استان ناخون پاتوم در یک نگاه

به گزارش کتاب ارزان، استان ناخون پاتوم در نواحی مرکزی تایلند قرار گرفته است. بعضی از دیدنی های استان شامل معبد پرا پاتوم چدی، محوطه فیل ها و باغ وحش سامپران و موزه جسادا تکنیک می گردد.

استان ناخون پاتوم در یک نگاه

استان ناخون پاتوم (Nakhon Pathom Province) از استان های تایلند، واقع در قاره آسیا است. با قرار دریافت در نواحی مرکز کشور، این استان با استان های راتچابوری، کانچانابوری، ساموت ساخون، بانکوک، نونتابوری، آیوتایا و سوپان بوری مرز مشترک دارد. مرکز استان، شهر ناخون پاتوم است.

استان ناخون پاتوم حدود 2100 کیلومتر مربع مساحت و 911 هزار و پانصد نفر جمعیت دارد. دین بیشتر ساکنان را بودیسم تشکیل می دهد و تنها درصد کمی از جمعیت را مسلمانان، مسیحیان و هندوان به خود اختصاص داده اند. زبان مردم ناخون پاتوم، تایلندی است.

ناخون پاتوم در زبان پالی به معنای اولین شهر است و بسیاری آن را، قدیمی ترین شهر تایلند می دانند. بعضی از یافته های باستان شناسی در این استان، به قرون 6 الی 11، یعنی دوران پیش تایلندی تعلق دارند. این منطقه که با عوض شدن جهت رودخانه تا چین متروک و خالی از سکنه شده بود، در قرن 19 میلادی، با دستور باسازی معبد پرا پاتوم چدی توسط رامای چهارم، دوباره آغاز به پیشرفت و توسعه کرد. امروزه استان تاخون پاتوم جمعیت زیادی از مهاجران را به خصوص از بانکوک و شهرهای شمالی میانمار به خود جذب می نماید.

استان ناخون پاتوم مانند دیگر استان های کشور تایلند تحت حکومت مرکزی و یکپارچه کشور اداره می گردد. حکومت تایلند از نوع پادشاهی مشروطه است و در راس آن، سران نظامی قرار گرفته اند. همچنین بدنه حکومتی از سه قوه جداگانه قضاییه، مجریه و مقننه تشکیل می گردد که هر کدام مستقل از دیگر عمل می نمایند.

آب و هوای استان ناخون پاتوم گرم و استوایی است. بیشترین بارش باران در این منطقه در تابستان صورت می گیرد و در فصول سردتر از این میزان کاسته می گردد. متوسط دمای هوا در طول سال حدود 27 درجه سانتی گراد و میانگین بارش سالانه حدود 1200 میلی متر برآورده شده است.

نزدیک ترین فرودگاه به این استان، فرودگاه بین المللی دن موئنگ در بانکوک محسوب می گردد که در فاصله 90 کیلومتری از شهر ناخون پاتوم قرار گرفته است. بعضی از پرواز های این فرودگاه شامل مقاصد کوالالامپور، سنگاپور، چیانگ مای، پوکت، توکیو و بالی می گردد. با استفاده از قطار می توان از مرکز استان به شهرهای بانکوک، تونبوری، سوپان بوری، ناخون سی تاممارات، هو ا هین و تعدادی دیگر از شهرها دسترسی داشت. برای جابجایی های درون شهری نیز توک توک و تاکسی های موتوری گزینه های مناسبی هستند.

از محبوب ترین دیدنی های استان ناخون پاتوم می توان به معبد پرا پاتوم چدی (Wat Phra Pathom Chedi)، قصر سنم چاندرا (Sanam Chandra Palace)، موزه مجسمه های انسانی تای (Thai Human Imagery Museum)، معبد بانگ پرا (Wat Bang Phra) و محوطه فیل ها و باغ وحش سامپران (Samphran Elephant Ground & Zoo) اشاره نمود.

بعضی از دیگر دیدنی های استان ناخون پاتوم شامل سرزمین چوبی موانگ مای (Woodland Muangmai)، موزه جسادا تکنیک (Jesada Technik Museum) و معبد سامپران (Wat Samphran) می گردد. برای خرید میوه و سبزیجات محلی و تازه نیز می توانید به بازار شناور ناخون پاتوم (Nakhon Pathom Floating Market) سر بزنید.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / en.climate-data.org / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 603

به "استان ناخون پاتوم در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان ناخون پاتوم در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید