چگونه فضای خانه را شاد و سرزنده کنیم؟

به گزارش کتاب ارزان، تغییر فضای خانه برای شاد و سرزنده کردن منزلتان امری لازم است. در برخی از خانه ها شاهد این هستیم که خانه از انرژی کمتری برخوردار است و به قول خودمان خانه روح ندارد با اینکه ممکن است این خانه دکوراسیون داخلی بی نظیری داشته باشد و تمامی اصول طراحی داخلی خانه را رعایت نموده باشد. اما انرژی مثبت به اندازه کافی در خود ندارد و باعث کسل شدن فرد در خانه می گردد. در مواردی هم می بینیم که در برخی از خانه ها از وقتی که وارد خانه می شویم انرژی مثبت در آن موج میزند و خانه گرمای دل نشینی دارد که دلمان نمی خواهد از آن خانه خارج شویم و هرچقدر به دنبال منبع این انرژی مثبت هستیم نمی توانیم آن را پیدا کنیم. تقریباً همه ما در آرزوی داشتن یک چنین خانه ای شاد و سرزنده هستیم و دلمان می خواهد خانه خود را مملو از این انرژی مثبت کنیم اما نمی دانیم که از کجا باید آغاز کرد یا اینکه چه عواملی در خانه موجب می شوند تا خانه به این شادی به وجود آید. بسیاری از افراد تصورشان از خانه شاد و سرزنده، خانه ای شلوغ و با رنگ های تند است که وقتی وارد آن می شوید بجای انرژی مثبت به شما احساس سرگیجه می دهد. برای اینکه بتوانید خانه خود را به فضای شادی برای خانواده تان تبدیل کنید باید به یکسری نکات ساده توجه کنید تا با توجه به سلیقه و علایقی که دارید خانه خود را با آن ها تزیین کنید تا افراد خانواده در منزلتان حس سرزندگی و شادی داشته باشند و از استرس و دل مشغولی های بیرون از خانه در امان باشند. این مقاله به شما این نکات را آموزش می دهد تا بتوانید به صورت کاربردی از آن ها بهره ببرید.

چگونه فضای خانه را شاد و سرزنده کنیم؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

نورپردازی خانه قدم مهم برای شاد بودن

یکی از مهم ترین تغییراتی که برای شادی خانه خود می توانید انجام دهید، تغییر نورپردازی خانه است. نورپردازی خانه بسیار در افزایش یا کاهش انرژی مثبت در خانه تأثیر دارد و برای اینکه محیط منزلتان انرژی بیشتری داشته باشد باید از نورهایی استفاده کنید که باعث سرزندگی محیط می شوند.

در طول روز از نور طبیعی برای روشنایی خانه استفاده کنید. نور خورشید یکی از بهترین منابع نور برای شادسازی خانه است. برای اینکه بیشتر بتوانید از این منبع استفاده کنید از پرده های روشن و نازک استفاده کنید تا نور کافی برای روشنایی در خانه وجود داشته باشد. اگر در خانه ای زندگی می کنید که به اندازه کافی نورگیر برای روشنایی منزلتان وجود ندارد در روز نیز از لامپ استفاده کنید.

برای استفاده از نور مناسب هر فضا بهتر است در ابتدا به کاربرد آن محیط توجه کنید. برای اتاق نشیمن بهترین نورپردازی استفاده از نورهایی که بیشتر زرد هستند و تابش به صورت مستقیم ندارند، است. این نوع از نورپردازی به این دلیل است که به کاربرد اتاق نشیمن که محیطی برای دورهم بودن افراد خانواده و مصاحبه است، بیشتر تناسب دارد. در یکی از اطراف کاناپه خود از آباژورهای پایه دار استفاده کنید تا برای مطالعه، افراد خانواده از آن استفاده نمایند.

برای اتاق خواب خود از نورهای ملایم استفاده کنید و در کنار تخت خود آباژور یا چراغ مطالعه قرار دهید تا برای خواندن مطالب مزاحم خواب دیگران نشوید. استفاده از چراغ های هالوژن در بالای تخت خواب، تختی رؤیایی را برای شما تداعی می نماید.

در آشپزخانه خود از نورپردازی قوی استفاده کنید زیرا در این قسمت از خانه برای اینکه بتوانید کارهای خود را به راحتی انجام دهید به نور بیشتری احتیاج دارید. برای این کار بهتر است از لامپ های هالوژن یا از چراغ های پر ولتاژتر و پرتو مانند در زیر کابینت خود استفاده کنید.

بیشترین تغییر فضای داخلی خانه برای نورپردازی مناسب استفاده از کلیدهایی که نور محیط را تنظیم می نمایند، است. برای اینکه نور منزل دارای تنوع باشد استفاده از نورهای رنگی را به شما توصیه می کنیم. نورهای رنگی محیط خانه را از حالت سکون و یکنواختی درمی آورند و موجب سرزندگی و شادی بیشتر فضا می شوند.

رنگ های کاربردی در فضای سرزنده خانه

در انتخاب رنگ هایی که در خانه خود استفاده می کنید باید دقت زیادی کنید زیرا رنگ ها می توانند به خانه شما روح دهند. این رنگ ها هستند که در کنار هم می توانند محیطی گرم یا سرد را به وجود آورند. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب رنگ ها را داشته باشید احتیاج است که به این نکات توجه کنید:

  1. انتخاب رنگ سفید برای اتاق ها و محیط هایی که تاریک هستند و نور طبیعی مناسبی ندارند بسیار مفید است. نور سفید موجب می گردد نوری که از فضای اطراف خود گرفته است را بازتاب دهد و انرژی بیشتری به محیط اطراف خود می دهد.
  2. در انتخاب مبلمان خود رنگ های خنثی را در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید خانه ای شاد اما به دور از شلوغی داشته باشید به شما توصیه می کنیم که برای مبلمان خود از رنگ های خنثی استفاده کنید. روی این مبلمان را می توانید با کوسن هایی رنگی تزیین کنید. با این روش برای اینکه بخواهید فضای داخلی خانه خود را تغییر دهید فقط کافی است که کوسن ها را عوض کنید و برای تنوع محیط کمتر خرج می کنید.
  3. از تابلوها و قاب هایی استفاده کنید که رنگ های متنوعی داشته باشند. برای اینکه خانه خود را از بی روحی درآورید و دیوارهای خانه را تزیین کنید از تابلوهای نقاشی یا تابلو فرش های رنگی استفاده کنید. تابلوهایی که دارای طیف رنگی بیشتری هستند، فضای خانه را زیباتر می نمایند. در این میان اگر خانه خود را بیشتر با رنگ های سرد تزیین کردید بهتر است از تابلوهایی با رنگ های گرم استفاده کنید تا تعادل در خانه برقرار گردد. آینه هایی که در خانه دارید را با قاب هایی رنگی تزیین کنید.
  4. در خانه خود از رنگ هایی که متضاد هم هستند، غافل نشوید. تضاد رنگی بسیار در گرم و شاد نشان دادن خانه مؤثر است. برای مثال می توانید در اتاق نشیمن و تلویزیون خود یک جایگاه با رنگ متضاد این فضا قرار دهید تا فضای این منطقه از خانه بیشتر به چشم آید. گلدان ها و لوازمی که برای تزیین و دکور درجاهای مختلف خانه قرار می دهید بسیار مهم هستند و می توانید آن ها را از رنگ های متضاد آن محیط انتخاب کنید.
  5. در وسایل آشپزخانه خود از رنگ های چشمگیر به کار ببرید. محیط آشپزخانه یکی از مهم ترین فضاهای داخل خانه محسوب می گردد که باید برای شاد نگه داشتن خانه از این محیط غافل نشد. در خرید وسایل آشپزخانه این را توجه داشته باشید که رنگ های چشمگیر باعث افزایش اشتها و لذیذتر نشان دادن غذا می گردد. برای اینکه بتوانید افراد خانواده را در خوردن غذا مجاب کنید این امر بسیار به شما یاری می نماید به خصوص اگر در خانه فرزند خردسال دارید این نکته موجب می گردد که هنگام به غذا علاقه بیشتری نشان دهد. این رنگ ها عبارت اند از: سرخابی، نارنجی، زرد، ارغوانی، قرمز، سبز آبی و…
  6. برای روکش تخت خواب خود از پارچه های طرح دار و گل دار استفاده کنید تا زیبایی اتاق خواب شما چند برابر گردد. اتاق خواب برای استراحت و آرامش شما ساخته شده است. برای اینکه بیشتر این حس را تقویت کنید بهتر است از وسایلی استفاده کنید که خودتان بیشتر دوست دارید. هر فرد برای آرامش و رضایت بیشتر از خصوصیات خاصی پیروی می نماید اما یکی از راه هایی که در اتاق خواب خود برای افزایش انرژی می توانید انجام دهید استفاده از روکش های تختی طرح دار است.

اشیا و وسایلی که در خانه شاد دیده می گردد

در خانه های که شاد و سرزنده و دارای انرژی مثبت است وسایل مشترکی وجود دارد که شما نیز می توانید در خانه خود از آن ها استفاده کنید.

یکی از این اشیا گلدان هایی با گل های طبیعی است. در خانه شاد و سرزنده معمولاً گلدان هایی وجود دارد که باعث زیباتر شدن خانه می گردد. وجود گلدان برای تغییر فضای خانه و گرم کردن خانه بسیار اهمیت دارد. در خانه خود گل هایی که با شرایط خانه شما سازگاری دارند را انتخاب کنید و گلدان هایی زیبا درخور دکوراسیون خانه خودتان برگزینید. گل های طبیعی یکی از مزیت هایی که دارند این است که می توانند محیط خانه را سرشار از انرژی مثبت نمایند.

برای اینکه خانه خود را شاد کنید از وسایلی استفاده گنید که از تقارن به دور هستند. وسایلی که تقارنی در خود یا محیط خانه ندارند می تواند باعث زیبا نشان دادن خانه و سرزندگی آن شوند. حتماً خانه هایی را دیده اید که همواره تمام وسایل خانه دارای هماهنگی و ست هستند که با اینکه فضای خانه را زیبا جلوه می دهند اما در نظر بیننده بسیار کسل آور هستند و چشم بیننده را خسته می نمایند. برای اینکه از این امر جلوگیری کنید وسایلی را در جای جای خانه قرار دهید که هیچ همخوانی با سایر لوازم منزل ندارند.

وسایلی که خودتان علاقه خاصی به آن دارید یا یادگاری از عزیزانتان هستند را در معرض نمایش قرار دهید. با قرار دادن وسایل موردعلاقه خود و خانواده تان در جلوی چشم هر بار که آن ها را می بینید به شما انرژی مثبتی القا می گردد که لبخند را بر روی لبانتان جاری می نماید و ممکن است تا آخر روز به خاطر همین کار کوچک، سرحال باشید.

در منزلتان از عطر یا بوهایی که باعث آرامش می شوند، استفاده کنید. استفاده از عود یا خوشبونماینده ها در فضای خانه موجب می گردد تا استرس از اعضای خانه به دور باشد و در آرامشی که آرزوی آن را داشتند، غرق شوند. حس بویایی یکی از ماندگارترین حس های انسان به شمار می رود که عطر و بوی خوب موجب می گردد حس خوبی در فضای خانه در جریان باشد.

دکوراسیون و چیدمان خانه شاد

برای تغییر فضای خانه و شاد کردن محیط آن باید چیدمان وسایل را نیز مدنظر قرار دهیم. محیط خانه شاد همواره مرتب است و هر وسیله دارای جایگاهی تعیین و حساب شده است. خانه هایی که سرزنده به نظر می آیند بیشتر وسایل کاربردی داشته و همواره در جای مناسب خود قرار دارند. برای اینکه بتوانید خانه شادی داشته باشید و انرژی مثبت در منزلتان جریان داشته باشد باید از این اصل پیروی کنید. همچنین در چیدمان منزلتان اگر اصول فنگشویی را رعایت کنید می توانید خانه ای با جریان انرژی مثبت داشته باشید.

اصول فنگ شویی کارهای آسانی هستند که با انجام دادن آن ها می توانید خانه ای با انرژی مثبت داشته باشید. در فنگ شویی تمام عواملی که باعث می گردد انرژی منفی در خانه بماند را رفع کنید یا اینکه انرژی مثبت را در خانه نگه دارید.

در تغییر فضای خانه برای شاد و سرزنده کردن آن باید اصولی را رعایت کنیم که در آن خانه از شادابی و سرزندگی زیادی برخوردار باشد. برای اینکه بتوانید خانه خود را برای خانواده تان شاد نگه دارید احتیاجی نیست که منزلتان را کامل عوض کنید یا اینکه متحمل هزینه های گزاف شوید تا شادی به خانه شما بیاید. وجود نور و رنگ های مناسب به منزلتان روحی تازه می دهد و با قرار دادن اشیا و لوازمی که با سلیقه شما همخوانی دارد و موجب می گردد فضای خانه جالب به نظر بیاید بیشترین تأثیر را دارند. اگر هم چیدمان خانه را برای نگهداری انرژی مثبت مهیا کنید، خانه ای سرزنده و شاد برای زندگی فراهم نموده اید. البته در این میان روحیه، اخلاقیات و رفتار خود و خانواده تان تأثیر بسزایی دارد. برای اینکه محیطی شاد در کنار خانواده خود داشته باشید باید تغییراتی نیز در فرایند رفتاری و شیوه زندگی خود انجام دهید تا بتوانید خانواده شادی داشته باشید. در این مقاله به شما کارهایی که می توانید در خانه خود انجام دهید تا فضای خانه را شادتر نگه دارید را متذکر شدیم تا با رعایت این کارها خانه خود را تبدیل به فضایی برای آرامش و شادی خانواده تبدیل کنید.

این مقاله از خبرنگارن موردپسند شما قرار گرفته است؟

منبع: هومینگ
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 994

به "چگونه فضای خانه را شاد و سرزنده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه فضای خانه را شاد و سرزنده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید