آمازون مجلات را از قفسه های دیجیتال خود خارج می نماید

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران و به نقل از وبسایت اینسایدهوک; آیا مجله در نهایت منسوخ می گردد؟ زمانی که کتاب های چاپی و کتابفروشی های فیزیکی، شاهد رشد شگفت آوری بودند، آمازون اخیرا اعلام نموده است که ارائه اشتراک های چاپی به وسیله Kindle Newsstand را در امسال متوقف می نماید.

آمازون مجلات را از قفسه های دیجیتال خود خارج می نماید

Kindle Newsstand به مردم این امکان را می دهد نسخه های انتشارات مخصوص Kindle را مستقیما در دستگاه خود بخوانند و این تغییر احتمالا برای افرادی که عادت داشتند اشتراک های خود را از این طریق دریافت نمایند، ناامیدنماینده خواهد بود.

در هفته های اخیر سفارش کتاب های تک موضوعی متوقف شده است و به مشترکان توصیه شده اگر اشتراک چاپی دارند، تا اوایل ژوئن فرصت دارند از آمازون برای مدیریت آن عناوین استفاده نمایند؛ تمام اشتراک های مجلات تا 4 سپتامبر متوقف می گردد. طبق گفته این شرکت، مشتریان همچنان می توانند به وسیله سفارش ها خود به نسخه های دیجیتال قدیمی تر دسترسی داشته باشند و آمازون پس از آن تاریخ، مبلغی را برای شماره های تحویل نشده بازپرداخت خواهد نمود.

جولیا لی، سخنگوی آمازون در بیانیه ای به The Verge گفت: به عنوان بخشی از فرآیند آنالیز برنامه ریزی عملیاتی سالانه خود، همواره به هر یک از مشاغل خود و آنچه که معتقدیم باید تغییر دهیم، توجه می کنیم. در پی ارزیابی اشتراک مجلات و روزنامه ها و فروش تک شماره هایمان، تصمیم دشواری برای قطع این خدمات گرفته ایم. این تصمیمات به سادگی گرفته نمی گردد و این پیشنهادات را به صورت مرحله ای طی چند ماه کاهش می دهیم. در این مدت به حمایت از مشتریان، فروشندگان و ناشران ادامه خواهیم داد.

مجله اینترنتی Engadget معتقد است که این حرکت آمازون مربوط به بحث هزینه است، زیرا این شرکت هزاران شغل را کاهش داده، ساخت و ساز دفتر مرکزی دوم را در آرلینگتون ویرجینیا متوقف نموده و بعضی از فروشگاه های Amazon Go را در چند ماه گذشته تعطیل نموده است. سال گذشته، این شرکت تمام کتابفروشی های خود را که نسخه فیزیکی می فروختند، تعطیل کرد.

با توجه به حضور همه جانبه آمازون در زندگی روزمره مردم دنیا، از دست دادن علاقه این شرکت به مجلات احتمالا عواقبی برای صنعت نشر در پی خواهد داشت. اگرچه این موضوع یک واقعیت تجاری محسوب می گردد اما غم انگیز است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 فروردین 1402 بروزرسانی: 13 فروردین 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2256

به "آمازون مجلات را از قفسه های دیجیتال خود خارج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون مجلات را از قفسه های دیجیتال خود خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید