ترکیب سبک مدرن و سنتی در دکوراسیون داخلی

به گزارش کتاب ارزان، امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی منازل از ترکیب سبک های متنوع استفاده میشود و با ایجاد نوعی شخصی سازی در دکوراسیون, نمایی جذاب به وجود می آید که با سایر طراحی های داخلی متفاوت است. استفاده از یک سبک دکوراسیون داخلی کمی خسته کننده و یکنواخت است, به همین دلیل امروزه از تلفیقی از سبک های متنوع در طراحی داخلی منازل استفاده میشود. دو سبک مدرن و سنتی لزوما در هر خانه ای دیده میشود. بعضی افراد تمایل دارند به جای داشتن یک سبک تکراری, دست به طراحی سبکی جدید و متفاوت بزنند و نمای خانه را زیبا و منحصر فرد نشان دهند.

ترکیب سبک مدرن و سنتی در دکوراسیون داخلی

وقتی شما دکور خانه خود را با تلفیقی از سبک مدرن و سنتی طراحی میکنید, فضایی ایجاد کرده اید که طبق سلیقه شخصی خودتان طراحی شده است. طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید طبق ایده و علایق شخصی شما و بدون تبعیت از افراد دیگر صورت گیرد مگر آنکه شما به سبک طراحی فردی دیگر علاقمند باشید. گاهی اوقات ترکیب مبلمان و اکسسوری های مدرن و سنتی با هم نوعی هرج و مرج و شلوغی در فضا ایجاد میکند. به همین دلیل در ادمه به راهکارهایی پرداخته شده که نه تنها از ایجاد آشفتگی در فضای منزل جلوگیری میکند بلکه به شما کمک میکند تا طبق ایده های شخصی خود دکوراسیون منزلتان را طراحی کنید و تابع طرح های دیگران نباشید.

انتخاب سبک غالب

برای ایجاد یک تعادل مطلوب در نمای دکوراسیون در ابتدا باید در مورد اینکه میخواهید سبک مدرن در اولویت باشد یا سبک سنتی, تصمیم گیری کنید. قرار دادن یکی از سبک ها در اولویت باعث میشود که توجه افراد نسبت به دکوراسیون شما یکنواخت نباشد و در نگاه اول یکی از سبک ها برجسته تر از دیگری به چشم بیاید. وقتی شما سبک غالب را انتخاب کردید میتوانید یک فضای مدرن با اشیاء آنتیک و یا یک فضای سنتی با تزئینات مدرن داشته باشید. اساسا شما مبنای دکوراسیون خانه خود را طبق یک سبک غالب قرار داده, سپس تزئینات جانبی را با سبکی دیگر انجام بدهید.

تضاد یا تقارن

بعد از انتخاب سبک غالب باید در مورد اینکه میخواهید در فضای مورد نظر تقارن به چشم بیاید یا تضاد, تصمیم گیری کنید. برای ایجاد تضاد و جذابیت باید رنگ و بافت را در کنار هم قرار دهید و در صورتی که تمایل به ایجاد هارمونی در فضای خود دارید میتوانید مبلمانی را انتخاب کنید که تقریبا مشابه باشند یا کمی در ظاهر باهم متفاوت باشند. مثلا اگر از صندلی های چوبی استفاده میکنید میز آن را نیز از جنس چوب اما با طرح سنتی انتخاب کنید. با ایجاد هماهنگی یا تضاد در دکوراسیون داخلی, سبک های مختلف را باهم ترکیب کنید و نمایی شیک ایجاد کنید.

انتخاب مبلمان

برای ترکیب چند سبک در دکوراسیون داخلی نیازی نیست هزینه گزافی صرف شود بلکه با کمی خلاقیت و انتخاب تزئینات مناسب میتوان خانه ای سنتی مدرن داشت. میتوانید مبلمان منزل را ساده و ارزان انتخاب کنید اما با استفاده از کوسن ها, بالشتک ها و رومیزی های متنوع و زیبا سبک غالب خود را با سبک مورد نظر ترکیب نمائید. علاوه بر آن برای اینکه نمای مدرن خانه شما با سبک سنتی ترکیب شود میتوان در کنار یا زیر مبلمان از فرش استفاده کرد.

دیوارپوش

مبلمان و اثاثیه اصلی منزل باید بر اساس سبک مدرن و یا سبک سنتی انتخاب شوند, سپس بر اساس سبک اصلی انتخاب شده سایر مکان ها را طبق سبک مقابل انتخاب کنید. مثلا اگر مبلمان شما به سبک مدرن است, باید دیوارپوش را بر اساس سبک سنتی انتخاب کنید. امروزه دیوارپوش های متعددی در بازار وجود دارند که طبق سلیقه افراد انتخاب شده و در طراحی داخلی مورد استفاده قرار میگیرند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 581

به "ترکیب سبک مدرن و سنتی در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب سبک مدرن و سنتی در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید