پاکدل: بی ثباتی مدیریتی در هندبال شکاف ایجاد کرد، بحث مربی خارجی را دنبال می کنیم

به گزارش کتاب ارزان، رئیس فدراسیون هندبال گفت: در هندبال شکافی ایجاد شده که یکی از مهمترین دلایل آن بی ثباتی مدیریتی در سال های اخیر است.

پاکدل: بی ثباتی مدیریتی در هندبال شکاف ایجاد کرد، بحث مربی خارجی را دنبال می کنیم

به گزارش خبرنگاران، علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در جریان بازدید سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک از این فدراسیون گفت: در مدت 20 ماهی که در فدراسیون حضور داشتیم، پیروز شدیم تا بدهی ها را تسویه کنیم و امروز شرایط اقتصادی نسبتا خوبی را در فدراسیون حاکم کردیم؛ تیم های ملی ما در رده های سنی مختلف در حال فعالیت هستند و همانطور که می دانید بعد از هفت، هشت سالی که میزبانی در آسیا از ما سلب شده بود، به لطف صالحی امیری و پیگیری های وی و همچنین حمایت سلطانی فر میزبان رقابت های جوانان آسیا هستیم.

وی اضافه نمود: تا به امروز در دو مرحله قصد داشتند میزبانی را به دلیل شرایط کرونا و دلایل دیگر از ایران گرفته بگیرند و در هر دو مرحله صالحی امیری بلافاصله ورود نموده و در آخرین مرحله نیز در جریان نشست شورای المپیک آسیا با شیخ احمد ملاقات و گفت و گو نموده و به لطف خدا این میزبانی در کشورمان حفظ شد تا ما بتوانیم بعد از سال ها به نوعی خون در رگ های هندبال کشور به جریان بیاندازیم.

پاکدل اضافه نمود: تمام مسئولhن در کوشش هستند تا بتوانیم این میزبانی را به نحو احسن انجام دهیم. در هندبال شکافی ایجاد شده و یکی از مهمترین دلایل آن بی ثباتی مدیریتی است که در سال های اخیر در این رشته ورزشی وجود داشته است. من هشتمین رئیس پنج سال اخیر فدراسیون هندبال ایران هستم و در عرض این پنج سال، شاید 6 یا هفت مدیر و سرپرست در این فدراسیون رفته و آمده اند و شاید یکی از دلایل اصلی عقب افتادگی امروز ما در آسیا همین مساله بوده است؛ در حقیقت به معنای واقعی کلمه نتوانستیم پشتوانه سازی و برنامه ریزی را برای هندبال انجام دهیم.

وی ادامه داد: امروز قبل از حضور صالحی امیری و هیئت همراه در فدراسیون هندبال، ما یک تفاهم نامه بسیار بسیار خوب را با فدراسیون ورزش دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش منعقد کردیم. در کوشش هستیم تا در هندبال ریل گذاری کنیم که صرف نظر از حضور من، هندبال بتواند در سال های آینده در راستای که ریل گذاری شده است، حرکت کند. با قدرت پشتوانه سازی را ادامه می دهیم و اگر شرایط ایجاد شده به واسطه همه گیری ویروس کرونا نبود، شک نداشته باشید که ما حالا چهار یا پنج تیم ملی آماده در رده نونهالان در اختیار داشتیم. برنامه ریزی های این امر اجرا شده و به شما قول می دهم که در صورت حمایت با توجه به برنامه استراتژیک و برنامه عملیاتی فدراسیون و البته برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی که برای فدراسیون تعریف شده و به دنبال اجرای آن هستیم، انشاالله هندبال در سال های آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

رئیس فدراسیون هندبال اضافه نمود: در سطح بزرگسالان هم در سال گذشته برخلاف انتظارات ما، همه آمدند و با جان و دل کمک کردند و تمام ظرفیت هندبال دست به دست هم داد و همه لژیونرها لبیک گفتند و به تیم ملی کشورشان کمک کردند. در انتخابی المپیک در ملاقات بحرین و کره جنوبی اسیر یک (اگر اسمش را تبانی نگذاریم) حرکتی شدیم که متاسفانه تیم ما با وجود شایستگی برای رفتن به جمع چهار تیم، از این مهم بازماند. در واقع ما بعد از بردن کره، در ملاقات کره و بحرین فقط با یک نتیجه حذف می شدیم و آن هم، باخت بحرین به کره با دو گل بود و دقیقا همین نتیجه رقم خورد و در ادامه همان بحرین با 10 گل کره را برد و با قهرمانی راهی المپیک شد در قهرمانی آسیا در کویت به هر شکل در بازی آخر با کره جنوبی در مرحله دوم و به دلیل آن مساوی ثانیه های آخر دنیای نشدیم.

پاکدل تاکید نمود: شاید تمام این اتفاقات حکمتی داشت که به هر شکل ما را به جلو حرکت داد تا در راستا پر کردن آن خلاء و شکاف اقدام کنیم و نقیصه پشتوانه سازی نکردن بعد از نسل طلایی هندبال را رفع سازیم. با دلگرمی و حمایت بسیار خوبی که از صالحی امیری و تمامی مقامات دیدیم، می توانیم این خلاء را پر کنیم و به جد می گویم که دکتر صالحی امیری به ما نهایت لطف را داشتند و این حرف از اعماق وجود می زنم.

وی در ادامه گفت: بحث مربی خارجی را دنبال می کنیم تا با حمایت مستقیم صالحی امیری این امر محقق گردد و سرمربی خارجی خوبی برای تیم ملی بزرگسالان جذب کنیم و بتوانیم برنامه های خود را دنبال نموده و هندبال کشورمان را به جایگاهی که شایسته آن است در آسیا برسانیم.

پاکدل با اشاره به رشته هندبال ساحلی توضیح داد: ظرفیت بسیار خوبی در هندبال ساحلی داریم و سال گذشته سوم آسیا شدیم و این در حالی بود که باید قطعا فینالیست می شدیم. سابقه هشتمی دنیا را نیز در کارنامه داریم و همیشه جزو سه تیم برتر آسیا بودیم و در کوششیم تا همین فرایند رو به جلو را در این هندبال ساحلی پیگیری کنیم.

وی اضافه نمود: در هندبال بانوان اما از قافله تبم های اول آسیا عقب افتادیم اما در کوشش هستیم و به تازگی بعد از سال ها در هندبال دختران یک حامی اقتصادی بسیار خوب پیدا کردیم و شرکت و باشگاه اشتادسازه تیم ملی جوانان ما را تحت پوشش خود قرار داد تا دختران ما با حمایت این باشگاه در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت نمایند و مدیرعامل این باشگاه نیز به نظر بدنبال جذب یک سرمربی خارجی خوب و باکیفیت است.

وی در ادامه اضافه نمود: کوشش می کنیم تا با کمک خدا با وجود تمام مسائل، رو به جلو حرکت کنیم اما اعتبارات فعلی وزارت ورزش و به نوعی کمیته ملی المپیک که البته سال گذشته کمک ویژه ای به ما کرد، در حال حاضر جوابگوی نیازهای این رشته گروهی نیست. همیشه گفته ام و در صحبت با سلطانی فر و علینژاد معاون ایشان نیز اشاره کردم که بعضی رشته ها حتی با 30 سال سرمایه گذاری، در آسیا حتی جزو سه تیم اول قرار نخواهند گرفت اما هندبال این ظرفیت را دارد . هندبال فینالست آسیا بوده و در جام دنیای بازی نموده است. با نگاه خاص مسئولین که البته صالحی امیری در عمل این موضوع را اثبات نموده و در این 20 ماه به من و مجموعه فدراسیون محبت ویژه ای داشتند، بی شک افق روشنی در انتظار هندبال کشورمان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1446

به "پاکدل: بی ثباتی مدیریتی در هندبال شکاف ایجاد کرد، بحث مربی خارجی را دنبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکدل: بی ثباتی مدیریتی در هندبال شکاف ایجاد کرد، بحث مربی خارجی را دنبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید