غذاهای سنتی مراکش ، طعم خوشمزه ترین غذاهای مراکشی !

به گزارش کتاب ارزان، مراکش یکی از کشورهای بخش شمال غربی آفریقاست که در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است. این کشور در سال های اخیر مورد توجه ایران و مردمش قرار گرفته و گردشگران زیادی این کشور را برای سفر خارجی خود انتخاب می نمایند. در سفر به این کشور علاوه بر تماشای زیبایی های طبیعی آن، می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت مردم این کشور نیز آشنا شده و خاطرات به یادماندنی تری از سفر خود بسازید. چشیدن غذاهای مراکشی و آشنایی با ذائقه غذایی مردم این بخش نیز یکی از جذابیت های سفر محسوب می گردد که پیشنهاد می گردد حتما آن را امتحان نمایید. در ادامه تعدادی از غذاهای محلی مراکش و غذاهای سنتی مراکش را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

غذاهای سنتی مراکش ، طعم خوشمزه ترین غذاهای مراکشی !

تاگینه

گوشت گاو، گوشت بره، مرغ، سبزیجات و ... را درون یک ظرف سفالی با در مخروطی شکل می ریزند تا آرام آرام پخته شود. تاگینه غذایی از غذاهای سنتی مراکش است که در همه رستوران ها، کافه ها و ... سرو می شود. از این رو به راحتی می توانید آن را در مراکش پیدا کنید.

کوسکوس

کوسکوس یکی از غذاهای محلی مراکش است که از لحاظ غذایی نیز بسیار سالم است. زیرا در تهیه آن از سبزیجات بخارپز یا آب پز شده به همراه بلغور استفاده می شود. مسلمانان مراکشی در گذشته این خورشت را به عنوان یک غذای خاص و مناسبتی در روزهای آدینه طبخ می کردند. اما امروزه به عنوان یکی از غذاهای محلی این کشور در بسیاری از غذاخوری ها و رستوران ها سرو می شود.

زالوک

زالوک غذایی از غذاهای مراکشی است که از بادمجان، گوجه فرنگی، سیر و روغن زیتون تهیه شده و به عنوان یک غذای فرعی در کنار غذاهای دیگر سرو می شود. این غذا از نمونه غذاهای سنتی مراکش را معمولا با نان ترد می خورند.

ماهی چرمولا

برای تهیه این غذا از غذاهای مراکشی از یک ماهی درسته استفاده می شود و چرمولا نام سسی است که برای طعم دادن ماهی از آن استفاده می نمایند. در درست کردن چرمولا از موادی مانند جعفری، گشنیز، آب لیموترش، روغن، سیر، زیره، پاپریکا، پیاز، فلفل قرمز یا زعفران استفاده نموده و همه را باهم ترکیب می نمایند و بر روی ماهی می ریزند.

سوپ حریرا

یکی از غذاهای سنتی مراکش که بیشتر در ماه رمضان طبخ می شود، سوپ حریرا است. در تهیه این سوپ از گوجه فرنگی، عدس، نخودفرنگی، پیاز، برنج و گوشت استفاده می شود.

پاستیلا

پاستیلا یا پای مرغ غذای خوشمزه دیگری است که طعمی شیرین و شور دارد. ابتدا از ترکیب مرغ، پیاز، سیر، جعفری، گشنیز و ادویه جات، سس تهیه نموده و به صورت لایه ای در بین ورقه های فیلو یا بورک قرار می دهند. این غذا در گذشته با گوشت کبوتر تهیه میشد، از این رو به این وعده از غذاهای سنتی مراکش پای کبوتر نیز گفته می شود.

ماکودا

ماکودا همان کتلت مراکشی است که از ترکیب سیب زمینی رنده شده با تخم مرغ تهیه می شود. سیب زمینی را با موادی چون سیر، گشنیز و زیره طعم دار نموده و به صورت گلوله های کوچک در می آورند و در روغن سرخ می نمایند. این غذا با یک سس تند سرو می شود. ماکودا را می توانید به عنوان یک غذای خیابانی و غذاهای محلی مراکش در همه جای مراکش پیدا کنید.

نان های محلی

هارچا (نان سمولینا سرخ شده روی تابه)، rghaif (نان مسطح لایه لایه) و باگیرا (نان اسفنجی و حفره دار) از جمله نان هاو غذاهای محلی مراکش هستند که پیشنهاد می کنیم در این کشور حتما امتحان نمایید. نان خبز (Khobz) نیز نان محلی دیگری است که در بسیاری از نانوایی ها پخت شده و به همراه غذاهای گوناگون سرو می شود.

کله پاچه

کله پاچه در مجموعه غذاهای مراکشی نیز مانند ایران هواداران خاص خود را دارد. گوشت کله، مغز و زبان از خوشمزه ترین بخش های این خوراک بوده و معمولا به همراه زیره سبز، نمک و فلفل خورده می شود. مسلمانان مراکشی نیز در روز عید قربان کله پاچه گوسفند قربانی شده را پخته و میل می نمایند.

ساردین تند

ماهی ساردین یکی از پرطرفدارترین ماهی ها در دنیا است و مراکش بزرگ ترین صادر نماینده این ماهی است. مردم مراکشی نیز از این ماهی در غذاهای بسیاری استفاده می نمایند. ساردین تند یکی از غذاهای محلی مراکش است که با سس تند چرمولا تهیه می شود. سس را همان گونه که در بالا شرح داده شد، تهیه نموده و در شکم ماهی می ریزند. سپس آن را پخته و در روغن فراوان سرخ می نمایند.

چای نعناع

چای نعناع یک نوشیدنی مراکشی است که از نعناع و شکر تهیه می شود. روش درست کردن این چای با توجه به سلیقه و ذائقه افراد، مختلف می باشد. این چای خواص فراوانی داشته و بسیار آرام بخش است.

بیسارا

بیسارا در واقع یک سوپ غلیظی است که از باقلای خشک شده تهیه و در وعده صبحانه میل می شود. برای تهیه این غذا از غذاهای مراکشی آب و باقلا را می جوشانند و می پزند تا حدی که باقلاها کاملا نرم و له شوند. آب غذا باید کاملا بخار شده و مایه پوره مانندی به دست بیاید. این سوپ کاملا سالم بوده و با توجه به مواد غذایی مفیدی که در آن وجود دارد، برای وعده صبحانه بسیار مناسب می باشد. برای طعم دادن به این غذا معمولا از روغن زیتون و زیره سبز استفاده می شود و به همراه نان سرو می شود.

جگر سوخاری

جگر سوخاری نیز یک غذای فوق العاده خوشمزه از غذاهای مراکشی است که همان طور که از نامش پیداست با جگر و آرد سوخاری در روغن زیاد تهیه می شود. این غذا معمولا به شکل ساندویچ و یا به همراه سیب زمینی سرخ شده در ظرف سرو می شود.

کباب

کباب در ایران هواداران بسیاری دارد. این کباب های خوشمزه از نمونه غذاهای مراکشی را می توانید در مراکش نیز پیدا نموده و نوش جان کنید. گوشت مرغ، بره یا گاو را در نمک و ادویه جات مختلف می خوابانند و کبابی خوشمزه از آن ها تهیه می نمایند.

بادمجان سرخ شده

ما ایرانی ها بادمجان را با نمک سرخ نموده و آن را در غذاهای مختلفی استفاده می کنیم. اما روش سرخ کردن بادمجان در مراکش کمی فرق دارد. در آن جا بادمجان را برش داده و در خمیر پاپریکا می خوابانند. سپس آن ها را در روغن فراوان سرخ می نمایند. پیشنهاد می کنیم این بادمجان های خوشمزه را حتما در این کشور امتحان کنید.

طحال پرشده شتر

یک غذای ساندویچی است که با گوشت گاو یا گوسفند، زیتون و ادویه جات مختلف تهیه شده و مقداری چربی کوهان شتر نیز در آن استفاده می شود. شکل این غذا بیشتر شبیه به سوسیس است.

تانجیا

تانجیا نام ظرفی است که از خاک رس تهیه می شود. معمولا گوشت گوسفند یا گاو را به همراه ادویه جات در این ظرف ریخته و ظرف را در یک کوره ذغالی قرار می دهند تا غذا آرام آرام پخته شود.

کعب الغزال

کعب الغزال یا شاخ غزال نوعی شیرینی است که از خمیر بادام، دارچین و عرق بهارنارنج تهیه می شود. این شیرینی ها به صورت هلالی شکل داده می شوند.

بریوات

بریوات یک شیرینی مثلثی شکل است که از بادام پرشده و در روغن سرخ می شود. پیشنهاد می کنیم این شیرینی خوشمزه را در مراکش حتما امتحان کنید و حتی می توانید به عنوان سوغاتی با خود به ایران بیاورید.

شباکیا

یکی از دسرهای خوشمزه مراکشی که به راحتی می توانید آن را در بازارهای این کشور نیز پیدا کنید شباکیاست. این شیرینی کنجدی به صورت گل شکل داده و سرخ می شود و در خاتمه آن را به عسل آغشته می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2226

به "غذاهای سنتی مراکش ، طعم خوشمزه ترین غذاهای مراکشی !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای سنتی مراکش ، طعم خوشمزه ترین غذاهای مراکشی !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید