اوکی تو برد (OTB) پرواز به چه معناست ؟

به گزارش کتاب ارزان، همه ما می دانیم که هنگام سفر به یک کشور خارجی باید به تشریفات و قوانین آنان توجه کنیم اما برای سفر به برخی از کشورها باید به مسائل خاص تری دقت داشته باشیم . اوکی تو برد (Ok to Board) یا OTB از جمله کارهایی است که برای ورود به برخی از کشورها باید انجام گردد. دستورالعمل های اوکی تو برد از سمت ایرلاین ها صادر می شوند و عمدتا کشورهای حوزه خلیج فارس درخواست اوکی توبرد یا OTB دارند. اما بسیاری از مردم نمی دانند که اوکی تو برد چیست و در چه مواقعی به کار می آید. پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به خارج از کشور را دارید حتما این مطلب را تا آخر مطالعه کنید تا مطمئن شوید آیا به اوکی تو برد احتیاج دارید یا خیر. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

اوکی تو برد (OTB) پرواز به چه معناست ؟

اوکی تو برد چیست؟

اوکی تو برد در واقع تاییدیه اعتبار ویزا و به روز بودن آن است و پس از انجام فرایندهای مربوط به آن، کارکنان چک این می توانند کارت پرواز شما را صادر نمایند. به عبارت دیگر اوکی تو برد نشان می دهد که ویزای شما تایید شده و می توانید سوار پرواز شوید.

چگونه اوکی تو برد به یکی از الزامات پیش از پرواز تبدیل شد ؟

به علت افزایش تعداد ویزاهای جعلی امارات متحده عربی، چندین مسافر هندی در گذشته به هند بازگردانده شدند. برای کاهش چنین مشکلاتی، خطوط هوایی پرواز به امارات، آغاز به آنالیز مجدد ویزای امارات و بلیط هواپیمای برگشت مسافر قبل از پرواز کردند. اگر مسافری قبل از پرواز اوکی تو برد را دریافت نمی کرد، با وجود داشتن ویزای معتبر امارات، اجازه سوار شدن به پرواز را نداشت. به مرور زمان اوکی تو برد به یک پیش احتیاج شرکت هواپیمایی تبدیل شد که بدون آن مسافر مجاز به سوار شدن به پرواز نخواهد بود.

اوکی تو برد برای چه کسانی ضرورت دارد ؟

افراد دارای شرایط زیر باید برای اوکی تو برد اقدام نمایند:

  • مسافرانی که به کشورهای حوزه خلیج فارس شامل امارات متحده عربی، کویت، بحرین، عمان و قطر سفر می نمایند.
  • مبدا پرواز مسافر هند، پاکستان، بنگلادش، نپال، سریلانکا و ایران است.
  • مسافرانی که بلیط آنها متعلق به خطوط هوایی اتحاد، امارات، ایر ایندیا اکسپرس، گلف ایر، اسپایس جت و … است. توجه داشته باشید که بعضی از خطوط هوایی (مانند جت ایرویز)، احتیاجی به اوکی توبرد (OTB) ندارند؛ بنابراین همواره در زمان رزرو بلیط خود با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید.
  • مسافرانی که با ویزای کاغذی (ویزای توریستی، ویزای بازدید، مجوز ورود به کار، مجوز ورود اقامت و …) سفر می نمایند.

بد نیست بدانید اوکی تو برد برای هندی هایی که پاسپورت ECR دارند در همه سفرهای خارجی لازم است.

مدارک مورد احتیاج برای اوکی توبرد چیست؟

هر ایرلاین برای اوکی تو برد، مدارک خاصی را در نظر گرفته است اما مدارک زیر برای همه ایرلاین ها مشترک هستند:

  • اسکن ویزا
  • اسکن بلیط (رفت و برگشت)
  • اسکن پاسپورت

به این نکته توجه کنید که اوکی تو برد هزینه هم دارد و مسافر باید آن را بپردازد. هزینه اوکی تو برد برای ایرلاین ها و مقاصد مختلف، فرق دارد.

تاییدیه اوکی توبرد چگونه صادر می گردد؟

پس از دریافت یا درخواست ویزای معتبر کشورهای حوزه خلیج فارس، باید به صورت آنلاین مدارک مورد احتیاج را به شرکت هواپیمایی که بلیط پرواز خود را با آن رزرو نموده اید ارسال کنید. پس از آنالیز مجدد ویزا، شرکت هواپیمایی بلیط شما را تایید می نماید و PNR یا شماره مرجع پرواز شما را به عنوان اوکی توبرد (OK to Board) علامت گذاری می نماید. اگر تاییدیه روی PNR شما ثبت نگردد، امکان پرواز را نخواهید داشت.

مسافران توجه داشته باشند که PNR با شماره بلیط تفاوت دارد. PNR شماره مرجع به شمار میرود، اما شماره بلیط، گواهی تاییدیه اختصاص یک جایگاه هواپیما به مسافر است.

دریافت اوکی توبرد چقدر زمان می برد ؟

معمولا باید حداکثر 72 ساعت پیش از پرواز، درخواست اوکی تو برد را به ایرلاین اعلام کنید. برای درخواست های ضروری می توانید با پرداخت هزینه، این زمان را به چند ساعت کاهش دهید.

نکته مهم: مسافران باید در نظر داشته باشند که دستورالعمل های دریافت اوکی تو برد از ایرلاینی به ایرلاین دیگر، از فرودگاهی به فرودگاه دیگر و از کشوری به کشور دیگر فرق دارد. اطلاعاتی که در این مطلب ارائه شده کامل و صحیح هستند اما ممکن است شرایط دیگری مانند هزینه ها یا مدارک اضافی و … برای دریافت اوکی توبرد احتیاج باشد؛ توصیه می گردد قبل از هر گونه اقدامی با ایرلاین موردنظر خود تماس بگیرید.

از تجربه خودتان برای ما بگویید

در این مطلب سعی کردیم جزئیات دریافت اوکی تو برد را برای شما بیان کنیم. آیا شما در سفرهای خود احتیاجی به اوکی تو برد داشته اید؟ شرایط دریافت اوکی تو برد برای شما چگونه بوده است؟ شاد می شویم تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1929

به "اوکی تو برد (OTB) پرواز به چه معناست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکی تو برد (OTB) پرواز به چه معناست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید