وقوع حادثه در مرکز غنی سازی نطنز

به گزارش کتاب ارزان، سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه در بامداد امروز در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز اطلاع داد.

وقوع حادثه در مرکز غنی سازی نطنز

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه ای بامداد امروز (یکشنبه) در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز اطلاع داد.

او به خبرگزاری فارس گفت خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

کمالوندی اضافه نمود: علل حادثه در دست آنالیز است و متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

روز گذشته (شنبه) 21 فروردین ماه در پانزدهمین بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای، با دستور رئیس جمهور متمجع مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته نطنز افتتاح شد و گازدهی به ماشین های نسل جدید سانتریفیوژ در مجتمع غنی سازی نطنز انجام شد. هم چنین تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-9 شروع شد و مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای نسل جدید هم مورد بهره برداری نهاده شد.

مرکز تازه افتتاح شده جایگزین مرکزی شده بود که چند ماه پیش در عملیات خرابکارانه آسیب دید.

13 تیر ماه 1399 نیز مرکز مونتاژ سانتریفیوژها در محوطه باز سایت نطنز منفجر و تخریب شد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شب گذشته (شنبه) در گفت وگویی تلویزیونی با اشاره به مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای نسل جدید که روز گذشته در پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای افتتاح شد، گفت: سالن مونتاژ سانتریفیوژ ما را دشمن چند ماه پیش منفجر کرد، ولی باز نایستادیم و سالنی که جبران کننده سالن از دست رفته است را به صورت موقت برپا کردیم. الان در دل کوه و نزدیک نطنز شبانه روز در حال کار هستیم که سالن های حساس را به دل کوه می بریم و امیدواریم سالن های مورد نظر سال آینده در دل کوه آماده گردد و این تاسیسات را به آنجا منتقل کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1624

به "وقوع حادثه در مرکز غنی سازی نطنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع حادثه در مرکز غنی سازی نطنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید