پارک بوئن رتیرو در شهر مادرید اسپانیا

به گزارش کتاب ارزان، پارک بوئن رتیرو مادرید اسپانیا از جمله مکان های عمومی برای اجراهای مشهور شهر و دیگر نمایش هایی بوده که از گذشته تا به حال انجام می شده اند. این پارک با زیبایی هایی که دارد، چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. اگر شما هم قصد سفر و خرید تور مادرید را دارید، بازدید از پارک بوئن رتیرو را هرگز از قلم نیاندازید.

پارک بوئن رتیرو در شهر مادرید اسپانیا

تاریخچه پارک بوئن رتیرو مادرید

به طور کلی این پارک از گذشته مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت مردم مادرید بوده است. بوئن رتیرو، به خاطر وجود گونه های مختلف گیاهان، به ریه سبز این شهر مشهور شده است. همچنین دریاچه پارک بوئن رتیرو که درست در وسط آن قرار گرفته در بین سال های 1634 تا 1636 میلادی توسط معمار کریستوبال د آگویلرا ساخته شده است.

در مرکز دریاچه نیز، کاخ Buen Retiro Palace قرار گرفته و از آن برای برگزاری نمایش های آبی مانند نبردهای دریایی یا جنگ های سوری و همچنین قایق سواری برای پادشاه، ملکه و خاندان سلطنتی، استفاده می شده است. بهتر است بدانید که در وسط دریاچه یک جزیره بیضی شکل وجود داشته که برای اجرای تئاتر و موسیقی مورد استفاده قرار می گرفت.

در همان مکان و تقریباً دویست سال بعد، بنای یادبود آلفونسو فارنینلی ساخته شد که نمونه ای برجسته از معماری تاریخی شهر مادرید به حساب می آید. این بنای یادبود توسط خوزه گراسس ریرا طراحی و توسط تئودور آنساگاستی Teodoro Anasagasti ساخته شده است.

خصوصیات و ویژگی های پارک بوئن رتیرو مادرید

پارک بوئن رتیرو مادرید El Retiro با 15000 درخت و مساحت بیش از 125 هکتاری، منطقه ای سبز در قلب شهر مادرید را به خود اختصاص است. در این پارک، شما انواع بناها و باغ های جذاب از جمله Jardín de Vivaces ، Jardines de Cecilio Rodríguez و باغ های کلاسیک Jardines del Arquitecto Herrero Palacios ، باغ گل رز Rosaleda و Parterre Francés را مشاهده خواهید کرد. همچنین وجود درخت 400 ساله که قدیمی ترین درخت شهر مادرید هم به شمار می رود، از دیگر جاذبه های این پارک محسوب می شود.

در حال حاضر حوضچه Retiro Pond چندین نوع فعالیت مختلف قایق سواری که شامل قایق برای افراد معلول، قایق خورشیدی، قایق پدالی و همچنین کلاس قایق سواری برای بچه ها و بزرگسالان است را به بازدیدکنندگان ارائه می نماید.

علاوه بر نقش پارک بوئن رتیرو به عنوان ریه سبز شهر مادرید، مکانی سرگرم کننده نیز برای بچه ها جهت لذت بردن از نمایش های عروسکی است. بزرگسالان هم می توانند با اجاره قایق، از قایق سواری کردن در دریاچه پارک لذت ببرند. از دیگر جذابیت های این پارک می توان به وجود مجسمه ها، فواره ها و کاخ ها اشاره نمود.

کاخ ولزوکز و کاخ شیشه ای هم اکنون به عنوان موزه و سالن نمایش گیاهان کمیاب و زیبا استفاده می شوند. در نزدیکی باغ گل رز، با مجسمه فرشته فروریخته روبرو خواهید شد، تنها مجسمه ای در دنیا که به شیطان اختصاص داده شده است و به اندازه جالب، 666 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. از جمله فواره های دیگری که ارزش بازدید از آنها وجود دارد، فواره و آبنمای گالاپاگوس می باشد که به افتخار شاهزاده آن موقع ایزابلا دوم، ساخته شده است.

لازم به ذکر است که پارک بوئن رتیرو مادرید EL Retiro یکی از محبوب ترین مکان ها برای گردشگران و افراد محلی است که می توانند در آن پیاده روی نموده و یا از وسایل بازی در آن لذت ببرند. در این پارک همچنین انواع ورزش های عمومی، کتابخانه عمومی، فرهنگ سرا و همانطور که گفته شد قدیمی ترین درخت مادرید یافت می شود. جالب است بدانید که قدمت این درخت به حدود سال 1630 باز می شود و از جمله درختانی خوش شانسی است که از زمان جنگ اسپانیا و فرانسه به جای مانده. اگر علاقمند به رکاب زدن در این پارک هستید، می توانید با اجاره دوچرخه از دیدن این منطقه لذت بیشتری ببرید. تعدادی از کافه ها و رستوران های روباز نیز در این پارک قرار دارند که می توان در آنها از غذاها و نوشیدنی های محبوب اسپانیایی لذت برد.

دسترسی به پارک بوئن رتیرو مادرید

آدرس پارک

شهر مادرید، خیابان پازودل استانک شماره 28009

تلفن پارک بوئن رتیرو مادرید

34 91 574 40 2400

با مترو

آتوچا رنفه (L1) ، استاسیان دل آرته (L1) ، ایبیزا (L9) ، پرنسیپ د ورگارا (L2، L9) ، رتیرو (L2)

با اتوبوس

خطوط 2 ، 9 ، 15 ، 19 ، 20 ، 26 C2

هزینه بلیت برای قایق سواری در پارک

قیمت هر قایق: از روزهای دوشنبه تا آدینه: 6 یورو

شنبه و یکشنبه: 8 یورو

ساعات اجاره قایق: همه روزه از 10:00 صبح تا 30/8 عصر

پارک بوئن رتیرو مادرید، همه ساله میزبان رویدادهای محبوبی مانند نمایشگاه کتاب و نمایش آتش بازی هایی است که به افتخارIsidro ، برگزار می شود. در آخر پیشنهاد می کنیم، در صورت خرید تور اسپانیا، بازدید از پارک بوئن رتیرو El Retiro، با همه جذابیت ها و خصوصیات شگفت انگیزش را از دست ندهید.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1149

به "پارک بوئن رتیرو در شهر مادرید اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک بوئن رتیرو در شهر مادرید اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید