مقاله: راهنمای بازدید از خلیج هادسون کانادا

به گزارش کتاب ارزان، فرایند انجماد و ذوب مداوم سبب شده تا پدیده ­های خاصی مانند پینگو به وجود بیایند. پینگو به تپه­ های خاکی گفته می­شود که در اثر به دام افتادن آب بین یخ تازه منجمد شده و لایه یخ دائمی به وجود می­آید.

مقاله: راهنمای بازدید از خلیج هادسون کانادا

در سال 1929 یک خط آهن بین وینیپگ و چرچیل در این خلیج ساخته شد و در نتیجه، مسیر جدیدی برای انتقال گندم از استان­های حاصلخیز کانادا به وجود آمد. تا امروز نیز این مسیر، تنها خط آهن موجود در خلیج هادسون می­باشد. در طی سال هیچ یک از جاده ­ها قابل عبور نیستند، بنابراین حمل و نقل عمدتاً با هواپیما انجام می­شود. تجارت خز، ماهی کاد و سالمون همچنان از نظر اقتصادی مهم می­باشد.

خلیج هادسون برای اولین بار در سال 1610 توسط یک اروپایی به نام هنری هادسون مشاهده شد. وی یک جهانگرد و سیاح انگلیسی بود که بعدها نام او روی این خلیج گذاشته شد. در سال 1662، اولین اروپایی به نام پیر اسپریت رادیسون توانست در سال 1662 از طریق خشکی به خلیج هادسون برسد. در سال 1668 نیز اولین پست تجاری پس از عبور از دهانه رودخانه روپرت، از خلیج هادسون گذشت.

ناحیه خلیج هادسون سرشار از منابع طبیعی است، اما با توجه به طبیعت و شرایط سخت زندگی در این ناحیه، استخراج و انتقال منابع بسیار دشوار می­باشد و عملاً از نظر اقتصادی صرفه ندارد. با توجه به انجماد آبراه این ناحیه، کشتی رانی و عبور از مسیرهای آبی خلیج از ماه اکتبر تا ژوئن متوقف می­گردد.

منبع مقاله: راهنمای بازدید از خلیج هادسون کانادا

انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1866

به "مقاله: راهنمای بازدید از خلیج هادسون کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: راهنمای بازدید از خلیج هادسون کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید