معرفی فرودگاه آنتالیا

به گزارش کتاب ارزان، همه چیز در خصوص فرودگاه آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از مقاصد جهانگردی محبوب در ترکیه است. این شهر ساحلی مدیترانه ای به ویژه در فصل تابستان پذیرای میلیون ها جهانگرد از سرتاسر دنیاست که برای گذراندن تعطیلات به آنتالیا و فرودگاه آنتالیا سفر می نمایند. فرودگاه آنتالیا (Antalya Airport) در 13 کیلومتری شمال شرقی شهر آنتالیا واقع شده است و از نظر تعداد مسافر دومین فرودگاه شلوغ ترکیه است. از آنجا که این شهر مقصد محبوبی برای ایرانی ها نیز هست، در این مطلب می خواهیم فرودگاه آنتالیا را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم در خصوص آن را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی فرودگاه آنتالیا

اطلاعات کلی

فرودگاه آنتالیا با کد یاتا AYT و کد ایکائو LTAI فرودگاهی بین المللی در شهر آنتالیاست و از سال 1998 فعالیت خود را شروع نموده است. این فرودگاه یک ترمینال مختص پروازهای داخلی و دو ترمینال مسافربری برای پروازهای خارجی و بین المللی دارد. آنتالیا و سواحل زیبای آن به ویژه مقصد محبوب توریستان اروپایی برای سپری کردن تعطیلات است. در سال 2010 حدود 22 میلیون مسافر به این شهر ساحلی سفر کردند که از این تعداد، بیش از 18 میلیون نفر توریست خارجی بوده اند. در سال 2011 فرودگاه آنتالیا به عنوان برترین فرودگاه اروپا انتخاب شد.

کد یاتا: AYT

آدرس فرودگاه آنتالیا: Antalya Havaalanı Dış Hatlar Terminali 1, 07230 Muratpaşa/Antalya, Turkey

وبسایت فرودگاه: aytport.com

هتل های نزدیک به فرودگاه

در صورتی که پروازتان تاخیر دارد یا به علت مجبور هستید ساعات طولانی را در فرودگاه منتظر بمانید می توانید در چند هتل نزدیک فرودگاه اقامت کنید:

  • هتل فرودگاهی آی سی (IC Airport Hotel) در فاصله 800 متری فرودگاه واقع شده است.
  • هتل آنتالیا فارم هاوس (Antalya Farm House) حدود 5 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد و در صورت احتیاج سرویس حمل و نقل نیز در اختیار مسافران قرار می گیرد.
  • هتل سون استارز (Seven Stars Exclusive Hotel) حدود 15 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد.

حمل و نقل فرودگاه

اتوبوس: فرودگاه آنتالیا دسترسی بسیار خوبی به شبکه اتوبوسرانی شهری دارد. اتوبوس هایی که از جاده 600 عبور می نمایند مسافران را به راحتی از فرودگاه به شهر آنتالیا می رسانند. این اتوبوس ها هر 30 دقیقه یک بار حرکت می نمایند و در مقابل تمام ترمینال های فرودگاه ایستگاه دارند.

اتوبوس شاتل فرودگاه: سالن پروازهای داخلی و ترمینال شماره 1 بسیار نزدیک هستند و احتیاج به کمی پیاده روی دارند. اما ترمینال شماره 1 و 2 فاصله زیادی از هم دارند. با استفاده از اتوبوس و تاکسی و به وسیله جاده 600 می توانید بین ترمینال ها جابجا شوید.

تاکسی: ایستگاه تاکسی های فرودگاه بیرون سالن پروازهای ورودی هر ترمینال وجود دارد. این تاکسی ها مسافران را به مقاصد مختلف از جمله مرکز شهر آنتالیا و نقاط نزدیک می رساند. کرایه این تاکسی ها بسته به نوع مسیر متغیر است و روی تابلوی هر ایستگاه، کرایه آن مسیر نوشته شده است.

امکانات فرودگاه آنتالیا

دسترسی به اینترنت: اینترنت وای فای رایگان در قسمت CIP و VIP فرودگاه و همینطور رستوران های Via Pub و Via Cafe در سالن پروازهای داخلی وجود دارد. در سایر قسمت های فرودگاه نیز با پرداخت هزینه می توانید از اینترنت بهره ببرید.

اطلاعات فرودگاه: اطلاعات فرودگاه در سالن پروازهای ورودی و خروجی هر سه ترمینال فرودگاه وجود دارد. کارمندان این بخش به زبان های انگلیسی، ترکی، آلمانی و روسی صحبت می نمایند. در طول فصل پرتوریست راهنماهای ویژه ای در سرتاسر فرودگاه وجود دارند و به هدایت مسافران می پردازند.

تبدیل ارز: بانک گارانتی در این فرودگاه چند شعبه دارد و انواع خدمات مالی، از جمله تبدیل ارز و چنج کردن پول را برای مسافران انجام می دهد. این شعبه ها در سالن پروازهای ورودی و خروجی ترمینال شماره 1 و 2 و سالن پروازهای ورودی داخلی وجود دارند و 24 ساعته باز هستند.

خرید: فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty-free) در قسمت پروازهای ورودی و خروجی وجود دارد و به صورت 24 ساعته باز هستند. در این فروشگاه ها می توانید انواع محصولات را بدون احتساب هزینه مالیات بخرید. علاوه بر این، فروشگاه های خرده فروشی متعددی در فضای فرودگاه آنتالیا وجود دارند و انواع سوغاتی، صنایع دستی و پوشاک را به مسافران عرضه می نمایند. این فروشگاه ها نیز 24 ساعته فعال هستند.

خورد و خوراک: در محوطه فرودگاه و همینطور داخل هر یک از ترمینال ها رستوران ها و غرفه های مواد غذایی مختلفی وجود دارد. بعضی از این رستوران به صورت 24 باز هستند و انواع کباب و غذاهای ترکی، بین المللی، فست فود و نوشیدنی را به مسافران عرضه می نمایند. کافه های موجود در فرودگاه نیز انواع قهوه ترکی، چای و … را به مسافران ارائه می نمایند.

سالن های استراحت: در فرودگاه آنتالیا سالن های استراحت متعددی وجود دارد که امکانات و خدمات رفاهی ویژه ای را برای مسافران فراهم می نمایند. برای ورود به این سالن ها باید هزینه ورودی بپردازید و تمام مسافران، صرف نظر از نوع بلیط، می توانند از امکانات این سالن ها استفاده نمایند. مسافران اکونومی نیز می توانند با پرداخت هزینه ورودی از سالن مخصوص مسافران فرست کلاس استفاده نمایند.

دستگاه خودپرداز ATM: در تمام ترمینال ها و محوطه فرودگاه دستگاه های خودپرداز وجود دارد.

کلینیک: در فرودگاه آنتالیا مرکز خدمات درمانی و کلینیک وجود دارد و به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات درمانی و اورژانسی به مسافران هستند.

عبادتگاه: چهار عبادتگاه در ترمینال پروازهای داخلی، ترمینال شماره 1 و ترمینال شماره 2 وجود دارد.

پارکینگ: در ترمینال پروازهای داخلی و ترمینال پروازهای بین المللی محلی برای پارک ماشین وجود دارد. در این پارکینگ ها امکان پارک کوتاه مدت و طولانی مدت اتومبیل وجود دارد. پارک در پارکینگ ترمینال داخلی تا 15 دقیقه اول رایگان است.

سایر امکانات: از جمله امکانات و خدمات دیگر فرودگاه می توان به اتاق بازی بچه ها، اتاق نوزاد و انبار بار و چمدان اشاره نمود.

منبع: lh-travelguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2350

به "معرفی فرودگاه آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید