سواحل و جزایری در اندونزی که گردشگران از آن ها بی خبرند

به گزارش کتاب ارزان، سواحل شنی سفید و جزایر بکر و دیدنی، تنها گوشه ای از جاذبه های دیدنی اندونزی به شمار می فرایند؛ اما تعدادشان به حدی زیاد است که بیشتر آن ها از نگاه گردشگران مخفی مانده اند.

سواحل و جزایری در اندونزی که گردشگران از آن ها بی خبرند

کشور اندونزی به لطف وجود 17,000 جزیره، همواره مقاصد جدیدی را پیش روی توریستان قرار می دهد. جزایر و سواحل مخفی این مجمع الجزایر را می توانید در تور اندونزی کشف کنید؛ جاهایی که کمتر توریستی از وجود آن ها خبر دارند.

جزایر و سواحل، بخش اصلی جاذبه های این کشور را تشکیل می دهند که به عنوان بزرگ ترین مجمع الجزایر جهان شناخته می گردد. با وجود جزایری بهشتی نظیر بالی، جزایر متعددی در اندونزی خودنمایی می نمایند که به همان مقدار زیبا و مجذوب کننده هستند و در عین حال از ازدحام و شلوغی توریستان هم خبری در آن ها نیست.

جزایر اندونزی که در اطراف خط استوا پراکنده شده اند، مملو از زیبایی وصف ناشدنی هستند. بعضی از آن ها مقصد مجذوب کنندهی برای موج سواران به شمار می فرایند؛ در حالی که بعضی دیگر به خاطر گونه های جانوری بومی و خاص شان معروفیت یافته اند.

از جزایر دورافتاده و عجیب اندونزی گرفته تا جاذبه های مخفی بالی را می توانید در سفر به این خطه از جهان ببینید؛ پس با خبرنگاران همراه شوید تا تعدادی از برترین جزایر و سواحل مخفی این کشور را به شما معرفی کنیم.

جزیره کاناوا

با اینکه جزایر بزرگ تری نظیر کومودو، پادار و رینکا در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری پذیرای توریستان هستند؛ اما جزیره کاناوا (Kanawa Island) جاهای تماشای عجیب وغریبی دارد که ارزش تماشا دارند. بعضی بخش های آن به منظور حفظ حیات وحش و زیست بوم طبیعی هنوز بکر و دست نخورده به جای مانده است. در بخش های توریستی تر جزیره، تعداد زیادی رستوران، کافه و حتی تفرجگاه برای رفاه حال توریستان فعالیت می نمایند.

جزایر کای

کای بزرگ و کای کوچک بخشی از جزایر کای (Kai Islands) هستند که در جزایر ملوک اندونزی قرار دارند. این دو جزیره نسبتا ساکت و کمتر شناخته شده، بسیار زیبا و تماشای هستند و با رنگ آبی دریا و شن های سفید ساحل می درخشند. اینجا که در مجاورت صخره های مرجانی واقع شده است، محلی فوق العاده برای زندگی تعداد زیادی از حیوانات به شمار میرود.

علاوه بر پلیکان های مهاجر، یک قبیله بومی از ماهی گیران نیز در کای بزرگ و کای کوچک زندگی می نماید که با آغوش باز پذیرای توریستان هستند.

جزایر ویدی

شاید فکر کنید که زنجیره ای از 99 جزیره و سه جزیره مرجانی در وسط مثلث مرجانی کره زمین باید مملو از توریست باشد؛ اما پیش بینی می گردد که یک دهه دیگر طول بکشد تا جزایر ویدی (Widi Islands) در مجله های سفر و رسانه های اجتماعی غوغا کند. به همین علت فرصت مناسبی برای توریستان است تا به کاوش در طبیعت بکر و آرام در زیر آب و ساحل بپردازند.

در جزیره داگا (Daga Island) بیشترا مردم روستایی زندگی می نمایند و کلبه هایی در ساحل وجود دارد که محلی ایده آل برای استراحت به شمار می فرایند.

ساحل Ngitun

ساحل جنوبی شهر یوگیاکارتا به خاطر داشتن مجذوب کننده ترین و عجیب ترین سواحل جاوا مشهور است. در گوشه وکنار خط ساحلی گسترده آن می توان جاهای رویایی زیادی را پیدا کرد و به همین علت دائما نقاط ساحلی جدیدی در حال کشف شدن است.

شخصی که ساحل Ngitun را کشف کرد، حتما روحیه شجاع و ماجراجو داشته است. اطراف این ساحل را تپه های سرسبز فراگرفته اند؛ البته به جز ورودی فوق العاده زیبایش که در جهت دریای شفاف واقع شده است. توریستان علاوه بر شنا و لذت بردن از ساحلی معرکه با شن های سفید می توانند بالای تپه ها کمپ بزنند و از طبیعت پانورامایی این ساحل نهایت لذت را ببرند.

جزیره Weh

جزیره Weh در غربی ترین نقطه از اندونزی واقع شده است و به واسطه همین دورافتاده بودن، از گزند هجوم توریستان در امان مانده است؛ هرچند سواحل شنی سفید و آب های شفاف آن ارزش سفر به این منطقه را دارند.

جزیره مذکور که از جاهای تماشای اندونزی محسوب می گردد، محلی ایدئال برای غواصی و اسنورکلینگ (غواصی سطحی) به شمار میرود؛ ضمن اینکه از حیات وحشی بکر و خوب نیز برخوردار است.

شرایط دست نخورده و طبیعی جزیره به این معنا نیست که توسعه نیافته است؛ در واقع توریستان می توانند در کلبه های مجذوب کننده اقامت نمایند و حین خوردن غذاهای دریایی تازه در رستوران های ساحل، از تماشای غروب خورشید لذت ببرند.

ساحل صورتی

ساحل صورتی (Pink Beach) در جنوب شرق جزیره لومبوک واقع شده است و ساحلی بسیار دورافتاده به شمار می رود؛ به طوری که حدود سه ساعت رانندگی با منطقه توریستی ساحل سنگیگی (Senggigi Beach) فاصله دارد.

نام سنگیگی از یک نوع مرجان گرفته شده است که به شن های آن رنگ صورتی می دهد. در یک طرف خلیج، تپه ای وجود دارد که با بالارفتن از آن می توان شاهد منظرهی خیره نماینده از آب های کریستالی و شفاف بود. این منطقه به حیات دریایی رنگارنگش معروفیت دارد و توریستان می توانند با استخدام یک راهنما و اجاره قایق، اسنورکلینگ را تجربه نمایند.

جزیره کاکابان

جزیره کاکابان (Kakaban Island) جزو جزایر دراوان (Derawan Islands) به شمار میرود؛ مجمع الجزایری در شرق کالیمانتان و یکی از برترین نمونه های بهشت استوایی در اندونزی که از 6 جزیره زیبا با ویژگی ها و جاذبه های مختلف تشکیل شده است. با این همه، در میان جزایر دورافتاده با طبیعت و حیات وحشی منحصربه فرد، کاکابان همچنان متمایز و تافته جدا بافته به شمار می رود. در واقع دوردست بودن این جزیره باعث شده است که زیبایی طبیعی آن حفظ شده و به یکی از بهشت های جزیره ای زیبا و بکر اندونزی تبدیل گردد.

جزیره کاکابان، مقصدی عالی برای غواصی، اسنورکلینگ و سایر ماجراجویی ها محسوب می گردد. دریاچه ای در وسط این جزیره وجود دارد که از بالا قدری شبیه به دربازکن خمیده به نظر می رسد. جزیره مذکور امکان شنا در کنار عروس دریایی بدون نیش را فراهم می نماید؛ موجوداتی که به شکلی غیرعادی تکامل یافته اند و رفتارهای عجیب وغریبی دارند که در بسیاری از عروس های دریایی سایر نقاط جهان به چشم نمی خورد. علاوه بر این، زیست بوم های پرجنب وجوش دیگری نیز در این جزیره زندگی می نمایند که از جمله آن ها می توان به دیوارهای پوشیده از مرجان در زیر آب و جنگل های متراکم بکر و دست نخورده اشاره نمود.

جزیره موروتای

جزیره موروتای (Morotai Island) در بخش های دوردست شرق اندونزی واقع شده است و با اینکه کمتر کسی شگفتی طبیعی آن را دیده است؛ اما آن دسته از افرادی که پیروز به این بازدید شده اند، از آن به عنوان بهشت روی زمین یاد می نمایند.

سواحل بکر مخفی، جزایر کوچک دورافتاده و منطقه ها فراوان برای غواصی، از این جزیره یک بهشت استوایی ساخته اند؛ اما شاید برترین بخش این جزیره، ویژگی تاریخی آن به عنوان یک پایگاه استراتژیک در جنگ جهانی دوم باشد. این بخش از تاریخ موروتای را می توان در تعدادی از جاذبه های تاریخی جزیره دید که اکنون به مکان های توریستی پرطرفداری تبدیل شده اند.

از لاشه هواپیمای سقوط نموده، ماشین های جیپ و کشتی های جنگی گرفته تا قلعه ها و استحکامات و آثار باقیمانده از دوران جنگ، توریستان را با گذشته این جزیره آشنا می نماید که روزگاری یک میدان نبرد مهم در تاریخ اندونزی بوده است.

ساحل کوکا

در سفر به ساحل کوکا (Koka Beach) فقط با مردم محلی روبه رو خواهید شد و هیچ اثری از ازدحام توریستان نیست. در واقع بیشتر توریستانی که به شهر Maumere می فرایند، از وجود این ساحل بی خبر هستند و حتی تعداد زیادی از توریستان، این مقصد توریستی بی نظیر را نمی شناسند.

ساحل کوکا، دو خلیج باشکوه دارد که صخره ای کوچک آن ها را از هم جدا نموده است. بنابراین، اگر پیروز شدید خود را به بالای این صخره سرسبز برسانید، شاهد منظرهی معرکه و باعظمت از اقیانوس در یک طرف و منظره زیبای خلیج در سمت دیگر خواهید بود. آب آرام این منطقه، فرصتی عالی برای شنا فراهم می نماید یا اینکه می توانید روی شن های نرم و در سکوت فضای محیط اطراف به استراحت بپردازید.

بوکیت آسا

فقط به صرف اینکه بالی، یک مقصد معروف توریستی در جهان به شمار میرود، به این معنا نیست که توریستان از همه جاهای تماشای بالی باخبر هستند. جزیره و ساحل بوکیت آسا (Bukit Asah) در ضلع شرقی و کم توریست بالی واقع شده است و از همین رو، با وجود مجذوب کنندهیت های طبیعی، مکانی کمتر شناخته شده محسوب می گردد. این منطقه به وسیله تپه ها و ارتفاعات از بخش نسبتا شلوغ جزیره جدا شده و از نظر توریستان معمول بالی مخفی مانده است.

منظره اقیانوس و سواحل از بالای صخره ها، بسیار تماشایی و تماشای است؛ هرچند توریستان می توانند با قایق خود را به جزیره کوچکی برسانند که درست در نزدیکی بوکیت آسا واقع شده است و در آنجا استراحت نمایند و اوقات خوشی برای خود بسازند.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2032

به "سواحل و جزایری در اندونزی که گردشگران از آن ها بی خبرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل و جزایری در اندونزی که گردشگران از آن ها بی خبرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید