ساخت سیستم یونیزه کننده هوا برای ضدعفونی کردن محیط

به گزارش کتاب ارزان، محققان دانشگاه کاشان، در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، پیروز به ساخت دستگاهی پیشرفته برای ضدعفونی و یونیزه کردن هوا و محیط بیمارستان ها شدند.

ساخت سیستم یونیزه کننده هوا برای ضدعفونی کردن محیط

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، دکتر مسعود همدانیان، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانوی دانشگاه کاشان گفت: این دستگاه با یونیزه کردن هوا باعث ضد عفونی کردن محیط می گردد.

همدانیان با اشاره به اینکه خاصیت اکسیدکنندگی هوای یونیزه باعث میکروب زدایی، گندزدایی و ضدعفونی شدن محیط می گردد، اظهار کرد: ضدعفونی کنندگی و گندزدایی با هوای یونیزه به علت ماهیت گازی شکل آن می تواند به صورت کامل تمامی سطوح غیرقابل دسترس و قابل دسترس را پاکسازی کند.

وی اعلام نمود: اکسیژن فعال می تواند با قابلیت اکسید کردن و پخش در فضا و همچنین خاصیت میکروب زدایی و گندزدایی به ضدعفونی کردن محیط بپردازد و مانع باقی ماندن کرونا این مهمان ناخوانده بر روی سطح، اشیاء و فضاهای سرپوشیده پرتردد گردد.

وی توان مصرفی دستگاه را 300 وات بیان کرد و اضافه نمود: این دستگاه با میزان فراوری اکسیژن فعال 0 تا 10 گرم در ساعت، دارای سیستم دمنده با امکان تنظیم دبی خروجی، سیستم کنترل میزان فراوری اکسیژن فعال، نشانگر دیجیتال پارامترهای دستگاه و استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد است.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانوی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: حال با توجه به حضور ویروس کرونا در کشورمان و از طرفی اهتمام مسوولان و دست اندرکاران به پاکسازی محیطی از ویروس، بهره گیری از این دستگاه می تواند ثمرات بسیاری را برای سلامت مردم کشورمان به دنبال داشته باشد.

همدانیان اظهار کرد: پاکسازی کامل و دقیق محیط های عمومی همانند مترو و اتوبوس ها، میکروب زدایی اتاق های بیمارستانی، ضدعفونی کردن محیط هایی همانند تالارها و سالن های همایش ها و سینماها، گندزدایی محیط های سرپوشیده پرجمعیت، اهتمام به پاکسازی و تصفیه هوای مکان های عمومی همانند بقاع متبرکه و مساجد، ضدعفونی کردن محیط های ورزشی و سالن های آرایشگاهی، مدارس و دانشگاه ها، ساختمان های اداری و دولتی و ... می تواند به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و راه چاره تمامی این موارد نیز به وسیله این چنین دستگاه هایی قابل اجرا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 884

به "ساخت سیستم یونیزه کننده هوا برای ضدعفونی کردن محیط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سیستم یونیزه کننده هوا برای ضدعفونی کردن محیط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید