بی توجهی بمب افکن های آمریکایی به قوانین جدید هوایی چین

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران: وزارت دفاع چین بیان کرد، کلیه تحولات مربوط به پرواز دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکا بر فراز جزایر مورد اختلاف با ژاپن را زیر نظر داشته است.

بی توجهی بمب افکن های آمریکایی به قوانین جدید هوایی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکایی بدون اطلاع مقام های چینی بر فراز جزایر مورد اختلاف پکن و توکیو در دریای شرق چین به پرواز درآمده اند.بر اساس این گزارش این اقدام آمریکا در تضاد با تصمیم وزارت دفاع چین مبنی بر ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین بوده است. بر اساس قوانین جدید وضع شده از سوی وزارت دفاع چین هر هواپیمایی که قصد ورود به آسمان منطقه را داشته باشد باید هویت کامل خود را به مقام های چینی اعلام کند و در غیر این صورت با تدابیر و اقدامات دفاعی چین روبرو خواهد شد.

وزارت دفاع چین در وبسایت خود اضافه کرد، نیروی هوایی چین کلیه تحرکات دو فروند بمب افکن را زیر نظر داشته و اطمینان حاصل نموده اند که این هواپیماها آمریکایی هستند.این اقدام دولت چین در شرایطی است که تنش های پکن و توکیو بر سر مالکیت جزایر مورد اختلاف در دریای شرق چین به شدت افزایش یافته است.

وزارت دفاع چین تاکید نموده است که این اقدام تاثیری بر فعالیت های عادی پروازهای بین المللی بر فراز دریای شرق چین نخواهد داشت.چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در این باره تاکید نمود، این گونه اقدامات چین تغییری در فعالیت ها و ماموریت های نظامی آمریکا در منطقه نخواهد داشت.

وی توضیح داد، این گونه تحولات تلاشی برای بی ثبات کردن منطقه خواهد بود و آمریکا به شدت نگران این گونه اقدامات چین است. این گونه اقدامات یک جانبه خطر اشتباه محاسباتی و سوء تفاهم در منطقه را افزایش خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 353

به "بی توجهی بمب افکن های آمریکایی به قوانین جدید هوایی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی بمب افکن های آمریکایی به قوانین جدید هوایی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید