کره شمالی به آمریکا و چند کشور اروپایی هشدار داد

به گزارش کتاب ارزان، ایرنا نوشت: کره شمالی درباره طرح مساله آزمایش های موشکی این کشور از سوی آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی در شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد.

کره شمالی به آمریکا و چند کشور اروپایی هشدار داد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی دوشنبه شب به آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه هشدار داد که طرح موضوع آزمایش های موشکی این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد سبب تقویت کوشش پیونگ یانگ برای دفاع از حاکمیت ملی خود می گردد.

شورای امنیت قرار است روز سه شنبه نشست محرمانه ای درباره اعلام کره شمالی مبنی بر آزمایش یک موشک بالستیک زیردریایی پرتاب در هفته گذشته برگزار کند.

کیم سونگ سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت: ما می دانیم که آمریکا پشت این حرکت ناپاک آلمان، انگلیس و فرانسه است. ایالات متحده و پیروانش باید بدانند که اگر مسئله اقدامات حاکمیتی ما را در نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح نمایند، خواست ما برای دفاع از حاکمیت ملی خود را تقویت می نمایند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز پنجشنبه گفت آموزشگاه علوم دفاعی این کشور بامداد چهارشنبه نوع جدیدی از موشک بالستیک Pukguksong-3 را در آبهای خلیج وونسان به صورت عمودی به سمت دریای شرقی پرتاب نموده است.

این خبرگزاری اضافه کرد: موفقیت آمیز موشک بالستیک از زیر دریایی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا این اقدام در راستای قدرت بازدارندگی تهاجم نیروهای خارجی به کره شمالی و افزایش توان دفاعی کشور بسیار مهم است.

کره شمالی آخرین بار در سال 2016 میلادی یک موشک بالستیک زیردریایی از نوع Pukguksong-1 را در ساحل شرقی آزمایش کرد که حدود 500 کیلومتر پرواز کرد.

دوره تازه مذاکرات آمریکا و کره شمالی این بار در سطح کارشناسی روز شنبه در استکهلم پایتخت سوئد شروع شد، اما بعد از چند ساعت کره شمالی گفت این مذاکرات را با توجه به اینکه آمریکا هیچ پیشنهاد جدیدی ارایه ننموده است ترک می نماید.

به رغم انصراف کره شمالی از ادامه مذاکره با تیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و اظهار ناامیدی کاخ سفید در ساعات اولیه بعد از توقف مذاکرات، وزارت خارجه آمریکا چند ساعت بعد با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد مذاکرات خلع سلاح هسته ای به طور مثبت برگزار گردید و حتی آمریکا دعوت سوئد برای دیدار مجدد در دو هفته را پذیرفت.

دور اول مذاکرات هسته ای میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سال 2018 در سنگاپور برگزار گردید که نتیجه ای در برنداشت.

دور دوم مذاکرات نیز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید که به شکست ختم شد، ترامپ و کیم بار سوم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشد است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 412

به "کره شمالی به آمریکا و چند کشور اروپایی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی به آمریکا و چند کشور اروپایی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید