نکاتی برای داشتن سفری مطمئن تر به شرق آسیا

به گزارش کتاب ارزان، نکات سفر به شرق آسیا

بسیار خب، پاسپورت و ویزای خود را گرفته اید. چمدانتان را هم بسته اید. بلیط هواپیما و هتل خود را خریده اید و اکنون آماده اید تا به یکی از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا سفر کنید. فکر می کنید که نکات سفر به شرق آسیا چه موضوعاتی هستند؟ آیا از اینکه موضوع یا وسیله ای را فراموش نموده باشید، نگرانید؟ یا می ترسید در این کشورها به مسئله ای برخورد کنید؟ مجله گردشگری خبرنگاران به شما توصیه می نماید که به هیچ عنوان، استرس و نگرانی داشته باشید، چرا که اگر، نکات سفر به شرق آسیا را همانند یک راهنما و تور لیدر، در این مناطق به خوبی بدانید و رعایت کنید سفری مطمئن و عالی خواهید داشت.

نکاتی برای داشتن سفری مطمئن تر به شرق آسیا

اسکوتر کرایه کنید

از نکات سفر به شرق آسیا یاد دریافت نحوه راندن اسکوتر است. به شما پیشنهاد می دهیم که هنگامی که وارد کشوری در جنوب شرق و شرق آسیا شدید، اسکوتر کرایه کنید. می توانید برای گشت و گذار در اطراف شهر و حتی در مناطق خارج شهر مانند روستاها و طبیعت زیبای آن ها، اسکوتر برانید. بسیاری از گردشگران از این راه برای گردش استفاده می نمایند. نه تنها کرایه اسکوترها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است؛ بلکه برنامه و زمان بندی سفر با خودتان خواهد بود و قدرت مانور بیشتری خواهید داشت. تنها یادتان باشد که داشتن راهنما و یا نقشه راه و جهت لازمه سفر است.

تا جایی که می توانید سعی کنید در فعالیت ها و جشن های گروهی شرکت کنید. بیشتر تورها شما را به دیدن فیل ها می برند. می توانی در حمام روزانه فیل ها به فیلبان ها یاری کنید.

غواصی را یاد بگیرید.

سبک سفر کنید و وسایل بهداشتی یادتان نرود.

کلاه آفتابی و عینک دودی یادتان نرود

با اینکه در مناطق گرجهتی هستید اما در بسیاری از ساعات روز، آفتاب شدید بوده و ممکن است باعث آفتاب سوختگی شما گردد، حتما این دو وسیله الزامی سفر را با خود داشته باشید.

بارش های بی مهابا در این نواحی

از مهم ترین و معین ترین خصوصیات این مناطق بارش یک دفعه ای و بی مهابای باران است. در مواقعی که هوا صاف و بدون ابر است، به ناگاه ابر ظاهر شده و باران در کثری از ثانیه آغاز به باریدن می کند. اگر برای این موضوع آماده نباشید، در کمتر از یک دقیقه مثل موش آبکشیده می شوید. با خود چتر و پانچو داشته باشید. عموما ساعات 3 بعد از ظهر در کشورهایی مانند اندونزی بارانی شدید می بارد. برای بیرون رفتن حتما از وسایل و لباس های ضد آب بهره ببرید. مخصوصا اگر از وسایلی مانند دوربین عکاسی و موبایل استفاده می کنید.

از شیرهای آب ننوشید

توجه به آب آشامیدنی در این نواحی یکی از نکات سفر به شرق آسیا است. نکته ای که باید بدانید و در سلامتی شما در سفر بسیار تاثیر گذار است، نخوردن آب آشامیدنی از شیرهای لوله کشی است. تنها آب معدنی بخرید و دقت کنید که درب بطری حتما پلمپ شده باشد.

از غذاهای خیابانی امتحان کنید

خوردن غذاهای خیابانی در این کشورها بسیار متداول است. از نکات سفر به شرق آسیا نخوردن هر نوع غذای خیابانی است. بیشتر به سمت دکه های فروش غذا و تنقلاتی بروید که شلوغ هستند یا غذاهایی را می فروشند که با ذائقه شما نزدیک تر است. تمام ما ایرانی ها از غذاها و تنقلات شیرین خوشمان می آید. انواع نودل ها و انواع چیپس ها یکی از خوراکی هایی است که پیشنهاد می دهیم در این مناطق امتحان کنید.

بسیاری از شهرها در کشورهایی مانند مالزی، اندونزی، کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور و دیگر کشورهای این ناحیه، خیابان های معروفی برای بازارها و غذاهای خیابانی دارند.

این مقصدها را شناسایی کنید و در هنگام بعد از ظهر و شب به این مکان ها بروید. می توانید یکی از بهترین خاطره های سفر خود را در این مکان ها بسازید.

همیشه اولین قیمت فروشنده ها را نپذیرید

در این کشورها همانند کشورمان ایران چانه زدن بر سر قیمت ها موضوعی عادی است. با اولین قیمتی که می شنوید کوتاه نیایید. کالایی که می خواهید خریداری کنید را پس از انتخاب، با قیمت پیشنهادی کمتری از قیمت ارائه شده بخواهید. با کمی صحبت و قیمت گفتن می توانید به نتیجه مطلوبی برسید. حتی اگر کالایی را نخرید و گاهی پشیمان شده و بروید، ممکن است فروشنده نظر خود را عوض نموده و کالا را با قیمت پیشنهادی شما بفروشد.

به سلفی دریافت با مردم محلی عادت کنید

در کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا مردم بسیار مهربان و خونگرم هستند. بسیاری از مواقع مردم را خواهید دید که به سمت شما آمده یا می خواهند با شما صحبت نمایند. حتی مواقعی که در حال سلفی دریافت هستید، نیز آن ها را خواهید دید که دلشان می خواهد با شما عکس بگیرند. از نکات سفر به شرق آسیا همراه شدن با مهربانی مردم و عکس دریافت از شخصیت ها و صورت های بامزه و جذاب آن هاست.

بهترین راه حمل و نقل در این نواحی

در واقع از نکات سفر به شرق آسیا چطوری جا به جا شدن و رسیدن به جاذبه های گردشگری شهرهاست. توک توک ها و موتورسیکلت ها بهترین روش برای رسیدن به مقصد هستند. نه تنها سریع هستند. بلکه کرایه کمتری از شما خواهند گرفت. منتها این وسیله های حمل و نقل تنها برای رسیدن به جاذبه های نزدیک و فواصل کوتاه مناسب هستند. اگر چمدانی عظیم ندارید، یا اینکه می توانید وسایل خود را حمل نموده و یا بر روی موتورسیکلت نگه دارید، برای کم شدن هزینه های سفر حتما به سراغ این مدل از وسایل حمل و نقل بروید.

عبور از خیابان ها در کشورهای شرق و حنوب شرقی آسیا

به دلیل ترافیک بالا و شلوغی بسیار عبور از خیابان برای گردشگران و گردشگر هایی که به این موضوع عادت ندارند به معظلی عظیم تبدیل می گردد. موتور سیکلت ها همه جا هستند و حتی زمانی که در چهارراه ها، چراغ هدایت قرمز است، باز هم حرکت آن ها را خواهید دید. در اینجا باید نترسید و یاد بگیرید که چگونه از میان ماشین های پارک شده عبور کنید و خود را به طرف دیگر خیابان برسانید.

اگر شماره کفش شما، سایز عظیم است یادتان باشد در این کشورها به سختی می توانید کفشی اندازه پایتان پیدا کنید. در نکات سفر به شرق آسیا یادتان باشد که اغلب مردم شماره پاهایی کوچک دارند.

در هتل ها، اتاق هایی دارای تهویه مطبوع و یا پنکه بگیرید.

اگر از نیش حشرات موذی اذیت می شوید، حتما از کرم های دور نماینده حشرات بهره ببرید و لباس های بلند بپوشید.

یادتان نرود که به دیدن طبیعت این کشورها هم بروید و تنها به پاساژها و مراکز خرید شهرهای عظیم بسنده نکنید.

به مکان های مذهبی احترام بگذارید

حتما کفش های خود را در ورود به بناهای مذهبی در بیاورید. همچنین لباس های مناسب و پوشیده داشته باشید. حتی در بسیاری از مکان ها مردان نیز باید لباس های مناسب و پوشیده داشته باشید. اگر قصد بازدید از چنین جاذبه هایی را دارید، به این مسائل احترام بگذارید.

بازدید از جاذبه هایی که میمون دارند

در نکات سفر به شرق آسیا مراقب حیوانات وحشی و جنگلی مانند میمون ها باشید. اگر به دیدن بناهای مذهبی و جاذبه های دیدنی می روید که در اطراف آن ها، حیواناتی وحشی مانند میمون فراوان است، به هیچ عنوان با خود خوراکی به همراه نبرید. میمون با اینکه حیوانی دوست داشتنی است اما در این مناطق با دیدن غذا در دستان شما می توانند بسیار بد ذات و خشن شوند تا بتوانند غذا را از شما بگیرند. حتی اگر در غذا و خوراکی را در کیف خود گذاشته باشید، باز میمون ها این موضوع را فهمیده و کیف شما را می دزدند. برای این مناطق به هیچ عنوان خوراکی و غذا برندارید. در نکات سفر به شرق آسیا مراقب حیوانات وحشی و جنگلی مانند میمون ها باشید.

برنامه دسترسی از فرودگاه به هتل را بدانید

از قبل از پیاده شدن از هواپیما تصمیم بگیرید که تا هتل و محل اقامت خود می خواهید تاکسی بگیرید یا اینکه به روشی دیگر مانند اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی خود را به مقصد برسانید. در نکات سفر به شرق آسیا باید این نکته را یادآور شویم که راننده های تاکسی هر مسافر سرگردانی را احاطه می نمایند و در رقابت دریافت مشتری و مسافر کوشش بسیار دارند. اگر می خواهید تاکسی بگیرید، ایستگاه های تاکسی فرودگاه را پیدا کنید تا نرخ ثابت و معینی برای کرایه تا هتل خود بپردازید. در غیر این صورت، بدون نگاه کردن و توجه به راننده های تاکسی سراغ ایستگاه اتوبوس یا مترو را بگیرید.

حتما پول خود را چنج کنید و ارز کشور مقصد را بگیرید.

موقع برگشت به خانه، یادتان نرود که ارز خود را به واحد پول کشور خود تبدیل کنید.

به آب و هوای مرطوب منطقه توجه کنید.

وسایل نقلیه عمومی تنها هنگامی که کاملا پر از مسافر شوند، حرکت می نمایند.

ممکن است در قطار یا اتوبوس جایگاه برای نشستن پیدا نکنید.

از تمام مدارک خود یک کپی بر روی کاغذ و یک کپی بر روی گوشی موبایل خود داشته باشید.

به خود در سفر به شرق آسیا سخت نگیرید

یادتان باید که در میان نکات سفر به شرق آسیا همیشه ممکن است جهتها و زمان سفرتان طولانی تر گردد. در خیلی از مکان ها ممکن است به حرکت قطارها نرسید. حتی سفر شما به دلیل دیر حرکت کردن اتوبوس ها و تاکسی ها، پروازها و خیلی از اتفاقاتی که قابل پیش بینی نیستند، ممکن از طولانی گردد. در این مواقع خونسردی خود را کاملا حفظ کنید. ترجیحا سرگرمی برای این مواقع داشته باشید. به سراغ کافه و رستوران ها بروید و جذابیت سفر به شرق آسیا را با غذاهای متنوع آسیایی بیشتر کنید.

منبع: straytravel.asia

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 998

به "نکاتی برای داشتن سفری مطمئن تر به شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای داشتن سفری مطمئن تر به شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید