فیلیپین خواهان تعهد محکمتر آمریکا در مناقشه دریای جنوبی چین شد

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران: وزیر دفاع فیلیپین تاکید نمود که فیلیپین به دنبال یک تعهد قوی تر از آمریکا برای یاری به متحد خود در مناقشه مربوط به دریای جنوبی چین است.

فیلیپین خواهان تعهد محکمتر آمریکا در مناقشه دریای جنوبی چین شد

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، درخواست وزیر دفاع فیلیپین از آمریکا برای تعهد مستحکمتر در قبال این کشور در منازعه دریای جنوبی چین در حالی است که چین بر مالیکت خود بر مناطق مورد اختلاف در این دریا تاکید و پافشاری کرده است.

چین اعلام کرده است که شکایت رسمی خود نسبت به پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی در بخش هایی از دریای جنوبی چین را به مقام های واشنگتن ارائه کرده است.

ولتاری گازمین وزیر دفاع فیلیپین تاکید نمود که روز چهارشنبه با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در هاوایی ملاقات خواهد نمود تا از واشنگتن بخواهد تعهد قوی تری نسبت به مانیل داشته باشد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: من خواهان گسترش یاری هایی خواهم شد که آمریکا قرار است در اختیار ما قرار دهد. ما نگران اتفاقاتی هستیم که در دریای غربی فیلیپین (دریای جنوبی چین) در حال وقوع است. آزادی دریانوردی، آزادی پرواز مختل شده و حتی پرواز هواپیمای آمریکایی در یک منطقه بین المللی با چالش روبرو شده است.

هفته آینده نیز گازمین همراه با رئیس جمهور فیلیپین به توکیو سفر خواهد نمود تا در مورد افزایش تنش در دریای جنوبی چین با مقام های ژاپنی تبادل نظر کند.

یک مقام رسمی آمریکایی نیز پیش از این توضیح داد که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا خواهان آنالیز گزینه هایی شامل ارسال هواپیماهای نظامی و کشتی های جنگی به نزدیکی مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین شده است.

این اقدام می تواند کوشش های چین برای گسترش نفوذ خود در منطقه را با چالش جدی روبرو کند.چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 573

به "فیلیپین خواهان تعهد محکمتر آمریکا در مناقشه دریای جنوبی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین خواهان تعهد محکمتر آمریکا در مناقشه دریای جنوبی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید