واکنش فریبرز عسکری به المپیکی شدن سجاد مردانی

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، روز گذشته دادگاه حکمیت ورزش در مورد اعتراض روسیه به محرومیت چهار ساله ورزشکاران این کشور از حضور در میادین ورزشی، رأی خود را صادر کرد که تنها دستاورد آن برای این کشور کاهش دو ساله از مدت محرومیت بود. بر همین اساس روس ها بر اساس این رأی از حضور در المپیک 2020 توکیو، المپیک جوانان 2022 چین و جام جهانی فوتبال 2022 قطر محروم شد.

واکنش فریبرز عسکری به المپیکی شدن سجاد مردانی

همین موضوع باعث شد تا احتمال حضور سجاد مردانی تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم کشورمان که در رده هفتم رنکینگ جهانی است در بازی های المپیک افزایش پیدا کند.

طبق قوانین ورزشکارانی که پیروز به کسب سهمیه شده اند، در چنین شرایطی اجازه دارند با پرچم IOC در المپیک شرکت نمایند، اگر لارین از روسیه که نفر اول رنکینگ این وزن است، نخواهد که زیر پرچم IOC در توکیو مبارزه کند، آن وقت این مردانی است که راهی المپیک می گردد.

در همین رابطه فریبرز عسکری به خبرنگاران گفت: از زمانی که سهمیه های سیستم رنکینگ بسته شد و هنوز این مسائل جدید مطرح نشده بود، مبنا را بر این گذاشتیم فرض را بر این گذاشتیم که سجاد سهمیه گرفته و المپیکی شده و از این فرصت استفاده نموده و تمام کوشش خود را برای بالا بردن آمادگی خود به کار گرفته است.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: اینکه سهمیه حضور در بازی های المپیک قسمت مردانی گردد یا نه با خداست و ما تسلیم هستیم. اگر این شرایط پیش بیاید که فرصتی است که خداوند در اختیار او قرار داده و بدون شک بهترین استفاده را خواهد برد. اگر هم نگردد تا آخرین روز به کوشش خود ادامه داد تا مشیت الهی چه باشد.

وی در خاتمه گفت: تنها تحت این عنوان ورزشکاران روسیه از حضور در المپیک حذف خواهند شد که نخواهند در توکیو زیر پرچم IOC مبارزه نمایند در غیر این صورت سهمیه دارند و حضور خواهند داشت و بحثی هم نمی ماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1428

به "واکنش فریبرز عسکری به المپیکی شدن سجاد مردانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فریبرز عسکری به المپیکی شدن سجاد مردانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید