وزیر دفاع آمریکا به عبدالله و غنی ضمانت داد

به گزارش کتاب ارزان، ایسنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا به رهبران افغانستان درباره تداوم تعهدات دولت بایدن به همکاری در جریان امنیتی همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تضمین داد.

وزیر دفاع آمریکا به عبدالله و غنی ضمانت داد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، پنتاگون در بیانیه ای اظهار داشت: در جریان ملاقات لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رئیس جمهوری و مشاور عالی سازش ملی افغانستان وی تاکید نمود که پنتاگون در امنیت و ثبات در این کشور آسیایی سرمایه گذاری نموده و بار دیگر بر حمایت کشورش از نیروهای امنیتی و دفاع ملی افغانستان تاکید نمود.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع آمریکا بعلاوه آمده است: اشرف غنی، عبدالله و آستین درباره کاهش تدریجی حضور و فعالیت ماموریت حمایت قاطع و تبدیل به یک رابطه تازه با افغانستان و نیروهای این کشور تبادل نظر کردند. دو طرف بعلاوه بار دیگر بر اهمیت این مساله تاکید نمودند که افغانستان هرگز نباید یکبار دیگر به محلی امن برای تروریست هایی که مردم افغان، آمریکا یا متحدان ایالات متحده را تهدید می نمایند، تبدیل گردد.

این ملاقات پیش از ضرب الاجل اول سپتامبر 2021 آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برگزار گردید.

در همین حال، آنتونی بن، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری در جریان سفری به پاریس گفت: حفظ شرایط کنونی در افغانستان یک گزینه نیست. ما نسبت به سال گذشته میلادی شاهد افزایش درگیری ها و حملات علیه نیروهای امنیتی افغنستان در بخش هایی از این کشور هستیم. اما شرایط کنونی در این کشور نباید یک گزینه باشد.

بن بعلاوه گفت که افزایش خشونت ها از سوی طالبان کاملا با دستیابی به یک قطعنامه صلح ناسازگار است و یک خطر جدی محسوب می گردد که می تواند به وقوع یک جنگ تازه یا احتمالا بدتر از آن منجر گردد.

وزیر خارجه آمریکا بعلاوه گفت، این کشور با دقت اوضاع در افغانستان را زیر نظر دارد که آیا طالبان درباره قطعنامه صلح جدی است یا خیر.

وی بعلاوه اذعان داشت که حفظ نیروهای آمریکایی می توانست به طرز چشمگیری به کابل یاری کند اما اگر خروج تا تاریخ توافق شده شروع نشده بود، تعهد طالبان در حمله نکردن به نیروهای آمریکایی خاتمه یافته و منجر به استقرار نیروهای اضافی در افغانستان می شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1742

به "وزیر دفاع آمریکا به عبدالله و غنی ضمانت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا به عبدالله و غنی ضمانت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید