کاهش واردات قطعات لاستیک با افتتاح کارخانه استیل کورد دره شهر

به گزارش کتاب ارزان، معاون وزیر صمت گفت: کارخانه استیل کورد دره شهر میزان وارادت قطعات لاستیک را کاهش می دهد.

کاهش واردات قطعات لاستیک با افتتاح کارخانه استیل کورد دره شهر

به گزارش خبرنگاران، فرشاد مقیمیدر نشست کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان ایلام اظهار کرد: رشد شاخص های صنعتی استان نسبت به سال های اول دهه 90 قابل توجه است و گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی بر احتیاج بخش صنعتی در کل کشور احتیاجمند نقدینگی است، توضیح داد: اگر بخواهیم سطح فراوری دو سال قبل حفظ کنیم احتیاجمند دو الی سه برابر شدن ورود نقدینگی به این بخش هستیم .

معاون امور صنعتی وزارت صمت، از رشد 40 درصدی تسهیلات بخش صنعت در کشور اشاره نمود و گفت: برای تأمین مواد اولیه به سه برابر، دو سال قبل اعتبار احتیاج است و باید به دنبال تأمین مواد اولیه بخش صنعت باشیم که این مهم به وسیله توجه به ظرفیت های داخلی قابل تحقق است.

مقیمی ادامه داد: واردات در حوزه مواد اولیه، قطعات و خدمات قابل توجه است اما باید پتانسیل های داخلی تجمیع گردد و پروژه های ساخت داخل در اولویت قرار گیرد که سازوکارهای لازم در وزارتخانه اندیشیده شده و خوشبختانه در امروز در دره شهر در کارخانه استیل کورد دره شهر کار بسیار خوبی در حال اجرا است که با ظرفیت 5000 تن به زودی به بهره برداری خواهد رسید و 40 درصد واردات لاستیک کشور را کاهش خواهد داد.

وی گفت: احتیاجمندی های حوزه صنعت در کل کشور شناسایی شده و می توان با شناخت ظرفیت ها در راستای اتصال احتیاجمندی ها به پتانسیل ها به توسعه و خودکفایی کشور یاری کنیم.

معاون وزیر صمت، توضیح داد: در ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری نه تنها واحدهای مشکل دار آنالیز می شوند بلکه واحدهایی که در شرایط خوب هستند باید در ستاد تسهیل آنالیز شوند تا اگر قرار است با مشکل روبرو شوند، پیشگیری لازم در مورد آن ها صورت گیرد .

مقیمی با تأکید بر اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق را نباید دست کم گرفت، توضیح داد: ثبت تسهیلات سیل در سامانه سجاد فعلاً باز است و تا چند روز آینده واحدهای صنعتی می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

وی تأکید کرد: در بحث پروانه بهره برداری و جواز تأسیس به رغم محدودیت های ایجادی به ترتیب 15 و 24 درصد رشد داشته ایم، در شرایط تحریم نباید تمرکز را روی محدودیت قرار دهیم بلکه باید به ظرفیت ها توجه ویژه کنیم.

معاون وزیر صمت از بانک های عامل خواست در بحث فراوری منعطف تر به این حوزه توجه نمایند زیرا زمان پرداخت تسهیلات برای بعضی واحدها حیاتی و لازم است.

در این نشست مجریان واحدهای صنعتی و معدنی به بیان مسائل و مسائل خود پرداختند و در سرانجام از پیشکسوتان صنعت استان و مدیران واحدهای نمونه تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 262

به "کاهش واردات قطعات لاستیک با افتتاح کارخانه استیل کورد دره شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش واردات قطعات لاستیک با افتتاح کارخانه استیل کورد دره شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید