بهترین خوراکی های خیابانی در برزیل!

به گزارش کتاب ارزان، کارناوال ریو با شهرت جهانی اش، مثالی کامل از این ماجراست. تمام عناصر فرهنگ غنی و میراث برزیل در سراسر شهر جشن گرفته شده و غذا، نوشیدنی، پایکوبی و موسیقی نقش هایی برابر در این مراسم عظیم بازی می نمایند. از خوراکی های کوچک لذت بخش شیرین تا اسنک های شور... . در ادامه برترین انتخاب ها از غذاهای خیابانی کلاسیک برزیل را به شما معرفی می کنیم.

بهترین خوراکی های خیابانی در برزیل!

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

1. پیکانیا

گوشت کبابی یکی از غذاهایی است که برزیلی ها در آن تخصص دارند. شوراسْکاریاها (Churrascaria) رستوران های کبابی مخصوصی هستند که در سرتاسر بزریل می توان آن ها را پیدا کرد، اما این سنت در اصل از فرهنگ گاوچرانی جنوب می آید، جایی که کابوی ها گوشت را به سیخ های فلزی کشیده و روی زغال داغ قرار می دادند و به سادگی با نمک چاشنی دار می کردند. بهترین برش گوشت که با این سبک آشپزی رابطه دارد، پیکانیاست. این غذا شامل یک لایه ضخیم چربی برای اطمینان از آب شدن این گوشت دودی در دهان می شود.

2. پاستل دو کِئیژو

این کماج ترد و سرخ شده، یک اسنک قابل حمل است که بیشتر در جنوب شرقی کشور به ویژه سائوپائولو یافت می شود و یکی از بهترین خوراکی های خیابانی است. معمولاً داغ و به همراه نوشیدنی میل می شود و می توان آن را با هر چیز خوش طعمی، از مرغ و گوشت چرخ نموده گرفته تا پنیر آب شده پر کرد. نمونه شیرین این غذای سبک هم وجود دارد که با میوه های استوایی، شکلات و کارامل طعم دار می شود.

3. کراکت مرغ برزیلی

یکی دیگر از نمونه غذاهای سرخ کردنی کلاسیک سائوپائولو، کوشینیا (coxinha) یا همان کراکتهای تردی هستند که معمولاً با مرغ رشته شده و پنیرکاتوپیری (Catupiry) پر می شود. این مواد با لایه ای از خمیر پوشیده شده و سپس در آرد سوخاری غلتانده می شوند. این خوردنی لذیذ معمولاً به صورت قطره اشک درست شده که گفته می شود نماینده شکلی از ران مرغ است که در اصل برای پر کردن آن مورد استفاده قرار می گرفته.

4. پونجو کِئیژو (نان پنیر)

این غذا که امروزه در سرتاسر برزیل قابل تهیه است، از نانی سبک و نرم ساخته می شود و اصالتش به منطقه میناس ژِرایس (Minas Gerais) جنوبی باز می شود. در این غذا از خمیری ساده، متشکل از آرد کاساوا و پنیر نرم استفاده می شود و اسنکی عالی برای هر زمان روز به حساب می آید؛ اما محبوبیت آن بیشتر در زمان صبحانه است. معمولاً نان پنیر را به صورت گرم و همانطوری که هست و یا قسمت شده و پر شده با پنیر بیشتر و مربا سرو می نمایند.

5. کیبی

کیبی ها، اسنک های کوچک گوشتی ای هستند که اصالتشان به لبنان برمی شود. این پای های کوچک گوشت که از ترکیب گوشت گاو یا گوسفند چرخ شده و بلغور گندم تهیه می شوند، تأثیرات خاورمیانه در غذای خیابانی برزیل را به نمایش می گذارند. کیبی می تواند با انواع گوناگون سبزی معطر یا ادویه چاشنی دار شده و اگرچه نمونه های خام و تنوری آن نیز موجود است، معمولاً حالت سرخ شده آن در خیابان ها به فروش می رسد.

6. چیپس کاساوا

گیاه کاساوا یکی از پرکاربردترین مواد اولیه برزیل است که در سرتاسر کشور کاشت می شود. تمام قسمت های آن در گونه های مختلف غذا معمولاً به عنوان نشاسته و گاهی به صورت گیاه مورد استفاده قرار می گیرند. برش های آن به صورت سرخ شده در دکه های کنار خیابان به فروش می رسند و در واقع رقیب برزیلی چیپس سیب زمینی به حساب می آید.

7. باکالیائو یا ماهی کاد لقمه ای

این اسنک های خوشمزه در واقع کوفته های کوچکی از ماهی کاد هستند. این غذا از قطعه های کاد شور و سیب زمینی تشکیل شده که برای ظاهر ترد و طلایی عالی اش آن را سرخ می نمایند. علاقه برزیلی ها به کاد شور از تأثیرات پرتغالی ها بر آشپزی کشور نشات می گیرد. این ماهی از مواد اولیه محبوب بسیاری از غذاهای اسپانیا و غذاهای پرتغال نیز محسوب می شود.

8. ترافل شکلات

این خوراکی به ویژه در میان بچه ها یا بزرگسالان عاشق شیرینی محبوب است. نام این ترافل ها در برزیل بر اساس نام یک چهره سیاسی در دهه 1940 یعنی بریگاجی ادواردو گومیس (Brigadier Eduardo Gomes) نام گذاری شده و علت این امر به خاطر شهرت این خوراکی در این زمان، به دلیل کمبود مواد اولیه تازه طی جنگ جهانی دوم بود. این ترافل شکلات از شیر غلیظ شده و پودر کاکائو ساخته می شود و یک خوراکی آسان و محبوب در مهمانی ها، کارناوال ها و جشنواره هاست.

9. فِیژوادای برزیلی

این غذا اغلب به عنوان غذای ملی برزیل شناخته می شود و خورشی غنی و دلچسب، تهیه شده از لوبیای سیاه و برش هایی از قسمت های مختلف گوشت قرمز است. این خوراک تقریباً در همه جای برزیل قابل تهیه است اما اصالتاً از غذاهای مردم ریودوژانیرو به حساب می آید که قسمت های کم طرفدارتر گوشت مانند احشای حیوان را در خوراک هایی آرام پز مانند این طبخ می کردند. این غذا به صورت پیاله های داغ در زمانی که هوا کمی خنک تر می شود به فروش می رسد.

10. آکاراژه برزیلی با واتاپا

این غذا مناسب افرادی با قلب ضعیف نیست زیرا که پر از ادویه های تند و پر حرارت است. آکاراژه از تأثیرات آفریقا بر آشپزی شمال شرق به حساب می آید و از قطعه های لوبیای چشم بلبلی له شده و پیاز که کاملاً در روغن پالم سرخ می شود تهیه می شود. بعد از این آن ها به دو نیم شده و پر از مواد ادویه دار و تند خواهند شد که یکی از مشهورترین آن ها واتاپا، ترکیبی از نان، دانه ها، گیاهان، ادویه جات و میگو می باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1117

به "بهترین خوراکی های خیابانی در برزیل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین خوراکی های خیابانی در برزیل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید