رستورانی با سوپ های آبی رنگ!

به گزارش کتاب ارزان، سوپ های آبی رنگ رستوران کیپوشی!

رستروان کیپوشی در توکیوی ژاپن این روزها خیلی محبوب شده و خیلی ها برای خوردن رامن این رستوران را انتخاب می کنند. فکر می کنید چرا؟ به خاطر سوپ های رامن آبی رنگش! بعد از اینکه عکس های این سوپ منتشر شد خیلی ها تصمیم گرفتن تا برای امتحان مزه این سوپ های متفاوت به این رستوران بروند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از این سوپ های رامن خوشمزه بیشتر بدانید.

رستورانی با سوپ های آبی رنگ!

رستوران کیپوشی در ژاپن دست به ابتکار جالبی زده و سوپ های آبی رنگی درست کرده که کاملا از مواد طبیعی اند. رنگ آبی این سوپ آنقدر خوشرنگ است که عکس های آن خیلی زود در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و رستوران در عرض چند روز به یکی از شلوغ ترین رستوران های شهر تبدیل شد. با رفتن به این رستوران افراد زیادی را می بینید که به اینجا رفته اند تا این سوپ را امتحان کنند و حتی از آن عکس بیندازند و آن را منتشر کنند.

سوپ های رامن ژاپنی، قرمز رنگ هستند پس اینکه سوپی به رنگ آبی باشد شاید چندان اشتها برانگیز نباشد اما این موضوع نتوانسته جلوی مردمی را که مشتاقانه برای امتحان این غذا و یا عکس انداختن از آن به رستوران می فرایند را بگیرد. مردم عادت دارند تا رامن های خوشمزه را به رنگ قرمز ببینند و حالا که رنگ این غذا تغییر کرده ابتکار جالبی به وجود آمده است. کیپوشی رستورانی در قلب توکیوی ژاپن است که در آن فقط غذای رامن سرو می شود. ماجرای این سوپ از ژانویه سال 2017 شروع شد زمانی که صاحب این رستوران و در واقع کسی که این سوپ را اختراع کرد عکسی از این سوپ آبی رنگ را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. این عکس و این سوپ آنقدر محبوب شده که تا به حال خیلی از مردم توکیو و همینطور گردشگران را به این رستوران کشانده است.

فکر می کنید جرقه درست کردن یک همچین سوپی از کجا زده شد؟ به گزارش مجله ماتچا این سوپ معروف آبی رنگ با الهام از دریای زیبای هاوایی درست شده است. مثل بیشتر رامن ها برای پختن این سوپ هم از آب مرغ غنی استفاده شده است اما برای اینکه رنگ سوپ کاملا شفاف باشد از یک تکنیک قدیمی چینی استفاده شده است. این تکنیک خاص و منحصربفرد، این است که آب مرغ باید با گوشت چرخ کرده به جوش بیاید تا این گوشت ها ذرات را جذب کند ذراتی که اگر این روش نبود در سوپ پخش می شدند و ظاهری غیر شفاف به آن می دادند. با این روش یک مایع آبی رنگ شفاف به وجود می آید که یادآور آب های اقیانوس است از طرفی، رشته ها، سبزی ها و دیگر مواد این غذا هم به خوبی تداعی گر اقیانوس هاست برای همین خوردن این سوپ رامن در ساحل و ساحل خیلی می چسبد.

فکر می کنید این رنگ آبی از چه ماده طبیعی ای به دست می آید؟ مردم این طور حدس می زنند که این رنگ آبی از رنگدانه جلبک اسپیرولینا گرفته شده است. در ژاپن به این رنگ آبی خاص، آبی لینا می گویند و آن را به طور گسترده در شیرینی ها، بستنی ها و نوشیدنی ها استفاده می کنند.

اما جالب است که این سوپ، اولین سوپ رامن آبی رنگ ژاپن نیست. 4 سال پیش یک رستوران دیگر در توکیو به نام نیپونباشی هم یک سوپ نو آبی رنگ را وارد منوی خود کرد اما از آن جایی که در آن سال اینستاگرام هنوز وجود نداشت غذای این رستوران به میزان غذای رستوران کیپوشی به چشم نیامد.

انگار این روزها مردم علاقه زیادی به خوردن غذاهایی با رنگ های عجیب و غریب و البته طبیعی دارند برای همین است که هر روز سر و کله یک همچین غذاهایی در رستوران های مختلف ژاپن پیدا می شود.

رامن (Ramen) یک غذای ژاپنی است که از ترکیب نودل چینی با سوپ ماهی یا گوشت درست می شود. برای خوشمزه تر کردن این غذا در داخل سوپ آن موادی مثل سس سویا یا میسو هم استفاده می شود. هر ناحیه از ژاپن، رامن مخصوص خودش را دارد و در بعضی از جاها گاهی در آن چیزهای دیگری مثل جلبک دریایی، سبزیجات و ذرت هم به کار می رود. این غذای ملی پرطرفدار از اولین غذاهایی است که در شکم گردی در این کشور باید به سراغش بروید. در ژاپن رستوران های زیادی هستند که فقط در آن ها رامن سرو می شود و معمولا هم پر از مشتری هستند. خیلی از سرآشپزها دوست دارند تا برای پخت این غذا دست به نوآوری بزنند تا اینطوری بتوانند تعداد مشتری های خود را بیشتر کنند. این روزها با محبوب شدن شبکه های اجتماعی دیگر هر رستورانی به راحتی می تواند غذاهای منوی خودرا به مردم معرفی کند و مردم هم معمولا از غذاهای متفاوت، خوشمزه و در عین حال ارزان استقبال می کنند. دلیل استقبال زیاد از رامن های آبی رنگ رستوران کیپوشی هم معرفی آن در شبکه اینستاگرام بوده که مردم را با این غذای خاص آشنا کرده و آن ها را به این رستوران کشانده است.

منبع: odditycentral.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2028

به "رستورانی با سوپ های آبی رنگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستورانی با سوپ های آبی رنگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید