جاذبه های گردشگری فرانسه

به گزارش کتاب ارزان، فرانسه یکی از زیباترین کشور های اروپای غربی است و همیشه جزو جذاب ترین کشور ها از نظر صنعت توریسم و گردشگری بوده است. قسمت های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب وهوای معتدل است و علاوه بر این، شاهد جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی در این کشور هستیم. در ادامه با دورونزدیک همراه باشید...

جاذبه های گردشگری فرانسه

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا بهار 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

همین دو دلیل هستند که باعث شده اند، سالانه ، میلیون ها نفر برای گردش به فرانسه سفر می نمایند. در ادامه این مقاله همراه ما به بعضی جاذبه های زیبا و دیدنی گردشگری در کشور فرانسه سری بزنید.

برج ایفل

بدون هیچ شکی باید برج ایفل پاریس را یکی از نماد های فرانسه دانست؛ مکانی که به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب در فرانسه ساخته شد و به واسطه جذابیت هایش، مکانی جذاب برای توریست ها و گردشگر های بازدید نماینده از کشور فرانسه، می باشد. برج ایفل از طریق 336 پروژکتور نورپردازی شده است و 20 هزار نور نقطه ای در شب این برج را به درخشش در می آورد که این نورها از 80 کیلومتری قابل مشاهده هستند. در سال 1889 از طریق 10 هزار لامپ گازی نورپردازی شد از سال 1985 تا کنون با نور طلایی نورپردازی شده است. مجموعهٔ برج ایفل 7.8 میلیون کیلووات ساعت در سال برق مصرف می نماید که با برق مصرفی یک روستای کوچک برابری می نماید.

جزیره کرس

جزیره کرس(Corsica)یکی از جزایر و مکان های دیدنی فرانسه است که چهارمین جزیره بزرگ مدیترانه نیز شناخته میگردد. این منطقه از آب و هوای معتدلی بهره مند است و به لطف ساحل زیبا و چشم انداز کوهستانی اش، مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می گردد. زبان کرسی یکی از زبان های رومی تبار است. این زبان در اصل یکی از گویش های توسکانی ایتالیایی است که تحت نفوذ شدید زبان فرانسوی قرار گرفته است. امروزه زبان کُرسی در فرانسه به عنوان یک زبان محلی جدا به رسمیت شناخته شده است. یکی از گویش های نزدیک به زبان کُرسی در شمال جزیره ساردنی (منطقهٔ گالورا) رواج دارد. مهاجرت زیاد فرانسوی زبانان (به ویژه از الجزایر) به جزیره کُرس، ادامه رواج زبان کُرسی را با محدودیت زیادی روبه رو نموده است.

مونت سنت میشل

در قرن هشتم، جزیره ای در نرماندی فرانسه بنا شد که بعد ها به مونت سنت مویشل معروف گشت. این جزیره، سرشار از جاذبه های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می نمایند . چیزی که این جزیره را خاص می نماید، ساختمان آن است که در بالا، صومعه واقع شده است، در پایین فروشگاه ها وجود دارند و بعد از آن نیز ماهی گیران و کشاورزان مشغول به کار هستند. از این جزیره به عنوان یکی از نماد های فرانسه یاد می گردد که در آن، آمیزه ای از هنر و تاریخ کشور فرانسه را می توان یافت. این جزیره نیز جزو جاذبه های مطرح توریستی و گردشگری فرانسه می باشد. جزیره مونت سنت میشل همیشه تحت تاثیر جزر و مد قرار می گیرد و توسط آب تا 25 کیلومتر از ساحل به عقب کشیده می گردد. مد به سرعت در این منطقه اتفاق می افتد و تا به امروز گردشگران زیادی در راه عبور از خلیج شنی غرق شده اند. بنابراین توجه داشته باشید هنگامی که جزر و مد کم است، به همراه یک راهنمای مطلع راهی بازدید از جزیره شوید. برای دسنرسی به جزیره مونت سنت میشل باید ابتدا به Pontorson رفته و سپس با ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی به جزیره بروید. همچنین می توانید این راستا را با دوچرخه بپیمایید که به نظر می رسد کار بسیار جالبی باشد. قلعه مونت سنت میشل با منظره نفس گیر خود، در سال 1979 در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

باغ ژیرونی

موزه کلود مونه، نقاش فرانسوی، در ژیورنی در شمال این کشور واقع شده است. به پاس زحمات او، باغی برای او ساخته اند که الهام گرفته از نقاشی نیلوفر آبی اوست و دیدنش خالی از لطف نیست. این باغ، سالانه حدود نیم میلیون بازدید نماینده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می گردد .

قلعه Sully-sur-Loire

از دیگر جاذبه های توریستی گردشگری فرانسه، می توان قلعه Sully-sur-Loire را نام برد. سالیان بسیاری است که در فرانسه ساخته شده است و به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می گردد؛ با این حال چند سالی می گردد که مردم عادی نیز می توانند در آن حضور پیدا نمایند . از جذابیت های این قلعه که در دره لویر واقع شده است، ساختمان ها و طراحی بی نظیر بخش های مختلف آن است. این قلعه تا قبل از سال 1962، زمانیکه به مالکیت دپارتمان du Loiret دراید، تحت مالکیت خانواده سلطنتی فرانسه بوده است و پس از آن به دفعات ، تحت تعمیر و نگهداری آثار باستانی و جاذبه های توریستی فرانسه قرار گرفته است. این مکان هر ساله در ماه ژوئن میزبان فستیوال موسیقی میباشد. این کاخ شامل تعداد زیادی پرده های منقوش گرانبها (شامل ست شش تایی آویزهای قرن 17 به نام Tenture de Psyché)، پرتره ها یا نقاشی های اجداد و جانشینان سولی،و اسباب و اثاثیه قرن 17 میباشد. همچنین مقبره سولی و همسر دومش نیز در اینجا واقع شده است.

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

شهر انسی

شهری است در فرانسه از مناطق وسیع آلپ که بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر از زیباترین مناطق سفر بوده و برای توریسم ها و گردشگران بسیار جذاب و مناسب است.

کورشول

کورشول (Val dIsère) یکی از معروف ترین پیست های اسکی فرانسه و بزرگ ترین پیست اسکی دنیا، واقع در منطقه آلپ، یکی از بهترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری و توریستی فرانسه می باشد. علاوه بر این که اسکی در این منطقه بسیار لذت بخش است، نباید از وسعت زیاد آن که از اتصال هفت روستای فرانسه تشکیل می گردد، گذشت !

کاخ ورسای

کاخ ورسای در فرانسه، در دوره لویی چهاردهم، در نزدیکی پاریس احداث شده است و به عنوان بزرگ ترین کاخ سلطنتی دنیا و یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری و توریستی دنیا محسوب می گردد. این کاخ از چندین ساختمان زیبا، فضای باز فوق العاده، دریاچه مصنوعی، چندین آب نمای زیبا و چند تالار (از جمله تالار آینه) تشکیل شده است و به همین دلیل از مناطق و جاذبه های گردشگری و توریستی فرانسه به شمار می رود.

سواحل شهر نیس

نیس یکی از شهر های ساحلی زیبای مدیترانه و از جمله مهم ترین جاذبه های توریستی و گردشگری فرانسه است. این شهر دارای ساحلی زیبا که افراد بسیاری روزانه برای گردش، قدم زدن، ورزش کردن و تفریح به آن می فرایند. علاوه بر این، هتل های ماسه ای و زیبا، مزیت دیگر این مکان به شمار می رود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، سواحل نیس را از قلم نیاندازید!

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 650

به "جاذبه های گردشگری فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید