وزرای خارجه آمریکا و ژاپن پیش از نشست اون و ترامپ ملاقات می نمایند

به گزارش کتاب ارزان، وزرای امور خارجه ژاپن و آمریکا برای برگزاری دیداری پیش از نشست آینده رهبران کره شمالی و آمریکا توافق کردند.

وزرای خارجه آمریکا و ژاپن پیش از نشست اون و ترامپ ملاقات می نمایند

به گزارش خبرنگاران، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اواخر ماه فوریه برای دومین بار با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

به گفته سندرز، محل این ملاقات هنوز تعیین نیست و در آینده اعلام خواهد شد اما بعضی رسانه ها ویتنام را محل احتمالی این نشست اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ روز آدینه با کیم یونگ چول، معاون رهبر کره شمالی در واشنگتن ملاقات و درباره جزییات نشست پیش رو میان این دو رهبر جهانی گفت وگو کرد.

تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در تماسی تلفنی در مورد ملاقات با یکدیگر در ماه فوریه و پیش از ملاقات ترامپ و کیم توافق کردند.

وزارت امور خارجه ژاپن همچنین اظهار کرد، پامپئو نتیجه ملاقات ترامپ با معاون کیم جونگ اون را به اطلاع همتای ژاپنی خود رسانده است.

طبق بیانیه این وزارتخانه، پامپئو و کونو برای همکاری در زمینه حل و فصل سریع مساله شهروندان ربوده شده ژاپنی از سوی سرویس اطلاعاتی کره شمالی ابراز آمادگی کردند.

توکیو مذاکرات واشنگتن-پیونگ یانگ را به دقت پیگیری می نماید و به دنبال به وجود آمدن موقعیتی برای مطرح کردن مساله ژاپنی های ربوده شده به دست کره شمالی است اما کره شمالی پس از ابراز تاسف از ربوده شدن این شهروندان ژاپنی و بازگرداندن پنچ تن از آنان به کشورخود، این مساله را حل شده می داند.

توکیو می گوید، 17 شهروند ژاپنی در دهه های 1970 و 1980 میلادی از سوی نهادهای امنیتی کره شمالی ربوده شده و بیش از 900 تن دیگر نیز ناپدید شده اند.

پیونگ یانگ ربودن 13 ژاپنی را به رسمیت شناخته که پنج تن از آنان به ژاپن بازگردانده شده و اعلام نموده است که هشت تن دیگر جان خود را از دست داده اند.

مترجم: غزال حسین خانی

دبیر: منصوره زالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 667

به "وزرای خارجه آمریکا و ژاپن پیش از نشست اون و ترامپ ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه آمریکا و ژاپن پیش از نشست اون و ترامپ ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید