شلیک بی رحمانه پلیس شیکاگو به نوجوان 13 ساله

به گزارش کتاب ارزان، مقامات شیکاگو تصاویری را از دوربین لباس یک مامور پلیس هنگام تیراندازی و قتل یک نوجوان 13 ساله که دستانش را به نشانه تسلیم بالا گرفته بود، منتشر کردند.

شلیک بی رحمانه پلیس شیکاگو به نوجوان 13 ساله

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات شیکاگو روز پنجشنبه تصاویری را برای عموم از دوربین لباس یک مامور پلیس هنگام تیراندازی به سمت یک نوجوان 13 ساله که دستانش را به نشانه تسلیم بالا گرفته بود، منتشر کردند.

به گزارش رویترز، ویدئوی نه دقیقه ای از این حادثه که حدود دو هفته قبل اتفاق افتاده، نشان می دهد اریک استیلمن 34 ساله از خودروی پلیس پیاده می گردد و آدام تولیدو 13 ساله را در محله مکزیکی نشین در غرب شیکاگو در ایالت ایلینوی دنبال می نماید.

در ویدئوی مذکور، این مامور پلیس با فریاد از پسر نوجوان می خواهد بایستد و دستانش را بالا ببرد، درست لحظه ای بعد از تبعیت وی از فرمان پلیس، مامور پلیس به او شلیک می نماید و بعد از افتادن او روی زمین به سمتش می رود.

پلیش شیکاگو بعد از این حادثه مدعی شد پسر نوجوان اسلحه در دست داشته اما در تصاویر تعیین است که در لحظه تیراندازی دستان وی خالی است.

به گزارش رویترز، انتشار این ویدئو چند روز بعد از تیراندازی پلیس به یک جوان 20 ساله در فاصله چند کیلومتری محل قتل جورج فلوید در مینه سوتا، احتمالاً به افزایش ناآرامی و بالا دریافت تنش در مورد مسئله نژادپرستی و خشونت پلیس منجر خواهد شد.

معترضان به خشونت پلیس بعد از انتشار ویدئو در مرکز شیکاگو تجمع و بعضی مسیرهای رفت و آمد را مسدود کردند.

در حالی که انتشار این ویدئو شهر شیکاگو را در آستانه ناآرامی و اعتراضات قرار داده، مقامات این شهر و خانواده تولیدو از مردم خواستند آرامش خود را حفظ نمایند. این تیراندازی همچنین درخواست ها برای اصلاحات پلیس در سومین شهر عظیم آمریکا را بار دیگر مطرح نموده است. پلیس شیکاگو از سال 2014 وقتی که یک مامور پلیس یک نوجوان سیاه پوست را به ضرب گلوله کشت، تحت نظارت جدی بوده است.

پیشتر مقامات آمریکایی از استعفای مامور پلیس ضارب دانته رایت جوان 20 ساله سیاه پوست آمریکایی و رئیس پلیس شهر بروکلین سنتر در ایالت مینه سوتا خبر دادند. طبق گزارش ها، این مامور پلیس همچنین برای محاکمه در دادگاه حاضر شده است.

کیم پاتر مامور زن اداره پلیس این شهر روز یکشنبه این جوان را از ناحیه قفسه سینه هدف گلوله قرار داد که بر اثر جراحت ناشی از آن جان خود را از دست داد.

این قتل اعتراضات متوالی را در مینه سوتا در پی داشته که به وضع مقررات منع آمد و شد منجر شده است.

در همین حال، دادگاه دو مامور سابق پلیس آمریکا که به قتل جورج فلوید متهم هستند هم در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا در حال برگزاری است و وارد سومین هفته خود شده است.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید، شهروند 46 ساله سیاه پوست به وسیله فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود 9 دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس شروع شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1628

به "شلیک بی رحمانه پلیس شیکاگو به نوجوان 13 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلیک بی رحمانه پلیس شیکاگو به نوجوان 13 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید