هوش مصنوعی معلم خصوصی بچه ها می گردد

به گزارش کتاب ارزان، هوش مصنوعی به زودی می تواند معلم خصوصی بچه ها باشد و خواندن و نوشتن به آن ها یاد دهد. حداقل بیل گیتس چنین باوری دارد و معتقد است که چت بات های AI می توانند 18 ماه دیگر به بچه ها خواندن و نوشتن بیاموزند.

هوش مصنوعی معلم خصوصی بچه ها می گردد

به گزارش دیجیاتو به نقل از CNBC، بیل گیتس در نطقی در اجلاس ASU+GSV در سن دیگو گفت: [ابزارهای]هوش مصنوعی به این سطح از توانمندی می رسند تا به خوبی معلم های انسانی عمل نمایند. هم بنیان گذار مایکروسافت باور دارد که چت بات های امروزی توانایی فوق العاده ای در خواندن و نوشتن پیدا نموده اند و به زودی می توانند معلم دانش آموزان شوند تا به شیوه ای که پیش تر هرگز در دنیای فناوری دیده نشده است، این مهارت ها را در بچه ها تقویت نمایند.

گیتس می گوید: در ابتدا از مشاهده توانایی این فناوری در یاری کردن به خواندن - به عنوان یک دستیار تحقیقاتی خواندن - و ارائه بازخورد درزمینه نوشتن حیرت زده خواهیم شد. او مدعی است آموزش کامپیوتر برای تبدیل شدن به معلم نوشتن در گذشته کار بسیار سختی تلقی می شد. هنگامی که معلمان درباره یک انشا به دانش آموزان بازخورد می دهند، به ویژگی هایی مثل ساختار روایت و شفافیت نثر نگاه می نمایند که موضوعاتی در سطوح بالای توانمندی های شناختی بوده و توسعه آن به وسیله کدنویسی کار دشواری است.

هواداران هوش مصنوعی می گویند مدل های زبانی با قابلیت بازتولید زبان به شیوه ای شبیه به انسان ها این شرایط را تغییر داده اند. بااین حال، گیتس متذکر شده است که فناوری هوش مصنوعی هنوز باید در خواندن و بازتولید زبان انسانی بهتر گردد تا بتوان از آن به عنوان معلم خصوصی دانش آموزان استفاده کرد.

مدیرعامل سابق مایکروسافت انتظار دارد که هوش مصنوعی در آینده در حوزه ریاضیات هم بهتر گردد. این فناوری هنوز مسائلی حتی در بعضی مسائل پایه ریاضی دارد، اما انتظار می رود که بهینه سازی هایی درزمینه استدلال های منطقی این ابزار ها صورت بگیرد تا این مسائل رفع شوند.

با وجود این نقایص، گیتس باور دارد که هوش مصنوعی احتمالاً در دو سال آینده بهبود پیدا خواهد نمود. چت بات هایی مثل ChatGPT و بینگ درحال حاضر رایگان هستند، اما حتی اگر در آینده پولی شوند، با هزینه اشتراکی در حدود ماهانه 20 دلار می توانند بسیار ارزان تر و ارزان تر از استخدام معلم های خصوصی باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2265

به "هوش مصنوعی معلم خصوصی بچه ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی معلم خصوصی بچه ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید