پنتاگون برای تقابل با روسیه خواهان افزایش بودجه ناتو شد

به گزارش کتاب ارزان، پنتاگون برای مواجهه با رقبای راهبردی آمریکا از جمله روسیه، تقاضای افزایش بودجه ناتو را نموده است.

پنتاگون برای تقابل با روسیه خواهان افزایش بودجه ناتو شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع آمریکا برای مهار رقبای راهبردی آمریکا از جمله روسیه، تقاضای افزایش بودجه ناتو را نموده است.

به نوشته خبرگزاری روسی اسپوتنیک مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) روز شنبه در این زمینه گفت: باید مانعی برابر روسیه باشیم. ما احتیاج به تقویت مجدد ناتو و افزایش توان شرکای خود همزمان به نگاه به آینده داریم.

مارک اسپر مدعی شد که چالش روسیه کمی کمتر از چین است. وزیر دفاع آمریکا بر لزوم همکاری نظامی ناتو با اروپا اشاره نمود و اضافه نمود که آمریکا باید همکاری با متحدان خود تقویت میزان آمادگی ناتو را ادامه دهد.

وزیر دفاع آمریکا با استقبال از افزایش بودجه ناتو گفت که این بودجه باید برای افزایش قابلیتها و به هدف بازدارنگی هزینه شوند.

این در حالی است که دبیرکل ناتو در روزهای گذشته خواستار گفت وگو با روسیه و همکاری با این کشور در بخش کنترل تسلیحات شده بود.

روسیه بارها نگرانی خود در زمینه افزایش حضور نظامی ناتو در اروپا به ویژه افزایش تحرکات نظامی در شرق این قاره را بیان نموده است. روسیه تاکید نموده که هیچ تهدید علیه کشورهای دیگر نیست، اما از اقداماتی که منافع ملی این کشور را به خطر می افکند، غافل نخواهد بود.

رسانه ها به تازگی از استقرار شماری از پهپادهای ام کیو-9 ریپر نیروی هوایی آمریکا در یک پایگاه هوایی در استونی از کشورهای واقع در اروپا خبر دادند. به گفته منابع مطلع، هدف از استقرار این پهپادها جمع آوری اطلاعات و انجام ماموریت های تجسسی و شناسایی در اروپاست. مقامات نظامی آمریکا در اروپا نیز استقرار این پهپادها در استونی را به هدف حمایت از متحدان خود در ناتو و یاری به نیروی هوایی استونی عنوان نموده اند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1157

به "پنتاگون برای تقابل با روسیه خواهان افزایش بودجه ناتو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون برای تقابل با روسیه خواهان افزایش بودجه ناتو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید