درخواست افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک

به گزارش کتاب ارزان، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر از درخواست تولیدکنندگان لاستیک مبنی بر افزایش 30 درصدی قیمت تایرهای سبک و سنگین اطلاع داد و خاطرنشان کرد: این درخواست به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده و منتظر اعلام نتیجه نهایی در این زمینه هستیم.

درخواست افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک

مصطفی تنها در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه برای فراورینمایندگان انواع لاستیک اعم از تایرهای سنگین و سبک، اظهار کرد: افزایش قیمت تمام شده به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه و نهاده های فراوری موجب شد درخواست افزایش قیمت 30 درصدی محصولات تایری اعم از سبک و سنگین را همراه با مستندات لازم به سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تایرهای سنگین با نظارت ستاد تنظیم بازار توزیع می گردد و تایرهای سبک هم با ارائه مدارک لازم از سوی خریداران توسط نمایندگی های فروش لاستیک عرضه می گردد.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر با بیان این که درخواست افزایش قیمت لاستیک در مرحله کارشناسی مورد تایید قرار گرفته و در انتظار اعلام نتیجه نهایی در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: درخواست خود را به سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان ارائه کردیم و پس از آنالیز های لازم این درخواست به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است و در انتظار اعلام نتیجه هستیم.

تنها با اشاره به این که علی رغم تخصیص ارز 4200 تومانی به منظور واردات لاستیک، بعضا مجبور هستیم مواد اولیه مورد احتیاج خود را با استفاده از ارز آزاد وارد کنیم، اعلام نمود: در مواردی واردات با ارز تخصیص یافته، امکان پذیر نیست و فراورینمایندگان مجبور هستند مواد اولیه مورد احتیاج خود را با ارز آزاد وارد نمایند.

لازم به ذکر است، مجوز افزایش قیمت 9 درصدی انواع لاستیک به صورت پلکانی از خردادماه امسال صادر شد، اما انواع لاستیک خودروهای سنگین در سطح بازار با قیمتی بیش از سه برابر و لاستیک خودروهای سبک با افزایشی 50 تا 60 درصدی نسبت به نرخ مصوب به فروش می رسید که در برهه ای شرایط بازار لاستیک را دچار چالش کرد و با در نظر دریافت تدابیر مختلفی از جمله امکان ثبت سفارش تایر با ارز 4200 تومانی و ابلاغ کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین به گمرکات، شاهد بهبود نسبی اوضاع بودیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 104

به "درخواست افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید