معترضان میانماری همچنان در خیابان همزمان با تشدید فشارهای بین المللی بر ژنرال های کودتاچی

به گزارش کتاب ارزان، مخالفان کودتای میانمار همزمان با افزایش فشارهای بین المللی علیه خونتای نظامی برای متوقف کردن سرکوب هواداران دموکراسی خواهی ،بار دیگر به خیابان ها آمدند.

معترضان میانماری همچنان در خیابان همزمان با تشدید فشارهای بین المللی بر ژنرال های کودتاچی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، با کشته شدن دو تن دیگر در شلیک سربازان در شهر موگوک تعداد کشته شدگان از زمان کودتای اول فوریه به 237 نفر رسیده است. این کشتارها خشم و انزجار عمومی از بازگشت حکومت نظامی و خشم از سرنگونی دولت منتخب و بازداشت آنگ سان سوچی، را تشدید نموده است.

بعضی از فعالان می گویند که آنها مجبور بوده اند تاکتیک های متفاوتی را برای اعتراضات بکار گیرندف تجمع در خارج از شهر جایی که پلیس یا نظامی وجود نداشته باشد، تجمع در شب ها با شمع و پلاکارد، تظاهرات بدون سرنشین.

دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش روز آدینه آنچه را که وی ادامه خشونت وحشیانه ارتش را خواند محکوم کرد. سخنگوی وی به نقل از وی گفت که یک واکنش فوری بین المللی و یکپارچه لازم است. گزارشگر سازمان ملل ، تام اندروز در پاسخ به حملات بی رحمانه ژنرال ها به مردم خواهان تحریم شد و گفت: دنیا باید با قطع دسترسی آنها به پول و سلاح پاسخ دهد.

مجلس نمایندگان ایالات متحده قوانینی را در محکومیت کودتا تصویب کرد و نمایندگان مجلس از تاکتیک های فزاینده خشن علیه تظاهرکنندگان انتقاد کردند. مقامات محدودیت در خدمات اینترنت را سخت تر نموده و تأیید اطلاعات به طور فزاینده ای را سخت نموده و رسانه های خصوصی را محدود نموده اند.

عصبانیت آسیایی

کشورهای غربی بارها کودتا و خشونت را محکوم نموده اند. همسایگان آسیایی ، که سالها به عدم انتقاد از امور داخلی یکدیگر پایبند بوده اند ، نیز آغاز به صحبت نموده اند. رئیس جمهور اندونزی ، جوکو ویدودو ، در شدیدترین اظهار نظرهای رهبر منطقه گفت که از برونئی ، رئیس اتحادیه ملل جنوب شرقی آسیا (آسه آن) می خواهد که یک جلسه فوری تشکیل دهد. ویدودو گفت: اندونزی اصرار دارد که استفاده از خشونت در میانمار فوراً متوقف گردد تا دیگر قربانیانی رخ ندهد.

نخست وزیر مالزی ، محی الدین یاسین ، با پشتیبانی از درخواست اندونزی برای دیدار ، گفت که وی از استفاده مداوم از خشونت کشنده علیه غیرنظامیان غیر مسلح وحشت زده است. وی گفت: ما در مالزی و جامعه بزرگتر آسه آن نمی توانیم ببینیم که ملت برادرمان میانمار به دست عده معدودی که به دنبال منافع شخصی خود هستند ، چنان بی ثبات شده است.

وزیر امور خارجه فیلیپین ، تئودورو لوکسین گفت که آ سه آن باید اقدام کند. سنگاپور همچنین علیه خشونت و کودتای ناشی از آن صحبت نموده و خواهان آزادی سوچی شده است. اما ارتش هیچ نشانه ای از تحت تأثیر قرار دریافت خود نشان نداد و از اقدام خود دفاع کرد.

حکومت نظامی می گوید انتخابات 8 نوامبر که توسط اتحادیه ملی سوچی برای دموکراسی پیروز شد تقلبی بود و کمیسیون انتخابات ادعاهای آن را نادیده گرفت. قول انتخابات جدید را داده اما تاریخی را تعیین ننموده است. سو چی ، 75 ساله ، متهم به رشوه خواری و جنایات دیگری است که می تواند در صورت مجرم دانستن وی در سیاست ممنوع و زندانی گردد. برنده صلح نوبل ، که به مدت سه دهه در میانمار برای مبارزه با دموکراسی فعالیت نموده است ، در مکانی نامعلوم نگهداری می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1586

به "معترضان میانماری همچنان در خیابان همزمان با تشدید فشارهای بین المللی بر ژنرال های کودتاچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان میانماری همچنان در خیابان همزمان با تشدید فشارهای بین المللی بر ژنرال های کودتاچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید