معافیت گردشگران خارجی از مالیات بر ارزش افزوده بلیط هواپیما

به گزارش کتاب ارزان، وزارت راه و شهرسازی از استرداد مالیات بر ارزش افزوده بلیط پروازهای خارجی خریداری شده از ایرلاین های داخلی، برای گردشگران خارجی خبر داد.

معافیت گردشگران خارجی از مالیات بر ارزش افزوده بلیط هواپیما

بر اساس آخرین مصوبه هیئت دولت با عنوان آیین نامه استرداد اقتصادیات و عوارض کالاهای همراه مسافران و بلیط پروازهای خروجی توریستان خارجی، خریداری شده از شرکت های هواپیمایی ایرانی، توریستان خارجی از اقتصادیات بر ارزش افزوده بلیط هواپیما معاف خواهند شد. این آیین نامه از طریق محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری به وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

در این آیین نامه تصریح شده است که بر اساس ماده 11 قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده، اقتصادیات و عوارض پرداختی بابت خرید کالاها و همچنین بلیط هواپیما از شرکت های هواپیمایی ایرانی از طریق توریستان خارجی در صورتی که مشخصات مندرج در بلیط با مشخصات مندرج در اصل گذرنامه یا ویزا توریست خارجی منطبق باشد، به مسافر مسترد خواهد شد.

به این ترتیب، وزارت راه و شهرسازی موظف به ایجاد دفاتر و استقرار نیروهای سازمان امور اقتصادیاتی در مبادی خروجی کشور خواهد بود. همچنین سازمان امور اقتصادیاتی نیز موظف به ارائه فرم های مشخصات به توریستان خارجی در مبادی خروجی همراه با اخذ مدارک مربوط و واریز وجه اقتصادیات بر ارزش افزوده بلیط پرواز خارجی خریداری شده از شرکت های هواپیمایی ایرانی یا عوارض کالاهای همراه مسافر به صورت نقدی یا با سیستم بانکی به مسافران است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2023

به "معافیت گردشگران خارجی از مالیات بر ارزش افزوده بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت گردشگران خارجی از مالیات بر ارزش افزوده بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید