کریمی: به دنبال منابع دائمی اقتصادی برای مشوق های صادراتی هستیم

به گزارش کتاب ارزان، رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی از وزارت صمت خواست تا تیم ویژه و کارشناسی خود را برای تدوین و ارایه سیاست های پیشنهادی صادراتی در برنامه هفتم توسعه معرفی کند.

کریمی: به دنبال منابع دائمی اقتصادی برای مشوق های صادراتی هستیم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از شاتا، علی اکبر کریمی در نشست هم اندیشی برنامه های توسعه صادرات کشور که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس، انجمن ها، تشکل ها و فعالان اقتصادی برگزار گردید، با بیان این مطلب، اضافه نمود: صادرات موتور توسعه اقتصادی است و اگر به دنبال رونق فراوری هستیم جهت و راه آن از گذرگاه صادرات عبور می نماید.

ضرورت نگاه و رویکرد جدید به حوزه صادرات

وی با تاکید بر لزوم داشتن نگاه و رویکرد جدید به حوزه صادرات، توضیح داد: نگاه سنتی به حوزه صادرات باید تغییر کند، رویکرد درست و صحیح به صادرات در شرایط موجود راهگشاست.

باید به صادرات نگاه راهبردی و بلندمدت داشت

رئیس کمیسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی صادرات را عامل قدرت ملی دانست و ادامه داد: باید به صادرات نگاه راهبردی و بلندمدت داشت و این نگاه که صادرات از مازاد فراوری باید انجام گردد باید تغییر کند.

سهم کشورمان از صادرات جهان باید ارتقا یابد

کریمی با تاکید بر این نکته که سهم کشورمان از صادرات جهان باید ارتقا یابد گفت: ظرفیت ها، پتانسیل ها و توانمندی های لازم برای این افزایش وجود دارد، فقط باید نوع نگاهمان تغییر یابد.

به سمت صادرات کالا های مختص بازار های هدف برویم

وی با بیان اینکه باید به سمت صادرات کالا های مختص بازار های هدف برویم، تاکید نمود: به عنوان نمونه کشور چین این رویکرد را در دستور کار قرار داده و ارزش اضافه نموده بالایی را برای خود جمع آوری نموده است.

به دنبال منابع دائمی اقتصادی برای مشوق ها هستیم

رئیس کمیسیون توسعه صادرات با تاکید بر اینکه به دنبال مشوق های صادراتی بیشتر هستیم، گفت: می خواهیم مشوق های صادراتی منبع دائمی اقتصادی به غیر از منابع دولتی داشته باشند.

کریمی همچنین صدور بخشنامه های خلق الساعه را از مسائل صادرات دانست و اضافه نمود:این بخشنامه ها فرصت واکنش به صادر کنندگان را نمی دهد و نباید در هر اتفاقی صادرات قربانی گردد.

لازم به ذکر است در این نشست با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس، تشکل ها و انجمن ها و فعالان اقتصادی برنامه های توسعه صادرات کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1693

به "کریمی: به دنبال منابع دائمی اقتصادی برای مشوق های صادراتی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمی: به دنبال منابع دائمی اقتصادی برای مشوق های صادراتی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید