خوشمزه ترین دسر های بلغاری را می شناسید؟

به گزارش کتاب ارزان، در این مطلب دسر های بلغاری محبوب و خوشمزه را معرفی می کنیم که خوردن هرکدام شان برای تان تجربه غذایی جدیدی به شمار میرود؛ این شما و این هم دسر های بلغاری.

خوشمزه ترین دسر های بلغاری را می شناسید؟

اگر اهل شکم گردی باشید که خوب می دانید، دسر خوب چقدر بر کیفیت غذاخوردن تاثیر دارد ولی حتی اگر خوردن غذای لذیذ، اولویت تان نیست، بازهم لذت تجربه خوردن یک دسر خوب را از دست ندهید. دسرها نه تنها به هضم غذا یاری می نمایند بلکه باعث می شوند که پس از میل غذا احساس سنگینی نکنید و نشاط خاصی را تجربه کنید.فواید دسر خوردن

آیا تا به حال بعد خوردن دسر مورد علاقه تان احساس کردید که چقدر حالتان بهتر شده و به سطح بالاتری از خوشحالی رسیده اید؟ این احساس کاملا واقعی است. یکی از تحقیقات نشان داده مواد غذایی ای که به طور طبیعی دارای درصد زیادی از کربوهیدرات هستند، به مغز و بدن یاری می نمایند سرتونین در بدن ترشح نمایند و باعث بالا رفتن سطح عواطف شوند. هنگامی که شما دسر مورد علاقه تان را میل می کنید فکر و بدن شما به شیوه های مثبت تغییر می نماید.

با یاری این فرآیند علمی، از این به بعد می توانید با خیال راحت دسرهای مورد علاقه تان را میل کنید و از آن لذت ببرید. این یکی از کارهای مفیدی است که می توانید برای بدن خود انجام دهید. حالا که با بخشی از فواید مهم خوردن دسر آشنا شدید، تا آخر این مطلب را بخوانید تا با برترین دسرهای بلغاریایی آشنا شوید. دسرهایی که باب طبع همه ذائقه ها هستند و می توانید با خیال راحت نوش جان شان کنید.

برای خرید بلیط هواپیما با مناسب ترین قیمت از خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید.

دسر داریم چه دسری!

بلغارستان یکی از کشورهای اروپایی است که گردشگر های زیادی از سراسر دنیا برای تماشای مجذوب کنندهیت هایش به این کشور سفر می نمایند. یکی از جاذبه های گردشگری بلغارستان، فرهنگ غذایی متنوع و مجذوب کننده این کشور است که باعث می گردد، خیلی ها فقط برای لذت بردن از طعم غذاهای بلغاری راهی این کشور شوند. البته بلغارستان به دسرهای متنوع و خوشمزه اش هم معروف است. طعم و مزه خوب درکنار ظاهر مجذوب کننده و دلفریب، باعث شده تا دسرهای بلغاری در سراسر دنیا مخاطب پر و پا قرص پیدا کند. مزایا و ویژگی های مثبت دسرهای بلغارستانی، بعد از قرن نوزدهم میلادی حسابی مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته و همه روزه به تعداد شیفتگان این نوع دسرها افزوده می گردد.

Palachinki

اگر از خوردن کرپ های فرانسوی و پنکیک های آمریکایی لذت می برید، بدانید و مطلع باشید که پالاچینکی هم به همان اندازه خوشمزه و دلچسب است. این دسر ساده که تا حدی شبیه نان است قدمت زیادی دارد و معمولا با شکلات، مربا و یا مواد خوش طعمی مانند اسفناج، ژامبون و پنیر پر می گردد. نکته مثبت این دسر این است که بنا به سلیقه شما می گردد این دسر بلغاری را هم به صورت سرد و هم به صورت گرم سرو کرد. پیشنهاد می گردد که روزها این دسر را به صورت گرم میل نمایید و شب ها به صورت سرد نوش جان کنید تا لذت دوچندانی را تجربه کنید. پالاچینکی برای مردم بلغارستان دسر مهمی به شمار میرود و همواره در میان وعده های غذایی شان حضور پررنگی دارد.

دسر های بلغاری | Garash cake

اگر اهل خوردن شکلات هستید این دسر را از دست ندهید چون این دسر محبوب ترین کیک شکلاتی بلغارستان است. اگر از اندازه کالری بالای آن بگذریم، تقریبا کسی نیست که بتواند در مقابل وسوسه خوردن کیک گاراش مقاومت کند. این کیک شیرین و لذیذ بعد از خوردن غذای اصلی به دستگاه هاضمه تان یاری می نماید تا به سادگی غذاها را هضم کند.

گاراش یک کیک ساده و پر از شکلات است که قدمتش به قرن نوزدهم میلادی برمیگردد و از آن موقع تا امروز بر روی میزهای غذای بلغاری ها از مخاطبینش دلبری می نماید. نکته جالب توجه اینکه این کیک با اندازه بسیار کمی از آرد تهیه می گردد و حتی برخی از شیرینی پزها کلا آرد را حذف می نمایند تا این دسر بلغاری طعم ویژه تری پیدا کند.

Tikvenik

اگر از طعم کدو تنبل در دسر خوشتان می آید این دسر بلغاری را از دست ندهید. تیک ونیک نوعی فیلو خمیر پای به حساب میاد که جزو غذاهای سنتی بلغارستان هست. این دسر با کلی کدو تنبل شیرین و گردو تهیه می گردد که باعث شده به شدت ترد و خوشمزه باشد. درست کردن این دسر هم کار ساده ای است فقط ضروری است که از سوپرمارکت ها خمیر فیلو تهیه کنید.

دسر های بلغاری | Kozunak | Cozonac

کوزوناک شباهت زیادی به اشتولن (نان آلمانی حاوی اجیل و میوه) شباهت زیادی دارد و به همین علت در بسیاری از کشورها از جمله مولداوی و رمانی به شدت محبوب است . این نان شیرین که بیشتر در ایام عید پاک پخت و سرو می گردد، بیشتر با کشمش، خرما و آجیل مغزدار می گردد و به همین جهت بسیار مغذی است. برخی از طرفدارن این دسر برای هضم راحت تر غذا، کوزناک را با استفاده از مربا شیرین تر می نمایند.

Tulumba

این دسر بلغاری درواقع مختص منطقه ها حکمرانی عثمانی بوده است. امروزه هم مردمان کشورهای منطقه بالکان از تولومبا به عنوان یک دسر لذیذ یاد می نمایند. تولومبا در روغن داغ سرخ می گردد و شباهت زیادی به بامیه خودمان دارد و به شدت شیرین است. این دسر بلغاری در بیشتر قنادی ها یافت می گردد پس پیشنهاد می کنیم که ابتدا یکبار تستش کنید و اگر باب میلتان بود، برای درست کردنش در خانه اقدام کنید.

دسر های بلغاری | Orehovki

اورهووکی یکی از لذیذترین کوکی های بلغارستان است که ترد و شیرین بودنش باب دندان خیلی ها است. این کوکی ها از مخلوط کردن سفیده تخم مرغ، شکر و گردوی خرد شده درست شده است و ویژگی مثبتش این است که خیلی سریع آسان تهیه می گردد.

karpuz desert

شاید باورش سخت باشد ولی یکی از خوشمزه ترین دسرهای بلغارستان، مربای پوست هندوانه است. این مربای شیرین که به آن کارپوژ یا لوژنیکا می گویند در بلغارستان، صربستان و رومانی بسیار پرطرفدار است. درست کردن این مربا شبیه مرباهای دیگر است فقط باید حواستان باشد که پوست هندوانه تلخ نباشد و نتیجه کار را خراب نکند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2160

به "خوشمزه ترین دسر های بلغاری را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین دسر های بلغاری را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید