داستان تخلیه خانه محسنی ادامه دارد

به گزارش کتاب ارزان، با آن که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دستور داده، بناهایی که در آن ها هنرمندان صنایع دستی فعالیت می نمایند، تغییر کاربری پیدا ننمایند، خانه محسنی در شهرستان بهبهان که حدود یک سال است در اختیار هنرمندان صنایع دستی واقع شده است، به وسیله صندوق حفظ و احیا به بخش خصوصی واگذار و از هنرمندان خواسته شده که آنجا را تخلیه نمایند.

داستان تخلیه خانه محسنی ادامه دارد

جهت دریافت خدمات آلاچیق روی پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

مهردخت مصحفی - مسوول خانه هنرمندان بهبهان - در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: حدود دوماه است که به ما گفته اند، خانه را تخلیه کنیم، البته این روزها درخواست تخلیه بیشتر مطرح شده است. حدود یک ونیم سال است که اینجا را به اسم خانه هنرمندان نامگذاری نموده اند. این خانه یک بار با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یک بار دیگر هم با حضور معاونت صنایع دستی استان افتتاح شد.

او که خود نیز در این خانه فعالیت می نماید، ادامه داد: در حالی که هنرمندان ساکن این خانه بوده اند، صندوق حفظ و احیا آن را به شخص دیگری واگذار نموده است. با این که آقای سلطانی فر - رئیس سازمان - هم به استان ها ابلاغ نموده، خانه هایی که کاربری صنایع دستی دارند، غیرقابل واگذاری هستند باز هم شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. ما با مسوول حقوقی سازمان صحبت کردیم که گفتند حکم آقای سلطانی فر قابل تنفیذ است.

مصحفی با بیان این که هشت صنعتگر در کارگاه های منبت و معرق چوب، چرم، سفال و گلیم در این خانه فعالیت دارند، شرح داد: من در طول سال گذشته به 70 هنرآموز در حوزه چرم و سفال آموزش داده ام. صنعتگران دیگر در رشته های خودشان نیز در طول سال هنرشان را به افراد بسیاری منتقل می نمایند.

این صنعتگر اظهار کرد: چند روز پیش، از صندوق حفظ و احیا با ما تماس گرفتند که جلسه ای در این زمینه برای برطرف مشکل برگزار نمایند، اما آن را به آخر هفته موکول کردند. وقتی هم می گوییم اگر واقعا قصد همکاری دارید با استان تماس بگیرید و تخلیه خانه را به تعویق بیندازید، کاری انجام نمی دهند. به نظر می رسد تصمیم دارند به نحوی وقت را تلف نمایند تا سرمایه گذار ما را وادار به تخلیه کند. این در حالی است که آقای پوینده - مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی - قول همکاری با معاون صنایع دستی راه داده، ولی تا کنون هیچ کاری انجام نشده است.

او اضافه کرد: ما در این زمینه با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور مکاتبه کردیم و نامه اعتراض خود را ارسال کردیم. صندوق احیا و بهره برداری در پاسخ به پیگیری معاون صنایع دستی گفت که اگر برای حل مشکل به ما مراجعه می کردند، خودمان مشکل را حل می کردیم.

به گزارش خبرنگاران، پیش از این محمدرضا پوینده - مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی - در پیگیری به خبرنگار خبرنگاران گفت: آقای سلطانی فر درباره این موضوع طی نامه ای نوشت که این خانه ها را به هنرمندان صنایع دستی واگذار کنید. ما هم می خواهیم از راستا قانونی این خانه ها را واگذار کنیم که وقتی مدیر استان تغییر می نماید، یا مدیر دیگری با سلیقه دیگری می آید، در این باره با هنرمندان به مشکل برنخورد.

او همچنین اظهار کرد: از طرف من به هنرمندان بگویید، خانه دوم آن ها صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی است. هر خانه تاریخی که برای فعالیت صنایع دستی مد نظر آن هاست، تنها راه حل و راستا قانونی واگذاری بنای تاریخی است. هر بنایی که مناسب آن هاست بگویند تا ما در این زمینه یاری کنیم.

این در حالی است که مصحفی - مسوول خانه هنرمندان بهبهان - اظهار کرد: ما حاضریم خانه محسنی را با همان شرایطی که در حال حاضر به سرمایه گذار واگذار نموده اند، به ما بدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 723

به "داستان تخلیه خانه محسنی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان تخلیه خانه محسنی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید