ضرورت حضور فعال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلماس

به گزارش کتاب ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برای رونق و توسعه گردشگری در سلماس ضروری است که بخش خصوصی حضور فعالی داشته باشد.

ضرورت حضور فعال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلماس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیرکل استان روز 16 تیر99 با اکبر عسگری، فرماندار سلماس، دیدار و در خصوص موضوعات مشترک دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، ضمن تبریک انتصاب علی اکبر عسگری، به سمت فرماندار این شهرستان گفت: سلماس با وجود واقع شدن تپه باستانی اهرنجان، حمام شیخ، مسجد آقا و خانه های قدیمی و همچنین بافت شطرنجی آن، از پیشینه تاریخی و فرهنگی کهنی برخوردار بوده که ضروری است در راستای حفاظت و صیانت از این آثار ارزشمند، اقدامات مهم و اساسی انجام گیرد.

جلیل جباری اضافه نمود: وجود منطقه نمونه گردشگری آب گرم، چشمه های آبگرم دریک، سد زولاچای و دریک و همچنین آبشارهای داراب، گولان کره سنی، خورخورا و ماته خرپه از ظرفیت های طبیعی و گردشگری این شهرستان است.

او شرح داد: در راستای استفاده از این قابلیت ها نیازمند حضور بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این حوزه هستیم.

جباری در انتها مطرح نمود: در سال گذشته و جاری، حمام تاریخی شیخ، کلیسای منقوش هفتوان، کلیسای آخته خانه و آمفی تئاتر هفتوان مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته اند و تپه های باستانی اهرنجان، پکاجیک و صدقیان نیز مورد تعیین عرصه و حریم قرار گرفته اند.

استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای رونق گردشگری

در ادامه این دیدار فرماندار سلماس از حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، قدردانی و از اقدامات انجام گرفته در این شهرستان تشکر و بر لزوم مطالعه و تحقیق، بازسازی و حفظ مواریث کهن که نشان دهنده تحکیم هویت ملی و وفاق اجتماعی بوده، تاکید کرد.

عسگری نقش صنعت گردشگری را در رونق و جهش تولید حائز اهمیت دانست و گفت: باید ظرفیت های شهرستان را به صورت تخصصی مطالعه و ارزیابی کرد و سرمایه گذاران در راستای تقویت گردشگری، هدایت و حمایت شوند.

او با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از این آثار تاریخی-فرهنگی از ضروریات است، گفت: در این زمینه باید سایر دستگاه های اجرایی و انجمن های مردم نهاد، با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1188

به "ضرورت حضور فعال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلماس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت حضور فعال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلماس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید