پرداخت بیش از 212میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در خراسان شمالی

به گزارش کتاب ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، 212 میلیارد و 528میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان فعالیت در بخش گردشگری استان پرداخت شد.

پرداخت بیش از 212میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: سال گذشته 134 میلیارد و 28 میلیون ریال تسهیلات و شش ماهه نخست سال جاری نیز 78 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در بخش گردشگری پرداخت شده است.

یزدان پناه با اشاره به اینکه توسعه بخش گردشگری به عنوان یک اولویت در برنامه های خراسان شمالی قرار گرفته است، گفت: از سرمایه گذاران این بخش در خراسان شمالی حمایت می گردد، همچنین 17 مورد پروژه با حجم سرمایه گذاری 1629 میلیارد ریال سال گذشته در خراسان شمالی اجرا شده است.

او با بیان این که اشتغال زایی یکی از مزایای توسعه گردشگری از منظر مالی است، مطرح کرد: در 18 ماه گذشته، با اجرای این پروژه ها و اعطای تسهیلات برای 271 نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم نیازسنجی و امکان سنجی برگزاری دوره های آموزشی برای علاقه مندان و فعالان حوزه گردشگری، از برگزاری 16 دوره توانمندسازی طی 18 ماه گذشته اطلاع داد.

یزدان پناه مطرح کرد: طی همین مدت، یک هتل و 15 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان افتتاح و برای 85 طرح، موافقتنامه اصولی صادر شده است.

خراسان شمالی دارای بیش از 115 جاذبه گردشگری، دو منطقه نمونه ملی، 22 منطقه نمونه گردشگری استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 440

به "پرداخت بیش از 212میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بیش از 212میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید