200 میلیارد دلار ارزش بازار شرکت های گروه فانگ سقوط کرد

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فیس بوک، آمازون، نت فلیکس، شرکت مادر گوگل و آلفابت، در مرکز جلسه معاملاتی پرنوسان دوشنبه شب سهام آمریکا قرار گرفتند و به این ترتیب در 2 جلسه معاملاتی پشت سر هم، 200 میلیارد دلار از ارزش بازار گروه شرکت های موسوم به فانگ، روی هم رفته، سقوط کرد.

200 میلیارد دلار ارزش بازار شرکت های گروه فانگ سقوط کرد

سهام این چهار شرکت که در سال های اخیر محبوب ترین سهام در تبادلات وال استریت بوده اند، به نظر می رسد که دچار مشکل بزرگی شده و در ماه اکتبر بین 14 تا 24 درصد سقوط نموده اند.

ارزش بازار این شرکت ها روی هم، از 2.5 تریلیون دلار در ماه جولای به 1.93 تریلیون دلار در خاتمه معاملات دوشنبه، سقوط نموده است.

جدیدترین عاملی که به سهام گروه فانگ آسیب زده است، اعلام درآمدهای ربع سالانه آمازون در روز پنج شنبه بود که کمتر از حد انتظار تحلیل گران بود و باعث به وجود آمدن نگرانی هایی راجع به این شد که این غول محبوب تکنولوژی بلاخره رقیبانی برای خود پیدا نموده باشد.

سهام آمازون از آن لحظه تا کنون 14 درصد سقوط کرد و این شرکت خرده فروشی آنلاین و ارائه کننده محاسبات ابری، حالا صندلی خود به عنوان دومین شرکت گران قیمت آمریکا را به مایکروسافت واگذار کرد.

سقوط سهام گروه فانگ ظرف این دو روز معاملاتی باعث شد که 200 میلیارد دلار از ارزش بازار این گروه از دست برود و حالا روی هم رفته 1.93 تریلیون دلار ارزش داشته باشند

سه شنبه شب ممکن است نقطه سقوط دیگری برای سهام گروه فانگ باشد. فیس بوک قرار است امشب درآمدهای ربع سالانه خود را اعلام کند. تحلیل گران انتظار دارند درآمدهای این غول تکنولوژی 33 درصد در ربع سوم رشد نموده باشد که این کندترین نرخ رشد ربع سالانه آن از 2012 تا کنون است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 84

به "200 میلیارد دلار ارزش بازار شرکت های گروه فانگ سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 میلیارد دلار ارزش بازار شرکت های گروه فانگ سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید