از خودرو 10 میلیارد تومانی سایپا رونمایی شد

به گزارش کتاب ارزان، تهران (پانا) - پنجمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در مصلای تهران در حال برگزاری است. سایپا با نخستین نمایش عمومی اتوبوس های برقی خود به این رویداد آمده، به جز رونمایی از خودروی برقی، در این نمایشگاه چه می گذرد؟

از خودرو 10 میلیارد تومانی سایپا رونمایی شد

به گزارش تجارت نیوز، شرکت سایپا امرو و در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته ایران، از نخستین اتوبوس برقی خود رونمایی کرد.

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی در سال 98 وعده داده بود که اتوبوس های برقی دو تا سه سال آینده، به بهره برداری می رسند.

او گفته بود: ما تا دو الی سه سال آینده شاهد خودروهای برقی در دسته اتوبوس های برقی خواهیم بود. استفاده از این اتوبوس ها از تهران شروع می گردد.

حالا، سایپا از محصولی رونمایی نموده که ادعا می نماید نخستین اتوبوس برقی در کشور است اما بدون شک، ورود آن به خیابان های مرکز به گذشت زمان احتیاج دارد.

قیمت اتوبوس های برقی

اتوبوس های برقی سایپا دیزل فراوری انبوه نشده است. مصدق، مشاور مدیرعامل این شرکت به تجارت نیوز می گوید که اتوبوس های مسافربری فراوری انبوه نمی شوند و ساخت آنها به صورت سفارشی است؛ چرا که از نظر مالی فراوری انبوه این اتوبوس ها به صرفه نیست.

به گفته او، شهرداری ها، بخش های دولتی و شرکت هایی که در حوزه حمل و نقل شهری فعالیت می نمایند، مشتری این خودروها هستند اما تا کنون ثبت سفارشی صورت نگرفت.

مصدق می گوید: این خودروها در مرحله نمایش هستند اما به زودی به مرحله فراوری می رسند.

به گفته او، قیمت تقریبی این اتوبوس های برقی حداقل 10 میلیارد تومان خواهد بود اما شرکت خودروسازی سایپا دیزل هنوز این قیمت را تایید ننموده است.

جایگاه شارژ در کشور ساخته می گردد؟

اکنون در ایران زیرساخت لازم برای توسعه خودروهای برقی وجود ندارد. البته در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از شارژرهای خودروهای برقی نیز رونمایی شد.

مصدق، در مورد جایگاه شارژ اتوبوس ها می گوید: در پایانه های اتوبوس رانی جایگاه شارژ تعبیه می گردد. اتوبوس ها شب ها شارژ می شوند و در عرض چهار ساعت به 100 درصد شارژ می رسند.

به گفته او، اتوبوس های برقی هر 24 ساعت احتیاج به شارژ مجدد دارند.

مشخصات فنی اتوبوس برقی

این نخستین باری است که سایپا دیزل وارد حوزه مسافربری شهری می گردد.

مشاور مدیرعامل این شرکت ادعا می نماید که محصول نمایش داده شده، نخستین نمونه اتوبوس برقی در ایران است و محصولات شرکت های دیگر در مرحله تاییدی اولیه قرار دارند.

به گفته او، مشخصه شاخص این خودروها داشتن تاییدیه اتحادیه اتوبوس رانان است. از نظر ظاهر نیز طراحی به روزی دارند.

مصدق ادعا می نماید: سایپا دیزل از لحاظ فنی از برترین برندهای جهان برای تامین قطعات استفاده نموده است. بعضی از قطعات این خودرو مانند فرمان، ترمز و باد ساخت کشور آلمان هستند.

به گفته او، این اتوبوس های برقی 10 باتری دارند که هشت عدد از آنها در سقف خودرو و دو باتری دیگر در بدنه تعبیه شده است.

در نمایشگاه چه می گذرد؟

اما در این نمایشگاه از اتوبوس ها و کامیون های دیگری نیز رونمایی شد.

یکی از این محصولات، اتوبوس شهری دیزلی است که با ضرفیت 80 مسافر ساخته شده. این اتوبوس دیزلی برای استفاده افراد دارای معلولیت نیز مناسب است و رمپ ورود ویلچر به صورت دستی در این خودرو ساخته شده است.

کامیون کشنده مدل kx480 4×2 با اتاق نسل تازه دونگ فنگ مدل خواب دار نیز محصول دیگری است به زودی به بازار عرضه می گردد. مدل بدون خواب این کامیون هم در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد. این خودرو با فرمان هیدرولیکی، به وزن مجموع ناخالص 6000 کیلوگرم می رسد.

ایران خودرو نیز در این رویداد خودروی تارا و بعلاوه محصولاتی در حوزه حمل و نقل ریلی، جاده ای، ترکیبی و لجستیک را به نمایش گذاشته است.

پنجمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته، روز یکشنبه 28 آذر افتتاح شد و تا فردا سه شنبه، سی ام ادامه دارد.

در نمایشگاه سال جاری بیش از 200 شرکت دولتی و خصوصی، 40 شرکت استارتاپی و 20 شرکت دانش بنیان حضور دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2071

به "از خودرو 10 میلیارد تومانی سایپا رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خودرو 10 میلیارد تومانی سایپا رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید