نماینده کارفرمایان: دنبال عدد و رقم منطقی برای حقوق کارگران هستیم

به گزارش کتاب ارزان، علی اصغر آهنی ها, نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره جلسه روز دوشنبه شورای عالی کار گفت: داده ها برای محاسبه سبد معیشت از سوی دولت است و دست ما نیست. داده ها بر اساس محاسبات مرکز آمار است.

نماینده کارفرمایان: دنبال عدد و رقم منطقی برای حقوق کارگران هستیم

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با اشاره به اینکه تورم مسائلی را هم برای کارفرمایان و هم برای کارگران ایجاد نموده است گفت: امیدواریم در جلسه روز دوشنبه دیدگاه های شرکای اجتماعی به هم نزدیک گردد.

علی اصغر آهنی ها, نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت وگو با تسنیم،درباره جلسه روز دوشنبه شورای عالی کار گفت: داده ها برای محاسبه سبد معیشت از سوی دولت است و دست ما نیست. داده ها بر اساس محاسبات مرکز آمار است.

وی بااشاره به اینکه امیدواریم درباره سبد معیشت به نقطه ای نزدیک شویم گفت:سال گذشته عدد و رقم خوبی برای دستمزد اضافه کردیم و دولت قول داده بود که بسته های حمایتی برای واحدهای خرد و کوچک داشته باشد,متأسفانه سال گذشته این بسته ها عملیاتی نشد. واحدهای بزرگ با افزایش دستمزد مسئله ای ندارند و عمده مشکل ما برای واحدهای کمتر از 10نفر است.

آهنی ها با تأکید بر اینکه آسیب پذیری واحدهای کمتر از 10نفر بسیار زیاد است گفت:مسائل معیشتی کارگران برای ما حائز اهمیت است و باید در این مسیر عدد و رقم هایی معین گردد که همه جامعه آماری هم دوام و پایداری داشته باشند و هم شرایط زندگی برای آنها امکان پذیر باشد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با اشاره به تورم حاکم بر جامعه گفت: تورم مسائلی را هم برای کارفرمایان و هم برای کارگران ایجاد نموده است. عدم ثبات مالی یکی از مسائل حاکم بر فضای مالی است که باعث ایجاد دشواری در واحدهای تولیدی شده است.

وی درباره ماده 41قانون کار گفت: در ماده 41 قانون کار آمده که افزایش حقوق کارگران با توجه به نرخ تورم و سبد معیشت باشد. بحث های مختلفی در این خصوص وجود دارد. برای مثال، عموماً کسی که حداقل دستمزد را دریافت می نماید، فردی است که تازه آغاز به کار نموده است. عموماٌ این افراد مجرد هستند و بُعد خانوار در این گروه معنا ندارد. یک میزان پارامترها به شکل پیچیده ای وجود دارد و آمار دقیقی که بتواند این پیچیدگی ها را باز کند، نداریم. این باعث می گردد که تعریف های مختلفی ایجاد گردد؛ چه از جانب دولت و چه از جانب کارگر و کارفرما.

وی گفت: در تبادل نظرهایی که وجود دارد، دنبال این هستیم که یک عدد و رقم منطقی برای حقوق در نظر گرفته گردد؛ البته واقعیت این است که با تورم های ایجاد شده، شرایط سختی را در بخش کارگری داریم.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کارگفت: اگر نرخ تورم کنترل گردد، اثرگذاری مثبت آن به مراتب بیشتر از بعضی عدد و رقم ها باشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2249

به "نماینده کارفرمایان: دنبال عدد و رقم منطقی برای حقوق کارگران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده کارفرمایان: دنبال عدد و رقم منطقی برای حقوق کارگران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید