اتوبان، راه آهن و فرودگاه برگ برنده شاهرود در راستای توسعه است

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، سید محمدرضا هاشمی بعدازظهر یکشنبه در خلال بازدید از اداره کل راه آهن شمال شرق(1) در شاهرود ضمن اشاره به زحمات مجموعه عوامل حمل ونقل استان سمنان و شهرستان شاهرود در اشاعه سفر ایمن برای مردم، بیان داشت: خوشبختانه در یکسال گذشته این اداره کل با حادثه خاصی روبرو نبوده است که این مهم جای خشنودی دارد.

اتوبان، راه آهن و فرودگاه برگ برنده شاهرود در راستای توسعه است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی اضافه نمود: عدم بروز حوادث از یک سو عنایت امام رضا(ع) است چراکه راه آهن شمال شرق(1) یکی از راه های سفر زائران و مجاوران حرم امن رضوی به دیار مشهدالرضا است و از سوی دیگر عدم بروز حادثه به دلیل زحمات بی شائبه کارکنان خدوم مجموعه است که با شب زنده داری و کار در شرایط سخت شرایط سفری امن را برای هم وطنانمان مهیا می سازند.

دسترسی به سه محور اصلی حمل و نقل برگ برنده شهرستان شاهرود در راستای توسعه

رئیس شورای اداری شهرستان شاهرود همچنین بابیان اینکه خادمی امام رضا(ع) تنها حضور در حرم ایشان نیست، گفت: اجر خدمت رسانی به مسافران و مجاوران حرم امن رضوی، کمتر از کار در بخش های مختلف بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان نیست.

هاشمی، راه آهن شمال شرق (1) با مرکزیت شاهرود را یکی از پتانسیل های شهرستان دانست و گفت: خوشبختانه وجود مجموعه این اداره کل با بیش از 500کیلومتر راستا بین پایتخت و مشهد مقدس یکی از پتانسیل های خوب منطقه است که می تواند در بحث سرمایه گذاری، گردشگری، حمل ونقل و انتهاه ها مورداستفاده بخش های مختلف قرار گیرد.

وی ادامه داد: سهولت رفت وآمد در هر شهرستان، دسترسی به جاده ها در کنار حمل ونقل ریلی و هوایی یکی از برگهای برنده در توسعه و پیشرفت است که امروزه به برکت انقلاب اسلامی و کوشش دولتمردان، شهرستان شاهرود از این نعمات برخوردار است.

داشته هایمان مرهون خون شهدا است

معاون استاندار سمنان همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و مجموعه راه آهن و حمل ونقل ریلی کشور، گفت: امروزه برخورداری از نعمت امنیت در کنار اقتدار، عزت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها و همچنین پیشرفت های حاصل شده در مجموعه حمل ونقل ریلی مرهون مجاهدت های شهدای بزرگوار است.

هاشمی گفت: در این راستا، هفته دولت فرصت مناسبی برای تجلیل از این شهدای گران قدر و همچنین بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم است چراکه ما معتقدیم مردم صاحبان اصلی این نظام هستند و کارگزاران نظام می بایست عملکرد خود را به این عزیزان گزارش دهند.

وی اضافه نمود: به همین دلیل و در هفته دولت جاری برای نخستین بار تصمیم بر برگزاری برنامه های هفته دولت با موضوع مردم گرفته شده است و در طول این هفته، عامه مراسم از قبیل افتتاح پروژه ها بازدید از اماکن خاص و سفر به مناطق مختلف، با ملاقات مردمی و پرسش و پاسخ همراه می گردد.

130شغل در شاهرود ایجاد شد

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 130شغل ایجادشده در این شهرستان ضمن افتتاح پروژه های مختلف، گفت: برای کارآفرینی هرچه بهتر در مناطق روستایی، شاهرود با جذب 70میلیارد تومان اعتبار در راستای اعطای تسهیلات با نرخ سود سه درصد و با سه سال تنفس از اقساط توسط شرکت های تعاونی اقدام نموده که تا به امروز این طرح در چند روستا به مرحله اجرا رسیده است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح بتوان در اشتغال زایی پایدار که امروز یکی از دغدغه های خانواده های امروزی است گام های مؤثری برداشته گردد و همچنین بتوانیم از حاشیه نشینی، مهاجرت به شهرها، مسائل اجتماعی و ... در امتداد بیکاری جوانان روستایی جلوگیری کنیم.

55 درصد راستا تهران مشهد از راه آهن شمال شرق (1) می گذرد

مدیرکل راه آهن شمال شرق (1) شاهرود نیز در این بازدید بابیان اینکه 55درصد راستا تردد بین تهران و مشهد در مجموعه این اداره کل واقع است، گفت: از مجموع 926کیلومتر فاصله بیت تهران و مشهد، 540کیلومتر در محدوده حمل ونقل ریلی راه آهن شمال شرق واقع است.

حمید درباغ عنبران با اشاره به اینکه مجموعه راه آهن شمال شرق (1) خادمان حرم رضوی هستند، بیان داشت: روزانه بین 50 تا 55 هزار مسافر در مجموعه این اداره کل جابجا می شوند که احساس خادمی امام رضا(ع) در راستا تردد زائران خستگی ناشی از این حجم کار را از بدن مجموعه کارکنان بیرون می نماید.

وی اضافه نمود: در مجموعه راه آهن شمال شرق (1) خدمات مختلفی ازجمله خدمات درون ایستگاهی شامل برگزاری نماز، ایمنی نوسازی و بهسازی خطوط، حمل ونقل سریع و ... انجام می گردد و در این راستا می توان گفت 70درصد اقامه نمازهای یومیه در راستا تردد تهران-مشهد در ایستگاه های محدوده این اداره کل برگزار می گردد.

اجرای طرح تعویض تراورس در 85کیلومتر خطوط ریلی راه آهن شمالشرق (1)

مدیرکل راه آهن شمال شرق شاهرود همچنین درباره پروژه های عمرانی در دست اقدام این مجموعه، گفت: پروژه شبیه سازی خطوط فرد در راستا مشهد-تهران و حدفاصل ایستگاه های بکران تا شاهرود به طول85کیلومتر و با تعویض تراو رس های چوبی با بتونی در دست اقدام است.

درباغ عنبران اعتبار این پروژه را برای 175کیلومتر راستا خطوط راه آهن رفت وبرگشت، 349میلیارد ریال مطرح کرد و شرح داد: تا به امروز 171میلیارد ریال برای این مهم هزینه شده است که سهولت در رفت وآمد، افزایش سرعت قطارها، کاهش فرار ریل، مقاوم سازی ریل، کاهش زمان طی راستا، تبدیل خط سبک به سنگین و ... از مزایای این طرح است.

وی ادامه داد: تا به امروز قطارهای تندرو در این راستا مجبور به طی 110کیلومتر بر ساعت سرعت بودند که پس از بهره برداری از این طرح، این میزان به 160کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که قطعاً رضایتمندی مردم و زائران حرم رضوی را نیز درخواهد داشت.

سوزن های خطوط کهنه بازنشسته می شوند

مدیرکل راه آهن شمال شرق (1) همچنین درباره دومین پروژه در دست اقدام این مجموعه، شرح داد: پروژه دوم در مجموعه این اداره کل، تعویض سوزن های خطوط ریلی در محدوده ایستگاه کلاته خان تا شاهرود است که به زودی به انجام خواهد رسید.

درباغ عنبران در شرح بیشتر نحوه اجرای این طرح، گفت: سوزن های سنتی و تراورس های قدیمی چوبی در این طرح ها به سیستم بتونی و فلزی مکانیزه تبدیل می شوند که این طرح نیز همانند سابق، افزایش سرعت قطارها، کاهش زمان حمل ونقل، کاهش بار از روی ریل و ... را به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: قطعاً تعویض سوزن های قدیمی و مکانیزه شدن رسیدگی به شرایط فیزیکی آن ها در بالا بردن عمر مفید و همچنین افزایش سرعت تردد قطارها از 50 به 80کیلومتر در ساعت را در پی خواهد داشت که این سرعت همچنین با اتمام پروژه جوشکاری سوزن های طول راستا به 100کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد.

ساخت نمازخانه رضایتمندی مردم را در بردارد

مدیرکل راه آهن شمال شرق (1) همچنین از تجهیز نمازخانه های طول راستا ریلی استان سمنان اطلاع داد و گفت: هم اکنون هشت نمازخانه و هفت سکوی نماز بااعتباری بالغ بر 144میلیارد ریال در ایستگاه های مختلف ازجمله شیرین چشمه، بسطام، کلاته خان و ... در حال اجرا است که این امر نشان از نگاه مثبت مجموعه ناوگان ریلی کشور به امور معنوی مسافران است.

درباغ عنبران اضافه نمود: امیداست این نمازخانه ها تا انتها سال آماده بهره برداری شوند چراکه با استفاده از این اماکن، صرفه جویی در وقت مسافران، تسریع حمل ونقل عمومی و کاهش توقف های قطارهای مسافربری میسر خواهد شد.

در انتها این بازدید، پروژه شبیه سازی خطوط فرد راستا ایستگاه بکران-شاهرود با اعتباری بالغ بر 349میلیارد ریال با حضور معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 744

به "اتوبان، راه آهن و فرودگاه برگ برنده شاهرود در راستای توسعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبان، راه آهن و فرودگاه برگ برنده شاهرود در راستای توسعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید