تور بلغارستان ارزان: مرکز بلغارستان کجاست؟

به گزارش کتاب ارزان، معرفی

صوفیه جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر (با احتساب حومه) دارد و از این نظر بزرگ ترین شهر بلغارستان محسوب می گردد. وسعت شهر صوفیه به 492 کیلومترمربع می رسد. شهر یاد شده در جوار کوه ویتوشا در بخش غربی بلغارستان (50 کیلومتری مرزصربستان) واقع شده است. به علاوه صوفیه در مرکز شبه جزیره بالکان واقع شده است، بدین معنی که میان راه بین دریای سیاه و دریای اژه محسوب می گردد. البته دریای اژه به این شهر نزدیک تر است. این شهر بعلاوه میزبان چند دانشگاه اصلی بومی، موسسه های فرهنگی و شرکت های تجاری است که به اهمیت هرچه بیشتر آن می افزایند. شهر مذکور یکی از 10 مکان برتر تجاری در جهان به خصوص در زمینه فناوری اطلاعات محسوب می گردد. شهر تاریخی صوفیه بعلاوه در سال 2013به عنوان ارزان ترین مرکز اروپا برای گردشگران انتخاب شد.

تور بلغارستان ارزان: مرکز بلغارستان کجاست؟

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

صوفیه درون دره ای به همین نام واقع شده است که همین موضوع به معتدل نگه داشتن آب و هوای آن در طول سال یاری شایانی می نماید. طبق انتظار زمستان ها سرد و برفی است. در سردترین روزهای سال (اغلب در ژانویه) دمای هوا تا 15- درجه سانتی گراد کاهش پیدا می نماید. مه به ویژه در آغاز این فصل امری غیرعادی به شمار نمی رود. تابستان های این شهر اما گرم و آفتابی هستند. در طول این فصل، صوفیه به علت قرار داشتن در ارتفاعات، نسبت به دیگر نقاط بلغارستان هوای خنک تری را تجربه می نماید. با این وجود، در گرم ترین روزهای سال (به خصوص ماه های جولای و آگوست) دمای هوا به 35درجه سانتی گراد هم می رسد. بهار و پاییز در صوفیه نسبتا کوتاه همراه با آب و هوای متغیر و طوفان های شدید و گرم یا سرد شدن ناگهانی هستند.

صوفیه از حدود 7,000 سال قبل از میلاد مسکونی بوده و شهر نخستین بلغارستان به شمار می رود. طبق گفته سایت رسمی شهر و منابع دیگر، صوفیه دومین شهر قدیمی اروپا محسوب می گردد که البته صحت این ادعا چندان مورد تایید نیست، چرا که حتی در دنیا هم شهرهای زیادی با این قدمت وجود ندارد. با این وجود، یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا به شمار می رود و نمی توان از تاریخ غنی و طولانی آن چشم پوشی کرد، به گونه ای که امروزه بناها و موزه های تاریخی بخشی بزرگ از جاذبه های گردشگری صوفیه و حتی جاهای دیدنی بلغارستان را به خود اختصاص داده اند. صوفیه تا به امروز چندین نام از جمله سردیکا داشته است. در همه جای این شهر می توان چشم اندازهای شهری زیبایی را مشاهده نمود. از جمله بهتری جاذبه های صوفیه می توان به کلیسای قرن چهارمی سنت جرج (Church of St. George)، تالار بازار مرکزی صوفیه، موزه ملی باستان شناسی، موزه ملی تاریخ، کلیسای جامع الکساندر نوفسکی، کلیسای بویانا، پارک طبیعت ویتوشا، چشمه های معدنی، کلیسای ایا صوفیه (نانم شهر از این کلیسا مشتق شده است)، تئاتر ملی ایوان وازوف، موزه تاریخ طبیعی، موزه ملی تاریخ ارتش، بلوار ویتوشا، گالری ملی و بناهای بی شمار با سبک معماری گوتیک اشاره نمود.

دسترسی

قبل از سفر به صوفیه حواستان به زمانی که می خواهید سفر کنید باشد، چرا که این شهر در طول تعطیلات بزرگ ملی مانند کریسمس، عید پاک ارتدوکس، روزهای اول، ششم و بیست و چهارم ماه مه و ششم سپتامبر بسیار خلوت می گردد و اغلب فروشگاه ها و مغازه ها تعطیل هستند .

بدیعی است که برای سفر به این شهر باید ابتدا با هواپیما پرواز کنید. خوشبختانه پروازهای مستقیمی از تهران به سمت صوفیه انجام می گردد که قیمت های مناسبی هم دارند. فاصله این دو شهر حدود 2,537 کیلومتر است که حدود 3.5 ساعت به طول می انجامد.فرودگاه صوفیه حدود 9 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. برای رسیدن به مرکز شهر می توانید از خط 1 متروی صوفیه (قرمز)، خط اتوبوس شماره 84 و تاکسی بهره ببرید. ایستگاه مرکزی اتوبوس در بخش شمالی مرکز شهر واقع شده است و تا جاذبه های پرگردشگر فاصله چندانی ندارد. به طور کلی صوفیه سیستم حمل و نقل عمومی معتبری دارد که شامل انواع اتوبوس، تراموا، مترو و تاکسی می گردد . این سیستم از ساعت 5 صبح تا 12 شب به مسافران سرویس می دهد. البته در این میان تاکسی تنها گزینه ای است که می توان در نیمه های شب پیدا کرد .

با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران می توانید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما به مقصد بلغارستان و یا سایر مقاصد خارجی و داخلی را یافته و از فروشندگان معتبر بخرید.

هزینه حمل و نقل

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

4.62 تا 8.67 لف

اتوبوس عمومی از فرودگاه تا مرکز شهر

1.6 لف

هر 3 کیلومتر جابجای به وسیله تاکسی در شهر

2.31 تا 3.18 لف

مترو/تراموا/اتوبوس در سطح شهر

1.6 لف

بلیت 10 سفره برای یک نفر

12 لف

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1970

به "تور بلغارستان ارزان: مرکز بلغارستان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: مرکز بلغارستان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید