ایران دهم شد، قهرمانی به روسیه رسید

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از فدراسیون وزنه برداری، مسابقات وزنه برداری جوانان دنیا در سال 2015 با رقابت 231 ورزشکار دختر و پسر در شهر ورکلاو Wroclaw لهستان برگزار گردید تا دورهای دیگر از این پیکارها با افتخار آفرینی نسل های آینده وزنه برداری به خاتمه برسد.

ایران دهم شد، قهرمانی به روسیه رسید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

حضور 96 وزنه بردار زن و 135 وزنه بردار مرد در مسابقات سال جاری از جمله نکات مثبت آن بود؛ ضمن اینکه میزبان نیز به خوبی از عهده برگزاری این رقابتها برآمد و توانست نمره قبولی بگیرد.

در بخش دختران سه رکورد نوجوانان دنیا شکسته شد و Jiang Huihua از چین به عنوان تنها رکوردشکن مسابقات، حد نصاب 92 کیلوگرم در حرکت یکضرب و 205 کیلوگرم در مجموع حرکات دسته 48 کیلوگرم را از خود بر جای گذاشت.

در مسابقات رده دختران، چینی ها با مجموع 480 امتیاز و علیرغم به میدان فرستادن 6 وزنه بردار (یک نفر کمتر نسبت به دیگر مدعیان) قهرمان شدند و عناوین دوم و سوم به ترتیب از آن روسیه با 385 امتیاز و مکزیک با 370 امتیاز شد. دیگر آسیایی ها در رده بندی تیمی متاسفانه صندلی درخور توجهی به دست نیاوردند اما به لحاظ کسب مدال، بعد از دختران چینی که 10 طلا و 8 نقره به دست آوردند، تایلندی ها با 3 طلا، 4 نقره و یک برنز و قزاقها با 3 طلا عملکرد بهتری داشتند. در این بخش 14 کشور پیروز به کسب مدال شدند که آسیایی ها (چین، تایلند، قزاقستان، ویتنام، کره شمالی و چین تایپه) در مجموع 17 طلا، 13 نقره و 8برنز از آن خود ساختند. در مسابقات دختران، دسته 58 کیلوگرم با 18 شرکت کننده شلوغ ترین وزن و دسته 69 کیلوگرم با 9 شرکت کننده خلوتترین وزن بود.

اما در قسمت پسران اتفاقات دیگری رخ داد و در حضور کمرنگ چینیها که فقط 4 وزنه بردار مرد به پیکارها اعزام نموده بودند، روسیه با 481 امتیاز، لهستان با 381 امتیاز و کلمبیا با 351 امتیاز به ترتیب عناوین اول تا سوم رده بندی تیمی را از آن خود ساختند. ژاپن با شش شرکت کننده چهارم شد و بهترین رده بندی تیمی را از آن خود ساخت. کره جنوبی هفتم شد و ایران هم با 4 وزن شرکت کننده به رتبه دهم نائل آمد. در این قسمت پسران چینی با همان 4 وزنه بردار خود 7 طلا و 5 نقره به دست آوردند اما بیشترین تعداد مدال را روسها درو کردند که 6 طلا، 6 نقره و یک برنز برگردن آویختند.

کره شمالی 3 طلا و 3 برنز به دست آورد. ایران، تایلند، ازبکستان، کره جنوبی و ژاپن دیگر آسیایی هایی بودند که در زمره 15 کشور صاحب مدال در رده پسران قرار داشتند. آسیایی ها در مجموع12 طلا، 12 نقره و 12 برنز در این بخش به دست آوردند. به هر حال این دوره از رقابتهای وزنه برداری قهرمانان جوانان دنیا نیز با کیفیتی قابل قبول و استقبالی ارزنده از سوی کشورهای دنیا روبرو شد تا همچنان تنور رقابت آینده سازان وزنه برداری، گرم ودیدنی باقی بماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 602

به "ایران دهم شد، قهرمانی به روسیه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران دهم شد، قهرمانی به روسیه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید