معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن به اضافه روش نگهداری آن ها

به گزارش کتاب ارزان، رپرتاژآگهی - اگر به ایجاد فضای آرام بخش و سالم در منزل یا محیط کار خود اهمیت می دهید استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منزل یا محیط کار خود را از قلم نیاندازید. گیاهان آپارتمانی علاوه بر اینکه جلوه ای طبیعی و زیبایی خاص به دکوراسیون منزل شما می بخشند، به کاهش استرس و تنش محیط اطراف خود نیز یاری نموده و با تصفیه و پاکسازی هوا، از بروز انواع مسائل تنفسی و عمومی بدن نیز جلوگیری خواهند کرد. علاوه براین گیاهان همیشه یک هدیه عالی برای کسانی هستند که دوستشان دارید و می توانند به عنوان هدیه ای منحصربه فرد انتخاب شوند. ضمن اینکه این روزها در بیشتر شهرها از جمله تهران امکان خرید آنلاین آن ها نیز برای شما میسر است. باتوجه به این موضوع اگر قصد خرید آنلاین هدیه داشته و گیاهان آپارتمانی را برای خرید انتخاب نموده اید، تا سرانجام این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن و روش نگهداری از آن ها آشنا شده و موقع خرید اینترنتی گیاه دست تان در انتخاب گیاه مناسب بازتر باشد.

معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن به اضافه روش نگهداری آن ها

قبل از آغاز بد نیست این نکته را یادآور شویم که با اینکه این روزها فروش گل و گیاه آپارتمانی آنلاین خیلی باب شده، اما باید دقت کنید که در میان سایت های موجود خرید خود را از سایتی انجام دهید که در این زمینه متخصص باشد تا ازاین طریق خریدی خوب را تجربه کنید. به این منظور می توانید روی گُل سِتان به عنوان یکی از معتبرترین گل فروشی ها حساب کنید.

1. زاموفیلیا، از جمله مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی و مناسب افراد مبتدی

زاموفیلیا مقاومت بالایی نسبت به خشکی و نور کم دارد، به خوبی رشد نموده و عدم رسیدگی مرتب را به خوبی تحمل می نماید. ازاین رو زاموفیلیا از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی و هدیه ای مناسب برای افراد مبتدی در پرورش گل و گیاه به شمار می رود. باتوجه به ظاهر خاص گیاه می توان آن را جز زیباترین گیاهان سبز آپارتمانی دانست که وجود آن در هر خانه ای باعث ایجاد جلوه ای متفاوت در دکوراسیون آن خواهد شد. زاموفیلیا 4 گونه مختلف شامل سبز، بلک، ابلق و کوتوله دارد که 3 گونه اول جز رایج ترین آن ها هستند.

روش نگهداری زاموفیلیا

این گیاه به دلیل داشتن ریزوم و قدرت ذخیره آب، به آبیاری کمی احتیاج دارد و بهترین نور برای آن نیز نور غیرمستقیم است. در خصوص رطوبت مورد احتیاج گیاه نیز باید گفت که زاموفیلیا به خاطر داشتن برگ های چرم به رطوبت کمی احتیاج دارد و رطوبت محیط برای آن کافی است. زاموفیلیا باید در محیطی با دمای 16 تا 23 درجه سانتی گراد نگهداری شده و به خاکی با زهکشی بالا احتیاج دارد. همچنین برای رشد بهتر آن نیز باید در فصول بهار و تابستان به آن کود داده گردد.

2. فیکوس، گیاهی پرطرفدار برای خانه و محیط کار

فیکوس، از دیگر گیاهان آپارتمانی مناسب برای هدیه دادن و جز گیاهان پرطرفدار برای خانه و محیط کار و انتخابی عالی برای پاکسازی و تصفیه هوای خانه است. این گیاه از نور غیرمستقیم خورشید بهره می برد و با برگ های چرم مانند و زیبایی که دارد، جلوه ای خاص به محیط می بخشد. از معروف ترین فیکوس ها که می توانید به عنوان هدیه خریداری نموده و قابل نگهداری در آپارتمان هستند، می توان فیکوس الاستیکا، فیکوس لیراتا و فیکوس بنجامین را نام برد.

شرایط نگهداری فیکوس

در فصل تابستان بهتر است که 7 روز هفته فیکوس آبیاری گردد، اما در فصل زمستان باید این آب دادن را به 10 یا 14 روز کاهش داد. فیکوس باید در معرض نور غیرمستقیم خورشید باشد تا برگ هایش تغییر رنگ ندهند و دمای نگهداری آن نیز باید بین 15 تا 21 درجه باشد. فیکوس رطوبت را دوست دارد، اما نباید محیط خیلی رطوبتی باشد، چراکه باعث آسیب دیدن آن می گردد. در طول نگهداری از فیکوس بهتر است هر سال اوایل بهار خاک آن تعویض شده و از خاک گلدان ارگانیک برای آن استفاده گردد.

3. سانسوریا، عضو دوست داشتنی و سرسخت خانواده ساکولنت ها

اگر شخصی که قرار است هدیه بگیرد در زمینه نگهداری گیاهان آپارتمانی مبتدی است و زاموفیلیا را برای هدیه دادن به او انتخاب ننموده اید یا قصد خرید دو گیاه مختلف برای او را دارید، بهتر است گیاه کم توقعی چون سانسوریا را انتخاب کنید. این گیاه بسیار مقاوم است و در نور کم هم رشد می نماید. از ویژگی های سانسوریا می توان قدرت بالا در تصفیه هوای محیط، اکسیژن رسانی و از بین بردن سموم موجود در هوا را نام برد. این گیاه برخلاف بیشتر گیاهان در شب اکسیژن منتشر نموده و کربن دی اکسید جذب می نماید، در نتیجه به داشتن خوابی بهتر یاری خواهد نمود.

روش نگهداری گیاه سانسوریا

سانسوریا برگ های سرسختی دارد و می تواند نور کم را تحمل کند، اما در شرایط ایده آل و مناسب باید نور غیر مستقیم و کامل داشته باشد. سانسوریا چون از خانواده ساکولنت هاست احتیاج به آبیاری مکرر ندارد و آبیاری بیش ازحد باعث خراب شدن ریشه آن می گردد. ازاین رو باید بین هر دو آبیاری خاک گلدان خشک گردد. به عنوان نکات پایانی در خصوص نگهداری از سانسوریا نیز لازم به ذکر است که دمای محیط نگهداری از این گیاه باید بین 15 تا 30 درجه سانتی گراد باشد و خاک آن نیز باید دارای عناصر غذایی و قدرت زهکشی بالایی باشد.

4. برگ انجیری یا فیلودندرون، از جمله گیاهان آپارتمانی پهن برگ و فوق العاده زیبا

برگ انجیری یا به قولی پنیر سوییسی، از جمله گیاهان پهن برگی است که به خاطر ظاهر زیبا و برگ های خاص و برش خورده خود هواداران زیادی دارد. ازاین رو در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد.

شرایط نگهداری برگ انجیری

نور ایده آل برگ انجیری شرایط نوری نیم سایه است و نور مستقیم را دوست ندارد. برای آبیاری این گیاه باید تا عمق 3 سانتی متری خاک چک گردد که حتما خشک باشد و سپس گیاه آبیاری گردد، چراکه این گیاه به آب زیاد حساس است. در نگهداری از برگ انجیری باید توجه داشت که هرچه دمای محیط بیشتر گردد، احتیاج آن به آب و رطوبت بیشتر می گردد. محیط گرم و مرطوب برای این گیاه زیبا کاملاً ایده آل است درنتیجه بهتر است با اسپری هر چند روز یکبار خاک آن مرطوب گردد. به عنوان نکته پایانی در نگهداری از برگ انجیری نیز لازم به ذکر است که این گیاه برای رشد بهتر باید در بهار و تابستان ماهی یکبار کوددهی شده و در زمستان از کوددهی به آن پرهیز گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1726

به "معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن به اضافه روش نگهداری آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن به اضافه روش نگهداری آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید