چین عظیم ترین توافق تجارت آزاد دنیا را تصویب کرد خبرنگاران

به گزارش کتاب ارزان، وزارت بازرگانی چین خاطرنشان کرد که کنگره ملی خلق چین اخیرا حضور این کشور در توافق تجارت آزاد شراکت مالی جامع منطقه ای را تایید کرد.

چین عظیم ترین توافق تجارت آزاد دنیا را تصویب کرد خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشا تودی، وانگ بنتائو، وزیر بازرگانی چین اظهار داشت که مقامات چینی در نشست کنگره خلق چین که اخیرا در پکن برگزار گردید، حضور این کشور در قرارداد تجارت آزاد موسوم به شراکت اقتصاد جامعه منطقه ای را سه ماه زودتر از موعد تصویب کردند.

وی از دیگر کشور های عضو این توافق خواست که هر چه زودتر حضور خود در این توافق را نهایی نمایند.

بنتائو ادامه داد: هر چقدر زودتر اجرای این توافق آزاد شروع گردد، زودتر مردم کشور های عضو آن از این محل منتفع خواهند شد.

گام های نخست این توافق در اواسط ماه نوامبر سال گذشته بین 15 کشور امضا شد و در حال حاضر این توافق با در بر داشتن 10 کشور عضو اتحادیه کشور های آسیای جنوب شرق به همراه چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیات و نیوزیلند عظیم ترین توافق تجارت آزاد در دنیا به شمار می رود.

بر اساس توافق صورت گرفته در صورتی که 9 کشور از این 15 کشور توافق را در مجالس خود نهایی نمایند، اجرای آن ظرف مدت 60 روز اجرا خواهد شد.

هه پینگ، استاد سیاست بین الملل دانشگاه فودان در شانگ های می گوید: اقدام دولت چین در تصویب سریع این توافق تجارت آزاد در واقع اقدامی در راستای تشویق دیگر کشور ها برای تسریع در فرایند آن ها است. در حال حاضر مجلس ژاپن هم در حال آنالیز تصویب این توافق تجارت آزاد است و بعید است در آنجا شاهد مسئله ای باشیم.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم که در کشور های عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا هم مسئله ای برای تصویب این توافق وجود نداشته باشد.

پینگ تاکید نمود: در صورتی که این توافق در بیشتر کشور های عضو تصویب گردد، تا سرانجام سال 2021 و یا اوایل سال 2022 اجرای آن شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1605

به "چین عظیم ترین توافق تجارت آزاد دنیا را تصویب کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین عظیم ترین توافق تجارت آزاد دنیا را تصویب کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید