اجرای زنده هندی در افتتاحیه سلام بمبئی، نه گلزار آمد نه بنیامین

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، مراسم رونمایی از پوستر و تیزر فیلم سینمایی سلام بمبئی به کارگردانی قربان محمدپور صبح امروز سه شنبه دوم آذر ماه با حضور این کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه کننده و امیدرضا کشتی آرا سرمایه گذار این پروژه سینمایی در پردیس سینمایی کورش برگزار گردید.

اجرای زنده هندی در افتتاحیه سلام بمبئی، نه گلزار آمد نه بنیامین

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

جواد نوروزبیگی در ابتدای این مراسم که قرار بود با حضور محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری بازیگران این پروژه سینمایی برگزار گردد، گفت: محمدرضا گلزار قرار بود در مراسم رونمایی از پوستر این فیلم سینمایی حضور پیدا کند اما به دلیل ترافیک ناشی از بارش برف نتوانست خود را به این مراسم رساند. به بنیامین بهادری نیز از قبل اطلاع داده بودیم و امیدوار بودیم که در این مراسم حضور داشته باشد و به این فیلم اهمیت دهد، البته وی یک خواننده است و نمی توان از وی چنین توقعی داشت.

وی با اشاره به اینکه فیلمنامه سلام بمبئی بهمن ماه سال 94 از سوی قربان محمدپور ارائه شده است، گفت: نزدیک به 10 ماه طول کشید تا این پروژه سینمایی جلوی دوربین برود. البته تیم قربان محمدپور در این زمینه بسیار کوشش کرد و توانستند نظر هندی ها را نسبت به این پروژه جذب نمایند. البته این را هم باید بگویم که ساخت فیلم در هندوستان دردسرهای خود را داشت و ما درمورد آن هیچ اطلاعی نداشیم به همین دلیل در طول فیلمبرداری با مسائلی روبرو شدیم که می توان گفت هیچکدام از آنها قابل پیش بینی نبود.

این تهیه نماینده سینما در بخش دیگری از صحبت های خود به فراوری مشترک فیلم با هندوستان اشاره نمود و شرح داد: فراوری مشترک می تواند به سینمای ایران یاری کند و با توجه به اینکه سینمای هند صندلی خوبی در دنیا دارد می تواند به دیده شدن این پروژه سینمایی در کشورهای مختلف یاری کند.

اکران ویژه برنامه های مختلفی دارد

نوروزبیگی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه شنیده شده است قیمت بلیت برای مراسم افتتاحیه سلام بمبئی در برج میلاد 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: فروش بلیت اینترنتی این پروژه از شب گذشته اول آذر ماه شروع شده و تا این لحظه تعداد زیادی از بلیت های فیلم به فروخته شده است. هر فیلم سینمایی یک مراسم اکران دارد که صاحبان فیلم برای آن برنامه های مختلفی را در نظر می گیرند و در کنار آن بلیت مراسم نیز فروخته می گردد. در مراسم این فیلم نیز نمایش سلام بمبئی یکی از برنامه ها است و برنامه های دیگری نیز در این مراسم اجرا می گردد.

وی تاکید نمود: نباید فراموش کرد که نزدیک به 20 نفر مهمان هندی از جمله بازیگران فیلم برای این مراسم به کشور سفر می نمایند که این سفر برای ما هزینه ای بیش از یک میلیارد تومان در بر دارد. فروش بلیت برای مراسم رونمایی از فیلم کار تازه ای نیست، برای سریال شهرزاد نیز چنین مراسمی با فروش بلیت برگزار گردید. با این حساب برنامه ریزی برای مراسم اکران سلام بمبئی کمی خارج از عرف است و هزینه خود را دارد.

قربان محمدپور کارگردان این پروژه نیز با اشاره به اینکه برنامه ویژه اکران سلام بمبئی 13 آذر ماه در برج میلاد برگزار می گردد، گفت: در این فکر هستیم که یکی از خواننده های هندی این پروژه سینمایی در مراسم اکران ویژه به صورت زنده برنامه اجرا کند.

وی ادامه داد: درباره غیبت محمدرضا گلزار باید بگویم که او واقعا در ترافیک مانده است. او از جمله بازیگران همراه در این پروژه بود، اما راجع به غیبت بنیامین بهادری نمی توانم نظری بدهم چرا که هیچ شناختی از این خواننده ندارم.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: بی شک کسانی که برای دیدن سلام بمبئی به سینما می آیند از تماشای چنین فیلمی لذت می برند و دوباره آن را می بینند. به هر حال من تا امروز فیلمنامه فیلم های پرفروشی چون زن ها فرشته اند، مجرد چهل ساله و آنچه مردان درباره زنان نمی دانند را نوشته ام و به خوبی می دانم که یک فیلم سینمایی برای جذب مخاطب به چه چیز احتیاج دارد. سلام بمبئی نیز دارای قصه خوب، فراوری در خارج از کشور، موسیقی و آواز و حضور دو چهره شناخته شده از هنرمندان ایرانی و تبلیغ گسترده طی یک سال گذشته است که می تواند در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار باشد.

اکران 15 هفته ای برای یک فیلم سینمایی

امیدرضا کشتی آرا سرمایه گذار این پروژه سینمایی نیز اعلام کرد: قرار است سلام بمبئی در 15 هفته در سینماهای کشور اکران گردد که همین مساله به فروش فیلم یاری می نماید.

نوروزبیگی در ادامه صحبت های کشتی آرا، تاکید نمود: اکران 15 هفته ای با توجه به درخواست سینماداران در شورای صنفی نمایش در حال آنالیز است، البته این را باید بگویم که 2 هفته از اکران فیلم با برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان می گردد. به همین دلیل می توان گفت اکران فیلم از 11 آذر ماه شروع می گردد و در صورت فروش خوب این امکان وجود دارد که فیلم در اکران نوروز نیز ادامه داشته باشد. البته همه چیز بستگی به فروش فیلم و سینماهای علاقمندان به اکران دارد.

وی اعلام کرد: در گذشته تاریخ دیگری را برای اکران فیلم در نظر گرفته بودند که همزمان با محرم و صفر بود و از ما خواستند که فیلم را زمان دیگری نمایش دهیم. افزایش هفته اکران فیلم برای دلجویی از من نبود بلکه زمانی است که برای اکران فیلم در نظر گرفته اند.

این تهیه نماینده با اشاره به تبلیغ در تلویزیون شرح داد: برای پخش تیزر فیلم در تلویزیون درخواست داده ایم اما نمی دانم این اتفاق رخ دهد یا خیر. در زمینه پخش تیزر در شبکه جم هم باید بگویم که ما هیچ تمایلی به این کار نداریم و در صورتی که تیزرهای فیلم در جم پخش گردد اعتراض خواهیم کرد.

قربان محمدپور در ادامه نشست تاکید نمود: نسخه فیلم در ایران و هند یکسان است و زمان هر دو 104 دقیقه در نظر گرفته شده است.

هزینه فراوری سلام بمبئی چهار برابر یک فیلم معمولی بود

جواد نوروزبیگی نیز درباره هزینه فراوری این فیلم سینمایی تاکید نمود: عرف هزینه فراوری فیلم در ایران 2 میلیارد تومان است، اما سلام بمبئی در خارج از ایران ساخته شده است و باید برای آن هزینه 4 برابری در نظر بگیرد که البته این هزینه همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی براینکه آیا این فیلم با افزایش قیمت بلیت همراه است یا خیر، شرح داد: قیمت بلیت ها براساس قانون و تصمیم شورای صنفی نمایش معین می گردد اما ما نیز هیچ درخواستی برای افزایش قیمت بلیت نداشتیم.

این تهیه نماینده سینما همچنین با اشاره به اکران های دنیای فیلم شرح داد: یک هفته بعد از شروع اکران در ایران، اکران فیلم در آمریکا، کانادا، انگلستان، اروپا و کشورهای عربی شروع می گردد. با توجه به اینکه فیلم به صورت مشترک فراوری شده است ما می توانیم آن را در کشورهای عربی اکران کنیم چرا که این کشورها فیلم های ایرانی را اکران نمی نمایند.

قربان محمدپور نیز ادامه داد: سلام بمبئی بعد از انتها اکران در ایران در هندوستان اکران می گردد، چرا که کپی غیرقانونی فیلم در هندوستان 24 ساعت بعد از اکران اتفاق می افتد و ما نمی خواستیم که فروش فیلم در کشور با مشکل روبرو گردد.

وی در بخش دیگری شرح داد: سلام بمبئی به فرهنگ ایران بسیار نزدیک است و داستان یک بچه شیعه است که عاشق یک دختر هندو می گردد. زبان این فیلم نیز به صورت انگلیسی در نظر گرفته شده است و تنها زمانی که بازیگران ایرانی با هم صحبت می نمایند از زبان ایرانی استفاده شده است. فیلم دارای زیرنویس فارسی است.

نوروزبیگی در انتها گفت: خوشبختانه سینمای ایران طی یک سال گذشته از فروش خوبی برخوردار بود و همین امر سبب شد تا سرمایه گذاران علاقمند به ورود به این صنعت شوند. امیدوارم این فیلم نیز فروش خوبی داشته باشد و امیدرضا کشتی آرا در سینما باقی بماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 381

به "اجرای زنده هندی در افتتاحیه سلام بمبئی، نه گلزار آمد نه بنیامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای زنده هندی در افتتاحیه سلام بمبئی، نه گلزار آمد نه بنیامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید