از مخاطب 20 درصدی تلویزیون تا رکوردشکنی عجیب تلوبیون!

به گزارش کتاب ارزان، تناقض آشکار و غیرمنطقی ببیندگان تلوبیون با آمار رسمی صداوسیما می تواند موید این نکته باشد که کمی در مورد صحت و سقم آمار اعلام شده تلوبیون تامل کرد

از مخاطب 20 درصدی تلویزیون تا رکوردشکنی عجیب تلوبیون!

به گزارش خبرنگار دانشجو، پرمخاطب ترین برنامه های ماه رمضان 1401 تلویزیون در آرشیو اینترنتی اعلام شد و براساس آمار تلوبیون، فصل چهارم سریال از سرنوشت شبکه دو سیما پیروز شد بیشترین سهم تماشای آنلاین را در میان برنامه ها از آن خود کند.

در میان سریال های رمضانی تلویزیون، 28 قسمت نخست فصل چهارم سریال از سرنوشت با 10,844,388 بازدید تا روز عید فطر در رتبه نخست نهاده شد. هر قسمت از این سریال که از شبکه دو سیما پخش شد، به طور میانگین 387 هزار مرتبه بازدید داشت.

بعلاوه قسمت اول سریال از سرنوشت که در نخستین روز ماه رمضان از شبکه دو سیما پخش شد، با 750 هزار بازدید، رکورددار تماشای یک قسمت از یک سریال در این روزها شد. فصل چهارم سریال از سرنوشت در 48 قسمت ساخته شده و پخش آن تا انتها اردیبهشت ادامه دارد.

25 قسمت از فصل دوم سریال نجلا که از 14 اردیبهشت در ماه رمضان پخش شد، با 6,395,355 بازدید دومین سریال محبوب کاربران تلوبیون در این ماه بود. هر قسمت از این سریال که از شبکه سه سیما پخش شد، به طور میانگین 250 هزار مرتبه بازدید داشت. این سریال از نخستین روز سال 1401 روی آنتن شبکه سه رفت و بعد از 36 قسمت مجموعا به 8,929,532 بازدید رسید.

سریال خوشنام هم با 4,851,365 بازدید در ماه رمضان، سومین سریال پرمخاطب کاربران تلوبیون در این ایام شد. 24 قسمت از این سریال از شبکه یک سیما پخش شد و هر قسمت آن به طور میانگین 202 هزار بازدید داشت.پخش این سریال 32 قسمتی همچنان ادامه دارد.

سریال شبکه پنج سیما، مسافران شهر هم در ماه رمضان هر شب روی آنتن رفت و بعد از 24 قسمت به 1,380,438 بازدید رسید که هر قسمت از این سریال 57 هزار مرتبه بازدید در بازپخش آنلاین داشت.سریال جلال هم در 15 قسمت از شبکه افق پخش شد و به 25,353 بازدید رسید.

اما آمار بازدیدهای سریال های ماه مبارک رمضان درحالی از تلوبیون اعلام شده است که یک سوال مهم باقی می ماند و آن اینکه آیا می گردد به مقدار مخاطب تلوبیون اطمینان کرد؟

درست با پخش قسمت های نخست سریال از سرنوشت4 در تلوبیون یک مطلب بدجوری تو ذوق می زد. قسمت اول از سرنوشت نزدیک به 700 هزاربار در این سایت دیده شده بود. روندی که تا انتها سریال ادامه پیدا کرد و مجموع بینندگان این سریال را در تلوبیون به یازده و نیم میلیون نفر رساند. آماری عجیب و غریب که سریال های پرمخاطبی چون نون خ3 و زیرخاکی3 نیز حتی به گرد پای آن نرسیدند.

ماجرا زمانی جالب تر می گردد که آمار رسمی مرکز نظرسنجی سازمان صداوسیما می گوید سری چهارم از سرنوشت، علی رغم پیشینه طولانی پخش سری های قبلی از شبکه دوم سیما، تنها 20 درصد مخاطب داشته است. حالا سوال اصلی اینجاست، از سرنوشت4 که در رتبه بندی رسمی صداوسیما، رتبه سوم سریال های ماه مبارک رمضان را به خوداختصاص داده است چگونه در آمار تلوبیون رکورد شکنی نموده است؟

تناقض آشکار و غیرمنطقی ببیندگان تلوبیون با آمار رسمی صداوسیما می تواند موید این نکته باشد که کمی در مورد صحت و سقم آمار اعلام شده تلوبیون تامل کرد و شاید هم اینگونه مسائل از یک باگ سیستمی نشات میگیرد به نظر میرشد مسئولان تلوبیون باید به فکر راه حلی برای ترمیم باگ سیستمی خود باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2101

به "از مخاطب 20 درصدی تلویزیون تا رکوردشکنی عجیب تلوبیون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مخاطب 20 درصدی تلویزیون تا رکوردشکنی عجیب تلوبیون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید