ال جی مدیرعامل جدیدی برای بخش الکترونیک خود منصوب می نماید

به گزارش کتاب ارزان، LG مدیرعامل جدیدی را برای رهبری واحد الکترونیک خود منصوب نموده است. از اول دسامبر(10 آذر ماه)، ویلیام چو مدیر ارشد استراتژی فعلی، جانشین بونگ سوک کوان خواهد شد و عنوان مدیر عاملی LG الکترونیکس را برعهده می گیرد. در همین حال طبق گزارش The Korea Herald، ریاست هلدینگ اصلی LG را هم بر عهده خواهد گرفت.

ال جی مدیرعامل جدیدی برای بخش الکترونیک خود منصوب می نماید

چو از سال 1987 با LG الکترونیکس کار می نماید. قبل از آخرین مقامش، او به عنوان رییس LG کانادا فعالیت می کرد و بعدا هم همین نقش را در LG استرالیا و LG آمریکا داشت. براساس آخرین گزارشات منتشر شده، چو در آستانه در دست گرفتن زمام LG الکترونیکس در نقطه عطف این شرکت است. LG حوزه گوشی های هوشمند و موبایل خود را در ماه ژانویه سال جاری (دی ماه 99) تعطیل کرد، زیرا این بخش از شرکت کره ای طی 23 فصل متوالی پیروز به کسب سود نشده بود.

واحد LG الکترونیکس احتمالا بیشتر به خاطر تلویزیون ها و مانیتورهایش شناخته می گردد، اما در آنجا هم با رقابت سختی از سوی سامسونگ و انواع رقبای چینی روبرو است. با این حال، چو از تعداد معدودی از مدیرانی که شرکت تصمیم گرفته سمت های آنان را تغییر دهد، یاری خواهد گرفت تا بتواند LG را بار دیگر به روزهای اوج خود برساند. مهم تر از همه، ایک هوان جانگ است که احتمالا جایگاه برتر در واحد راه چاره های تجاری شرکت LG را تصاحب خواهد نمود.

جانگ به تازگی مسؤول نظارت بر مجموعه کسب و کار فناوری اطلاعات LG بود. وی با کار در این بخش به LG یاری کرد تا به بازیکنی مهم در فضای مانیتور تبدیل گردد. اما همان طور که بالاتر گفتیم، فروردین ماه سال جاری بود که LG رسما خاطرنشان کرد که از بازار موبایل خارج می گردد. این شرکت در بیانیه خود خاطرنشان کرد که چنین تصمیمی به آن ها اجازه می دهد بر روی حوزه های رو به رشدی مانند قطعات اتومبیل های برقی، گجت های هوشمند، ربات ها، هوش مصنوعی و پلتفرم ها و سرویس های اینترنتی بیشتر تمرکز نمایند.

بخش موبایل LG طی 5 سال گذشته با ضررهای اقتصادی زیادی روبه رو شده و همین امر هم موجب شد تا LG به طور رسمی از تعطیلی بخش گوشی های هوشمند خود خبر بدهد. روزی روزگاری شرکت LG در بازار موبایل رقیب قدرتمند سامسونگ بود ولی طی چند سال اخیر پرچم داران نو این شرکت جالب توجه نبودند و گوشی های ارزان آن هم در برابر گوشی های چینی به چشم نمی آمدند. این در حالی بود که LG قبلا اظهار امیدواری نموده بود که بخش موبایل این شرکت در سال 2021 به سودآوری می رسد.

در هر صورت بعد از اینکه LG تصمیم گرفت از بازار موبایل خارج گردد، گزارش های مختلفی درباره مذاکره با خریداران احتاقتصادی این واحد منتشر شد. اما در نهایت این مذاکرات پیروزیت آمیز نبودند. این شرکت بعلاوه برای ایجاد سروصدا و جلب توجه، چند گوشی با شکل و شمایل عجیب را راهی بازار کرد. به عنوان مثال می توانیم به LG Wing اشاره کنیم که از نمایشگر چرخنده بهره می برد و قرار بود به عنوان رقیب گوشی های تاشو در مرکز توجه قرار بگیرد. بعلاوه باید به کوشش این شرکت در زمینه گوشی های ماژولار اشاره کنیم که آن هم با شکست روبرو شد.

شرکت LG با این اوصاف به فهرست بلند بالایی از سازندگان گوشی های هوشمند پیوسته که طی سال های گذشته از این بازار خارج شده اند، اگرچه بسیاری از این برند به وسیله شرکت های دیگری خریداری شده اند و حالا آن ها با بهره گیری از برندهای پرسابقه گوشی های متنوعی را راهی بازار می نمایند.

این غول لوازم الکترونیکی کره ای یکی از بزرگ ترین بازیگران عصر پیشا-اسمارت فون بود که می توانست دیوایس هایی نوآورانه و دلربا بسازد. در سال 2006 موبایل کشویی LG Chocolate از راه رسید که درست مانند موبایل تاشوی Motorola Razr، فقط یک وسیله ارتباطی نبود و می توانست نقش لوازم جانبی را در دنیای فشن ایفا نماید. این پر فروش ترین موبایل کمپانی LG در تمام تاریخچه اش بود.

زمانی که صنعت موبایل با موضوع تنها دو پلتفرم iOS و اندروید به کار خود ادامه می داد LG توانست یکی از تولیدنمایندگان برجسته بازار باقی بماند. این کمپانی حتی با گوگل وارد همکاری شد و موبایل نکسوس 4 را طی سال 2012 میلادی طراحی کرد. از سوی دیگر هم موبایل های پرچم دار سری G را داشتیم که باعث می شدند LG بتواند به آسانی جایگاه سومین تولیدنماینده برتر بازار را از آن خود کند.

از ناکامی شرکت LG می توان نتیجه گرفت که شدت رقابت در حوزه گوشی های هوشمند بسیار بالاست و این می تواند هشداری به بهترین تولیدنمایندگان گوشی های هوشمند امروزی باشد که شرایط برای همواره همین طور نخواهد ماند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1955

به "ال جی مدیرعامل جدیدی برای بخش الکترونیک خود منصوب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی مدیرعامل جدیدی برای بخش الکترونیک خود منصوب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید