افزایش ارتفاع موج تا بیش از 2 متر در جنوب کشور

به گزارش کتاب ارزان، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی و با اشاره به افزایش وزش باد جنوب شرقی و ارتفاع موج آورده است: در روز شنبه و یکشنبه (31 تیر و اول مردادماه) افزایش سرعت وزش باد تا محدوده 30 نات و افزایش ارتفاع امواج بین 1 تا 2 متر در سواحل و بیش از 2 متر در فراسواحلِ دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس و در روز دوشنبه (2 مردادماه) در دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، در منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان پیش بینی می شود.

افزایش ارتفاع موج تا بیش از 2 متر در جنوب کشور

از این رو احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت های دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

به همین علت سازمان هواشناسی کشور نسبت به اجتناب از فعالیت های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی های تجاری و فعالیت های دریایی فراساحل توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2301

به "افزایش ارتفاع موج تا بیش از 2 متر در جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ارتفاع موج تا بیش از 2 متر در جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید