چند هزار نظامی تامین امنیت انتخابات افغانستان را به عهده دارند؟

به گزارش کتاب ارزان، وزارت کشور افغانستان تعداد نیروهای تامین کننده امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اظهار داشت.

چند هزار نظامی تامین امنیت انتخابات افغانستان را به عهده دارند؟

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از لغو مذاکرات آمریکا با طالبان، افزایش تهدیدات امنیتی در افغانستان و با نزدیک شدن زمان مقرر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور بیان کرد که حدود 72 هزار نیروی امنیتی افغان وظیفه تامین امنیت روند انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

رحیمی گفت که نیروهای امنیتی افغان در سه مرحله پیش از انتخابات، طی انتخابات و پسا انتخابات امنیت این روند را تامین خواهند کرد و برای رسیدن به این مهم نیروهای پلیس، دفاعی، تجسس و اطلاعاتی از تمام امکانات خود استفاده خواهند کرد.

به گفته سخنگوی وزارت کشور افغانستان علاوه بر حدود 70 هزار نیروی یاد شده حدود 30 هزار نیروی دیگر نیز برای تامین امنیت انتخابات به حالت آماده باش قرار خواهند گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی قرار است در ششم مهرماه برگزار گردد که تهدیدات امنیتی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

به گفته ژنرال تاد والترز فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در اروپا انتظار می رود در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات وضعیت امنیتی این کشور وخیم تر و خشونت ها نیز افزایش یابد.

این در حالی است که طالبان نیز با نمایشی خواندن روند انتخابات افغانستان هشدار داده که اهداف انتخاباتی را هدف قرار داده و برای جلوگیری از برگزاری انتخابات کوشش خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 373

به "چند هزار نظامی تامین امنیت انتخابات افغانستان را به عهده دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند هزار نظامی تامین امنیت انتخابات افغانستان را به عهده دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید