تور چین ارزان: سمنان ظرفیت برگزاری جشنواره ته چین را دارد

به گزارش کتاب ارزان، مدیرعامل انجمن حافظان میراث فرهنگی استان سمنان گفت: استان سمنان ظرفیت برگزاری جشنواره ته چین را به علت وجود ته چین های متفاوت دارد.

تور چین ارزان: سمنان ظرفیت برگزاری جشنواره ته چین را دارد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، ملیحه صیادطوری روز دوشنبه 22 آذرماه 1400 بیان نمود: از ایوانکی در شهرستان گرمسار تا فرومد در میامی، انواع ته چین با دستور پخت متفاوت وجود دارد و تا به امروز نیز 3 دوره جشنواره استانی ته چین با معرفی 8 نوع ته چین از شهرستان های استان برگزار شده است.

مدیرعامل انجمن حافظان میراث فرهنگی استان سمنان با تأکید بر اینکه برای توسعه گردشگری غذا باید غذای بومی استان را معرفی و نمادسازی کرد، گفت: یکی از مصادیق این نمادسازی استانی جشنواره آش زنجان است که به صورت سالانه برگزار شده و تأثیر شگرفی در حضور گردشگران و مهمانان از سراسر کشور و گردشگران خارجی داشته است.

صیادطوری با اشاره به اینکه استان سمنان ظرفیت بالایی در توسعه گردشگری دارد و گردشگری خوراک با اقبال بسیاری روبرو است، اضافه نمود: در جشنواره های آئینی مختلفی که برپا می گردد بازدیدنمایندگان اغلب در پی امتحان غذاهای سنتی و خوراکی های محلی هستند به ویژه افرادی که در کلان شهرها زندگی می نمایند بسیار هوادار غذاهای محلی هستند.

او اضافه نمود: با برگزاری جشنواره های خوراک سنتی در کنار جذب گردشگران و معرفی خوراک های استان امکان اشتغال زایی برای هنرمندان و مشاغل خانگی هم فراهم می گردد.

مدیرعامل انجمن حافظان میراث فرهنگی استان سمنان گفت: همکاری دستگاه های دولتی و حمایت های اقتصادی از جشنواره ها موجب رونق کسب و کار فعالان حوزه خوراک می گردد و رونق گردشگری خوراک مستلزم برگزاری جشنواره های متعدد غذا در فاصله های زمانی کوتاه مدت، ورود خوراک های محلی به لیست غذای رستوران ها و مراکز عرضه غذا به خصوص رستوران های جاده ای و معرفی انواع غذاهای سنتی استان به رستوران های کشور است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2042

به "تور چین ارزان: سمنان ظرفیت برگزاری جشنواره ته چین را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: سمنان ظرفیت برگزاری جشنواره ته چین را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید