درخواست سازمان کشورهای آمریکایی برای حفاظت ازگوآیدو

به گزارش کتاب ارزان، کمیسیون حقوق بشر بین آمریکایی اقدامات احتیاطی را برای حفاظت از خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و خانواده اش اتخاذ می نماید.

درخواست سازمان کشورهای آمریکایی برای حفاظت ازگوآیدو

به گزارش خبرنگاران، این هیات حقوق بشری سازمان کشورهای آمریکایی معتقد است که جان، شرافت انسانی و آزادی فردی خوآن گوآندو در خطر جدی واقع شده است.

این هیات از مقامات ونزوئلا خواست تا اقدامات لازم را برای حفاظت از رییس کنگره ملی و رئیس جمهور خودخوانده این کشور، اتخاذ کند.

سه وکیل خوآن گوآندو می گویند: درخواست آنها برای اقدامات احتیاطی برابر با به رسمیت شناختن مشروعیت دولت نیکولاس مادورو رییس جمهور کنونی ونزوئلا نیست.

این کمیسیون این اختیار را دارد تا اقدامات احتیاطی را به عنوان راهی برای درخواست حفاظت دولتی از افرادی که در خطر جدی و مبرم صدمات جبران ناپذیر قرار دارند، اتخاذ کند.

دولت ونزوئلا به رهبری نیکولاس مادورو می گوید: خورخه آریزا وزیر امور خارجه این کشور را به نیویورک می فرستد تا در نشست امروز شنبه شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست آمریکا حول محور بحران ونزوئلا برگزار می گردد، سخنرانی کند. مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز قرار است در این نشست سخنرانی کند.

آمریکا روز چهارشنبه گفت دولت نیکولاس مادورو را دیگر به رسمیت نمی شناسد و در عوض خوآن گوآیدو رییس کنگره ملی ونزوئلا را به عنوان رهبر این کشور به رسمیت می شناسد.

هیات ونزوئلا در سازمان ملل روز آدینه نامه ای به خوزه سینگر، سفیر جمهوری دومینیکن که کشورش در حال حاضر ریاست شورای امنیت را برعهده دارد ارسال نموده و در آن درخواست کرد تا براساس قوانین این شورا خورخه آریزا را به لیست سخنگویان امروز اضافه کند.

درخواست هیات ونزوئلا در سازمان ملل احتمالا به چالش کشیده می گردد، اما دیپلمات های مطلع شورای امنیت که خواستند نامشان فاش نگردد این مساله را بعید دانستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 138

به "درخواست سازمان کشورهای آمریکایی برای حفاظت ازگوآیدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان کشورهای آمریکایی برای حفاظت ازگوآیدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید